1397-02-04 15:58
588
0
52908
مدیر جهاد کشاورزی گالیکش خبر داد؛

معاینه فنی کمباین‌های برداشت غلات در گالیکش آغاز شد / آغاز فاز دوم شماره‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش از آغاز معاینه فنی کمباین‌های برداشت غلات و آغاز فاز دوم شماره‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گلستان ما، حبیب اله زارع در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه اظهار داشت: معاینه فنی کمباین‌های برداشت غلات در گالیکش باهدف کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و ارتقای بهره‌وری اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه راهکارهای مختلفی برای کاهش ضایعات محصولات کشاورزی وجود دارد افزود: انجام معاینه فنی و رفع عیوب کمباین‌های برداشت غلات می‌تواند تا حدود زیادی در کاهش افت محصولات اثربخش باشد.

زارع افزود: کارشناسان ماشین‌آلات کشاورزی عضو سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان آموزش‌های لازم را برای معاینه فنی کمباین‌ها دیده‌اند و کمباین دارها باید با مراجعه به مدیریت‌های جهاد کشاورزی یا مراکز ترویج و خدمات کشاورزی شهرستان‌ها نسبت به انجام عملیات معاینه فنی دستگاه خود و دریافت کارت معاینه فنی اقدام کنند.

وی گفت: ارائه هرگونه سوخت به کمباین داران بر اساس کارت معاینه فنی تائید شده کارشناسان این سازمان خواهد بود.

زارع تأکید کرد: در اجرای این طرح همه کمباین‌ها بازدید و در صورت سلامت قطعات و اجزاء کمباین برچسب و کارت معاینه فنی تحویل و در صورت وجود نقیصه موارد به‌صورت کتبی به مالک کمباین ابلاغ می‌شود تا نسبت به رفع اشکال فنی اقدام کند در آن صورت کارت معاینه فنی و سوخت تحویل خواهد شد.

وی افزود: از کمباین‌های دارای کاه کوب به علت ریزش ضایعات 10 تا 15 درصد بیشتر از دیگر کمباین‌ها استفاده نکنند و از آتش زدن کاه و کلش پس از برداشت خودداری کنند.

به گفته وی در شهرستان گالیکش بالغ‌بر 150 دستگاه کمباین و 20 دروگر دستی عملیات برداشت محصولات را انجام می‌دهند.

آغاز اجرای فاز دوم طرح شماره‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی در گالیکش

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان با اعلام این خبر گفت: بیش از هزار دستگاه کمباین و تراکتور در شهرستان مشمول شماره‌گذاری می‌باشند.

وی افزود: کلیه صاحبان تراکتور‌ها و کمباین‌های کشاورزی با عمر ۲۵ سال که فاقد شماره انتظامی است، موظف هستند نسبت به شماره‌گذاری وسیله خود اقدام کنند.

زارع خاطرنشان ساخت: در مرحله اول طرح عملیات پلاک گذاری که از آبان ماه سال 1395 در دو بخش لوه و مرکزی شهرستان گالیکش اجرایی شد درمجموع 335 دستگاه تراکتور چهار سیلندر، 17 دستگاه تراکتور 6 سیلندر و 3 کمباین پلاک گذاری شدند.

زارع تأکید کرد: با اجرای این طرح اهدافی نظیر شناسنامه‌دار شدن ماشین‌آلات کشاورزی با اهداف انتظامی، امنیتی و تولیدی، ایجاد مکانیسم جهت بیمه نمودن این ماشین‌آلات، ساماندهی نقل و انتقالات، مشخص شدن مالکان قانونی و ایجاد فضای زیرساخت جهت رهن بردن اسناد این نوع ماشین‌آلات جهت استفاده از تسهیلات بانکی محقق می‌شود.

به گفته وی در شهرستان گالیکش هزار و 200 دستگاه تراکتور وجود دارد.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.