1396-09-25 11:28
861
0
47892
در اختتامیه مسابقات قرآنی گالیکش عنوان شد؛

هسته قرآنی در تمامی پایگاه‌های مقاومت گالیکش شکل‌گرفته / بسیجی در یکدست قرآن و در دست دیگرش سلاح دارد + تصاویر

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه گالیکش گفت: قرآن باید اساس فعالیت‌های بسیج قرار بگیرد و بسیج فقط از این طریق است که می‌تواند قرآن را وارد زندگی مردم کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، روز گذشته در بین صلاتین نماز سیاسی عبادی جمعه گالیکش اختتامیه مسابقات قرآنی سپاه این شهرستان انجام شد.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه گالیکش در این آیین ضمن تبریک به مناسبت هفته قرآن به مباحث قرآنی پرداخت و گفت: در بعد برنامه‌های تربیتی بسیج حدود ۲۷۰ حلقه تربیتی در حوزه‌های مقاومت محلات و اقشار دانش‌آموزی شهرستان دارد که به‌طور ویژه به مباحث قرآنی و تربیتی می‌پردازند.

nilkooh2796 1

حجت‌الاسلام محمدرضا جاهدی خاطرنشان کرد: مباحث قرآنی به‌طور ویژه توسط سپاه شهرستان در حال پیگیری است و در تمام پایگاه‌های مقاومت یک هسته‌ی قرآنی شکل‌گرفته و یک مربی قرآنی آموزش‌دیده است.

وی ضمن دعوت از مردم و بسیجیان؛ خواستار شرکت در کلاس‌های تخصصی قرآنی بسیج شد و افزود: هدف ما این است که بتوانیم مردم را با قرآن بیشتر آشنا کنیم.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه گالیکش خاطرنشان کرد: انقلابی که حضرت امام (ره) با کمک مردم زمینه‌سازی و پایه‌ریزی کردند و به پیروزی رساندند نه‌تنها ظلم و ستم حکومت شاهنشاهی را به دنیا نشان داد؛ بخش اعظم این انقلاب برای واردکردن قرآن به زندگی مردم و تشکیل یک جامعه اسلامی بود. مردم باید با قرآن کریم و عترت آشنا شوند، ولی ما متأسفانه مکان‌هایی که دقیقاً به کلاس‌های تخصصی بپردازند نداریم.

وی با یادآوری فرهنگ ایثار و شهادت افزود: شهدای ما برای عظمت قرآن کریم، مسیر و راه اهل‌بیت و قیام امام حسین (ع) به نبرد و دفاع پرداختند و هشت سال جنگ تحمیلی را در سخت‌ترین شرایط و لحظه‌های مختلف گذراندند تا بتوانیم با امنیت و آرامش محافل انس با قرآن را در زندگی مردم جاری بکنیم.

جاهدی هدف امام خمینی (ره) را در این مورد، درک درست از قرآن و عترت برشمرد تا از طریق آن فرهنگ مهدویت و عاشورا را به سراسر عالم معرفی کنیم.

وی بابیان اینکه بسیجی در یکدست خود قرآن و در دست دیگرش سلاح دارد فرمود: قرآن باید اساس فعالیت‌های بسیج قرار بگیرد و بسیج فقط از این طریق است که می‌تواند قرآن را وارد زندگی مردم کند.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه گالیکش با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در این مورد گفت: عرصه‌ی فعالیت بسیج بر همین اساس است و الگوی این اساس امام علی (ع) است، لذا از عمل به محتوای قرآن غافل نشویم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مباحث قرآنی و کار کردن در بسیج به یک مدیریت جهادی نیاز دارد که همه‌ی ما مردم و بسیجیان باید این کار را بسیجی وار در مسیر رشد و تعالی فرهنگ قرآنی انجام دهیم.

این آیین با سخنرانی حجت الاسلام جاهدی پیش از خطبه های نماز جمعه اغاز و با تجلیل نفرات برتر قرآنی در بین صلاتین به پایان رسید.

nilkooh2796 1

nilkooh2796 1

nilkooh2796 1

nilkooh2796 1

nilkooh2796 1

nilkooh2796 1

nilkooh2796 1

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.