1397-01-26 02:59
1058
0
52570
دبیر کمیته پتانک گلستان خبر داد؛

برگزاری اولین دوره مسابقات«پتانک»استان گلستان به میزبانی گالیکش / پادلدل قطب «پتانک» گلستان می‌شود + تصاویر

دبیر کمیته پتانک گلستان گفت: اولین دوره مسابقات «پتانک» استان گلستان به میزبانی روستای «پادلدل» از توابع بخش مرکزی شهرستان گالیکش برگزار شد.

به گزارش گلستان ما، محمد قربانفر در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه گفت: طی یک ماه گذشته با تلاش‌های مداوم کمیته پتانک گلستان و همکاری دهیاری پادلدل اولین زمین استاندارد پتانک استان گلستان با هزینه 100 میلیون ریالی از محل اعتبارات دهیاری پادلدل در این روستای تاریخی - توریستی و گردشگری احداث شد.

وی افزود: این زمین ورزشی با در نظر گرفتن استانداردهای بین‌المللی در دو بخش مجزا برای آقایان و بانوان احداث‌شده است و می‌تواند محلی برای تمرین، اردو و بازی‌های ملی و بین‌المللی این رشته ورزشی باشد.

قربانفر ابراز امیدواری کرد: در آینده‌ای نزدیک با کمک مسئولین و تلاش‌های دهیار پادلدل روند تکاملی تجهیز این زمین ورزشی طی شود و مکانی امن و مفرح را برای گذراندن اوقات فراغت خانواده‌ها با برگزاری این بازی مهیج باشد.

دبیر کمیته پتانک گلستان گفت: در اولین دوره این رقابت‌ها بیش از 200 نفر از ورزشکاران استان گلستان در دو بخش بانوان و آقایان به‌صورت تیمی و انفرادی حضور داشتند و استعدادهای برتر این رشته ورزشی شناسایی و برای رقابت‌های کشوری معرفی شدند.

به گفته وی؛ 72 تیم دونفره آقایان (47 تیم در بخش بزرگ‌سالان و 25 تیم در بخش نوجوانان) و 31 تیم دونفره بانوان در این رقابت‌ها با مجموع 206 ورزشکار از سراسر استان حضور داشتند.

قربانفر با اشاره به اینکه این رقابت‌ها از ساعت 10 تا 22 دیروز جمعه 24 فروردین‌ماه برگزار شد گفت: در بخش بزرگ‌سالان تیم دونفره «علی قربانی» و «بنیامین پیاده کوهسار» به مقام اول، تیم «حسن پیاده کوهسار» و «حسین پیاده کوهسار» مقام دوم و تیم «ابوالفضل پیاده کوهسار» و «مهدی پیاده کوهسار» به مقام سوم دست یافتند.

وی گفت: «رضا شهمرادی»، «امیرحسین قربانی» و «مهدی پیاده کوهسار» به ترتیب به‌عنوان نفرات برتر بخش نوجوانان معرفی و تجلیل شدند.

قربانفر افزود: خانم‌های «طیبه چیلان»، «محدثه خسروی» و «ام لیلا ملکان» نیز به ترتیب به‌عنوان نفرات برتر بخش بانوان این رقابت‌ها معرفی و تجلیل شدند.

دبیر کمیته پتانک گلستان اظهار داشت: این رقابت‌ها با حمایت‌های هیئت بیلیارد، بولینگ و بولس استان گلستان، کمیته پتانک استان گلستان، بخشداری مرکزی گالیکش، اداره ورزش و جوانان شهرستان گالیکش، شورای اسلامی و دهیاری روستای پادلدل و غلامعلی شهمرادی مسئول کمیته بولس استان گلستان برگزار شد.

قربانفر در پایان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود پادلدل با توجه به موقعیت زیبای جغرافیایی و تاریخی و ورزشکاران مستعد در این رشته ورزشی به قطب «پتانک» استان گلستان تبدیل شود.

به گزارش نیلکوه؛ پتانک با یکدست توپ، یک عدد جک، و یک زمین با هر نوع جنس کف‌پوش بازی می‌شود و سطح زمین‌بازی مورد تائید فدراسیون بین‌المللی، می‌تواند پوشیده از هر جنسی باشد و در نقاط مختلف جهان بر روی ماسه، خاک، چمن، موکت و در زمستان روی برف نیز بازی می‌شود.

در مسابقات رسمی ابعاد زمین ورزش پتانک دارای ۴ متر عرض و ۱۵ متر طول است و این اندازه تا ۳ در ۱۲ متر در مسابقات غیررسمی متغیر است.

توپ‌های استاندارد مورد تائید فدراسیون بین‌المللی پتانک، دارای 750 تا 800 میلی‌متر قطر و وزنی معادل 650 تا 800 گرم است.

جک استاندارد مورد تائید فدراسیون بین‌المللی پتانک، از جنس چوب و دارای ۳۰ میلی‌متر قطر و وزنی معادل ۱۰ تا ۱۸ گرم است.

پتانک ورزشی است که در آن هدف این است که بازیکنان توپی فلزی توخالی را (که جزء اصلی این بازی است) به توپی چوبی (جک) بزنند.

اگر توپشان هم اصابت نکرد، باید تلاش کنند که توپ در فاصله بسیار نزدیکی از آن قرار گیرد.

بازیکنان باید این کار را در حالی انجام دهند که پاهایشان داخل دایره شروع قرار دارد.

این رشته ورزشی به‌صورت انفرادی و تیمی در تمامی رده‌های سنی برگزار می‌شود.

nilkooh2950 1

nilkooh2950 1

nilkooh2950 1

nilkooh2950 1

nilkooh2950 1

nilkooh2950 1

nilkooh2950 1

nilkooh2950 1

nilkooh2950 1

nilkooh2950 1

nilkooh2950 1

nilkooh2950 1

nilkooh2950 1

nilkooh2950 1

nilkooh2950 1

 انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.