1397-02-06 15:59
720
0
53002
مدیر جهاد کشاورزی گالیکش خبر داد:

پرداخت 13 میلیارد تسهیلات صندوق توسعه ملی به کشاورزان گالیکش / اعلام نرخ برداشت کمباین داران در سال 97

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش از پرداخت 13 میلیارد و 32 میلیون ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گلستان ما، حبیب اله زارع در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه گفت: در سال 96 مبلغ 13 میلیارد و 32 میلیون ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به متقاضیان زیر بخش‌های کشاورزی پرداخت کردند.

وی افزود: این میزان تسهیلات به متقاضیان به‌عنوان تسهیلات سرمایه‌ای برای ایجاد واحدهای صنعتی و طرح‌های کشاورزی شامل برقی کردن چاه، حفر و کف شکنی چاه، فرآورده‌های لبنی و کارخانه تولید خوراک دام و طیور پرداخت‌شده است.

زارع تأکید کرد: این تسهیلات با نرخ 14 درصد و بازپرداخت 5 ساله با عاملیت بانک کشاورزی پرداخت‌شده است.

وی گفت: صندوق توسعه ملی باهدف تبدیل بخشی از عواید ناشی از فروش نفت، گاز و میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی به ثروت‌های ماندگار، مولد و سرمایه‌های زاینده اقتصادی و نیز حفظ سهم نسل‌های آینده از منابع نفت و گاز و فرآورده‌های نفتی تشکیل‌شده است.

اعلام نرخ برداشت کمباین در سال 1397

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش گفت: نر خ برداشت کمباین داران برای محصول گندم، جو و کلزا از طریق کمیته کارشناسی در سازمان جهاد کشاورزی تعیین شود.

وی تصریح کرد: بر اساس برآوردهای کارشناسی که در ستاد برداشت استان و بر مبنای هزینه‌های کلی سوخت و سرمایه در گردش و غیره، نرخ برداشت اعلام می‌شود که بر این اساس برای گندم برداشت کمتر از دو تن در هر هکتار مبلغ 95 هزار تومان معادل ۷۰ کیلوگرم گندم، دو تا سه تن در هر هکتار 130 هزار تومان یا معادل ۱۰۰ کیلوگرم گندم و عملکرد بیش از سه تن در هر هکتار 155 هزار تومان یا معادل 120 کیلوگرم گندم به کمباین داران پرداخت شود.

زارع در رابطه با برداشت جو گفت: عملکرد کمتر از یک و نیم تن در هکتار 80 هزار تومان یا معادل ۷۲ کیلوگرم جو، عملکرد بیش از یک و نیم تن 105 هزار تومان یا معادل ۱۰۰ کیلو جو تعیین‌شده است.

وی در رابطه با عملکرد برداشت کلزا اظهار کرد: عملکرد کمتر از دو تن در هر هکتار 140 هزار تومان و عملکرد بیش از دو تن در هر هکتار 155 هزار تومان تعیین‌شده است.

دبیر ستاد برداشت گالیکش گفت: کمباین‌های نو و وارداتی می‌توانند ۱۵ درصد نسبت به قیمت‌های اعلام‌شده از کشاورزان مبلغ بیشتری دریافت کنند.

توزیع قریب 6 هزار تن کود شیمیایی در گالیکش

زارع گفت: تغذیه گیاه نیازمند کودهای شیمیایی است چون کودهای آلی و زیستی نهایتاً تا 20 درصد می‌توانند جایگزین کودهای شیمیایی شوند.

وی بابیان اینکه در کشاورزی فعلی همچنان نیازمند کودهای شیمیایی هستیم افزود: در سال 1396 بالغ‌بر 5 هزار و 751 تن انواع کودهای یارانه‌ای شیمیایی توسط 4 کارگزاری در اختیار کشاورزان قرارگرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش با اشاره به نقش 25 درصدی کود در تغذیه محصولات کشاورزی گفت: کودهای توزیع‌شده در شهرستان شامل کودهای پایه‌ی فسفر، ازت و پتاسیم هستند و جز کودهای یارانه‌ای محسوب می‌شوند.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.