1396-09-25 15:58
656
0
47893
رییس اداره بهزیستی شهرستان گالیکش:

شناسایی 1650 معلول در گالیکش / برای 6 خانواده 2 معلولیتی گالیکش خانه ساخته می‌شود

رییس اداره بهزیستی گالیکش از شناسایی 2050 معلول و توان‌خواه اجتماعی در این شهرستان خبر داد که 470 نفر از آن‌ها مستمری دریافت می‌کنند.

به گزارش گلستان ما، علی رمضانی راد در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه به مناسبت بزرگداشت هفته معلولین گفت: در شهرستان گالیکش 1650 معلول جسمی حرکتی، ذهنی، نابینا، ناشنوا، اعصاب و روان، ضایع نخاعی و بیماری صرع شناسایی‌شده است.

وی افزود: از این تعداد 470 نفر مستمری‌بگیر بهزیستی گالیکش هستند و ماهیانه با توجه به بعد خانوار، اگر سرپرست خانوار مستمری‌بگیر باشد؛ با افزایش مستمری و دو برابر شدن یارانه، از 147 هزار تومان تا 465 هزار تومان دریافت می‌کنند.

به گفته رمضانی راد علاوه بر این معلولین برای 400 زن سرپرست خانوار، دختر بی‌سرپرست و ... نیز در بهزیستی گالیکش تشکیل پرونده شده است که از این تعداد 158 نفر مستمری دریافت می‌کنند.

رمضانی راد با اشاره به اینکه 25 معلول ضایع نخاعی در شهرستان داریم گفت: معلولین ضایع نخایی جدای از مستمری (93 هزار تومان) پس از آموزش ماهیانه 170 تا 220 هزار تومان به خانواده‌های آن‌ها برای نگهداری پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح مراقبت از سالمند در شهرستان گالیکش گفت: در نیمه دوم سال گذشته طرح خدمات مراقبتی از سالمندان در منزل برای سالمندان و معلولین جسمی - حرکتی شدید به استعداد 30 نفر اجرا شد. در این طرح یکی از اعضای خانواده مسئول مراقبت از سالمند یا معلول شده و 170 تا 220 هزار تومان بابت این کار دریافت می‌کند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان گالیکش با اشاره به پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان در این شهرستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 550 میلیون تومان برای اشتغال‌زایی 34 مددجو پرداخت‌شده است.

وی اظهار داشت: برای ساخت خانه 5 خانوار دو معلولیتی شهر گالیکش 810 مترمربع در محدوده مسکن مهر گالیکش خریداری‌شده است تا با مساعدت 50 میلیون ریالی خیرین شهرستان و 100 میلیون ریال بلاعوض بهزیستی و 150 میلیون ریالی خیرین مسکن‌ساز برای آن‌ها خانه ساخته شود.

وی افزود: برای 6 خانوار دو معلولیتی روستایی این شهرستان نیز جهت دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه 180 میلیون ریالی تاکنون 4 خانواده به بانک معرفی‌شده‌اند که با اعتبارات بلاعوض سازمان نیز پرداخت می‌گردد.

رمضانی راد اصلی‌ترین مشکل مددجویان بهزیستی را کمبود اعتبار کمک‌هزینه درمان اعلام کرد و گفت: علی‌رغم اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود 400 میلیون ریال سند درمانی مددجویان به این اداره آورده شده است اما تاکنون 42 میلیون ریال اعتبار تخصیص‌یافته به توان‌خواهان پرداخت‌شده است.

به رییس اداره بهزیستی شهرستان گالیکش اهداف و رسالت بهزیستی برای آن است که همیشه در کنار معلولین و خانواده‌هایشان باشد اما با توجه به محدودیت منابع و اعتبارات بهزیستی، نیازمند حمایت و مساعدت خیرین است تا نیاز مددجویان برطرف شود.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.