1396-11-22 19:24
1006
0
50373
مدیرکل جهاد کشاورزی گلستان خبر داد؛

آغاز طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالی‌زاری بش ‌اویلی گالیکش / دهکده فرآوری و تولید گیاهان دارویی در بش اویلی + تصاویر

مدیرکل جهاد کشاورزی گلستان از آغاز طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالی‌زاری روستای بش‌اویلی گالیکش خبر داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، مختار مهاجر در آیین آغاز طرح تجهیزونوسازی اراضی شالی‌زاری روستای بش‌اویلی گالیکش گفت: همین‌که ما امروز توانستیم به‌جایی برسیم که خودمان را ارزیابی کنیم و بگوییم برای مردم چه‌کاری انجام دادیم یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است. لذا در این راستا آن چیزی در توان داریم در معرض مردم خوبمان باید بگذاریم.

nilkooh2874 1

وی با اشاره به بحث کشاورزی، اشتغال و برنامه‌های جهاد کشاورزی گفت: شما مردم در منطقه بسیار خوب و باارزشی زندگی می‌کنید که باید قدرش را بدانید. شما در مسیر حرکت به سمت بارگاه قدس رضوی هستید و خیروبرکت برای شما نازل‌شده و اراضی مستعدی برای گیاهان دارویی دارید.

مهاجر گفت: صنایع‌دستی شما مردم می‌تواند گویای فرهنگتان باشد. وجود و ماهیت یک جامعه فرهنگ آن است. فرهنگ بدون صنایع‌دستی محال است به آیندگان انتقال داده شود.

وی تصریح کرد: صنایع‌دستی، موسیقی و مسائل دینی و عبادی فرهنگ را به آیندگان انتقال خواهند داد. بنیاد این انتقال از کشاورزی انجام می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اراضی شیب‌دار شمال روستا بش اویلی گفت: باید کشاورزان منطقه به سمت کشت گل‌گاوزبان و گیاهان دارویی سوق داده شوند.

وی اظهار داشت: برنامه‌ریزی احداث مرکز عصاره گیری و تولید گیاهان دارویی در حاشیه روستای بش اویلی دیده‌شده است.

مهاجر با اشاره به آغاز طرح تجهیزونوسازی اراضی شالی‌زاری بش‌اویلی گفت: در هفته‌ای که گذشت کار تجهیز و نوسازی هزار و ۲۰۰ هکتار در استان آغاز شد که از این میزان ۴۱ هکتار آن با هزینه ۵2۰ میلیون تومان سهم گالیکش و روستای بش اویلی است.

وی افزود: این ۴۱ هکتار در 240 قطعه زمین با 122 سهام‌دار انجام می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی گلستان تصریح کرد: اراضی که سال گذشته این طرح در آن‌ها اجرا شد ۴۰ درصد صرفه‌جویی آب و افزایش یک و سه‌دهم محصول را همراه داشتند.

مهاجر از کشاورزان بش اویلی درخواست کرد پس از اجرای طرح به فکر از بین بردن آن نباشند و تحریک نشوند اراضی تسطیح شده را به باغ و ... تبدیل کنند و برای آنکه طول دوره کار کوتاه شود همکاری مضاعفی با جهاد کشاورزی داشته باشند.

وی افزود: حدود 4700 متر جاده‌سازی و کانال‌کشی، 80 هزار مترمربع خاک‌برداری و تسطیح و ساخت کانال بتنی در طرح تجهیزونوسازی اراضی شالی‌زاری بش‌اویلی انجام می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی گلستان قول داد درصورتی‌که روستاییان بش اویلی 4 الی 5 هکتار برای آب‌بندان تخصیص دهند جهاد کشاورزی گلستان برای آن‌ها آب‌بندان احداث کند.

nilkooh2874 1

nilkooh2874 1

nilkooh2874 1

nilkooh2874 1

nilkooh2874 1

nilkooh2874 1

nilkooh2874 1

nilkooh2874 1

nilkooh2874 1

nilkooh2874 1

nilkooh2874 1

nilkooh2874 1

nilkooh2874 1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.