1396-10-27 18:57
979
0
49256
در ابلاغیه‌ای به استاندار گلستان؛

وزیر کشور با تبدیل روستای «صادق‌آباد» گالیکش به شهر موافقت کرد

دکتر رحمانی فضلی در ابلاغیه‌ای به هاشمی استاندار گلستان با تبدیل روستای صادق‌آباد مرکز بخش لوه به شهر موافقت کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، در ابلاغیه دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور به هاشمی استاندار گلستان آمده است؛ در اجرای ماده 1 قانون اصلاح موادی از قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری و با توجه به مطالعات کارشناسی با پیشنهاد آن استانداری مبنی بر تبدیل روستای صادق‌آباد مرکز بخش لوه شهرستان گالیکش به شهر موافقت می‌شود.

همچنین وزیر کشور خطاب به استاندار گلستان درخواست کرد اقدامات لازم برابر قانون و مقررات موجود انجام و مراتب اعلام گردد.

به گزارش «نیلکوه» روستای «صادق‌آباد» پیش‌ازاین بانام «شغال تپه» نامیده می‌شد اما از سال 1368 با وجود مسجد امام جعفر صادق علیهم السلام در این روستا و ارادتی که برادران اهل تشیع و تسنن به این امام همام داشتند با تجمع در آن مسجد نام صادق‌آباد را برای این روستا انتخاب کردند.

روستای «صادق‌آباد» 18 خردادماه سال 90 به‌عنوان مرکز بخش لوه شهرستان گالیکش انتخاب و «علیرضا آگاهی» را به‌عنوان نخستین بخشدار خود دید.

طی 4 سال گذشته «بهروز تمکی» دهیار کوشا و ساعی پیشین روستای صادق‌آباد با کمک‌های دکتر عبدالکریم رجبی و شهرام کوسه غراوی نمایندگان پیشین و کنونی شرق گلستان و حسن خسروی فرماندار شهرستان گالیکش برای ارتقاء صادق‌آباد به شهر تلاشهای بسیاری انجام داد.

شایان‌ذکر است هم‌اکنون روستای صادق‌آباد حدود 2 هزار جمعیت در قالب 500 خانوار دارد و در 24 کیلومتری شرق شهر گالیکش واقع‌شده است.

هنوز اسمی برای این شهر انتخاب‌نشده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.