1397-01-21 17:58
581
0
52434
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گالیکش:

تعداد 158 فقره پرونده تخلفاتی برای صنوف گالیکش تشکیل شد / 28 کارورز در سطح واحدهای صنفی گالیکش جذب شدند

اولین جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف گالیکش با حضور اعضای کمیسیون در محل اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گالیکش در این جلسه گفت: در سال 96 تعداد 3 هزار و 402 مورد بازرسی به‌صورت گشت مشترک و مستقل از مراکز صنفی و تولیدی شهرستان گالیکش با محوریت و موضوعات قاچاق، کالاهای سلامت‌محور، آرد و نان و سایر موارد انجام شد.

حسن رزاقی افزود: در این بازدیدها تعداد 158 فقره پرونده تخلفاتی از صنوف تشکیل به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

رزاقی گفت: در سال 96؛ تعداد 256 فقره پروانه کسب جدید در گالیکش صادر شد که نسبت به سال 95، 4 درصد رشد داشت. تعداد سه فقره مجوز شرکت پخش عمده صادر شد که نسبت به سال 95،100 درصد رشد داشتیم.

به گفته وی تعداد 28 کارورز در سطح واحدهای صنفی شهرستان جذب شد که نسبت به سال گذشته 600 درصد رشد داشتیم، تعداد 36 پرونده مشاغل خانگی جهت اخذ تسهیلات به بانک‌ها معرفی و پرداخت گردید و نسبت به سال 95، 100 درصد رشد داشتیم.

رئیس کمیسیون نظارت شهرستان گالیکش بیان داشت: در سال 96 تعداد 6 کارگاه آموزشی با موضوعات قاچاق کالا، مبارزه با پول‌شویی، طرح رجیستری تلفن همراه،مالیات بر ارزش‌افزوده و 10 دوره آموزشی برای متقاضیان پروانه کسب برگزار و نشست‌های تخصصی با اعضای هیئت‌مدیره 6 اتحادیه و بازرسی از کلیه اتحادیه‌های صنفی شهرستان و اتاق اصناف انجام‌گرفته است.

رزاقی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید در خصوص برنامه‌های حوزه تجارت بیان داشتند: حمایت از کارگاه‌های تولیدی کوچک، توسعه فرهنگ استفاده و خرید کالای ایرانی، برگزاری همایش، اطلاع‌رسانی و تبلیغ کالای ایرانی، مبارزه با قاچاق کالا، ساماندهی فاقدان پروانه کسب، پروانه کسب‌های منقضی شده و ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ و فراهم نمودن بستر لازم جهت ایجاد مجتمع پوشاک در شهرستان از اولویت برنامه‌های اداره و اتاق اصناف است.

وی همچنین در این جلسه، در خصوص خرید تجهیزات و امکانات توسط اتاق اصناف جهت برگزاری انتخابات الکترونیکی، ثبت‌نام واحدهای صنفی، صنعتی، کشاورزی در سامانه جامع انبارها، تشکیل کمیسیون‌های 5 گانه و فعال‌سازی و نظارت اتاق اصناف و ارائه گزارش به کمیسیون شهرستان، تهیه ضوابط داخلی اتحادیه‌ها، تجهیز واحدهای صنفی مشمول خرید صندوق مکانیزه،ارائه صدور فاکتور جهت جلوگیری از عرضه قاچاق کالا و شفاف‌سازی مالیات، شناسایی و مقاوم‌سازی ابنیه مستهلک در شهرستان، ساماندهی صنوف آلاینده و مزاحم توضیحاتی را ارائه نمودند.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.