1397-03-10 09:02
747
0
53911
مدیر جهاد کشاورزی گالیکش:

مرغداران برای عرضه محصول در سامانه " سماسط " ثبت‌نام کنند / مردم مرغ سایز کوچک مصرف کنند

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش گفت: مرغداران درصورتی‌که در سامانه " سماسط " ثبت‌نام کرده باشند می‌توانند محصولشان را به بازار عرضه کنند.

به گزارش گلستان ما، حبیب اله زارع در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه گفت: بر اساس اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ارائه کلیه تسهیلات و خدمات و مساعدت صرفاً به واحدهای مرغ گوشتی که مجوز جوجه ریزی را از سامانه سماسط دریافت نموده و مرغ پایان دوره را در قالب طرح کاهش وزن و سن کشتار (مرغ سایز) عرضه نمایند صورت خواهد پذیرفت.

وی افزود: در راستای اجرای سیاست تولید محصول سالم و باهدف سلامت مصرف‌کنندگان، کاهش ضایعات لاشه‌های طیور و باقی‌مانده آنتی‌بیوتیک‌ها، طرح تولید مرغ سایز در کشور اجرایی شده است.

زارع اظهار کرد: تولید مرغ سایز با وزن مناسب لاشه حداکثر وزن هزار و 800 گرم با دوره پرورش حداکثر 42 روز است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش اضافه کرد: مرغ‌های سبک‌وزن دارای چربی و استخوان کمتر می‌باشند و نسبت به مرغ‌های سنگین‌وزن برای مصرف‌کننده به‌صرفه‌تر هستند. همچنین مرغ‌های سبک‌وزن طعم و مزه‌ی بهتر دارند و دارای کیفیت گوشت بهتری هستند.

به گفته وی علاوه بر آن پرورش مرغ سایز دارای توجیه اقتصادی است، چراکه در این روند، مرغ در سن حداکثر 42 روزه کشتار می‌شود و درنتیجه دوره‌های جوجه ریزی از 4 دوره در سال به 6-5 دوره رسیده و هزینه‌های نگهداری و پرورش در مرغداری‌ها 5 تا 10 درصد کاهش می‌یابد و درنهایت منجر به افزایش تولید گوشت در واحد سطح و بهبود ضریب تبدیل غذایی می‌گردد.

زارع مصرف مرغ‌های سایز (سبک‌وزن) را به مردم توصیه کرد و اذعان داشت: مصرف‌کنندگان باید به این آگاهی برسند که هر چه عمر مرغ بیشتر و اندازه‌ی آن بزرگ‌تر باشد، احتمال بروز بیماری و درنتیجه مصرف دارو و وجود بقایای دارویی در لاشه‌ی مرغ افزایش می‌یابد که درنتیجه از ارزش غذایی آن کاسته می‌شود. درحالی‌که مصرف مرغ‌های سبک‌وزن باعث تضمین سلامت مصرف‌کنندگان و نیز پویاتر شدن صنعت مرغداری و رونق اقتصاد کشور خواهد شد.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.