1396-09-21 16:57
1197
0
47722
گزارش

وضعیت نامناسب وسایل و مکان بازی کودکان در پارک‌های گالیکش میراثی از گذشته تاکنون + تصاویر

قابل‌توجه متولیان امور شهری؛ خانواده‌های گالیکش کودکانشان را برای بازی به بوستان‌های شهرستان‌های هم‌جوار می‌برند.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، سال‌هاست خانواده‌ها و کودکان گالیکش از وسایل و محیط بازی در بوستان‌های این شهر گلایه‌مند هستند.

nilkooh2790 1

در دوره چهارم شهرداری و شورای اسلامی شهر گالیکش با توجه به مطالبه عمومی مطلبی تحت عنوان « پارک بازی، سهم فراموش‌شده کودکان گالیکش / شهردار خود در بازی دیگر غافل از کودکان گالیکش است + تصاویر» در نیلکوه منتشر شد.

با نگاهی به این خبر متوجه خواهید شد وسایل بازی در بوستان‌های سطح شهر گالیکش خراب، غیراستاندارد و خطرآفرین بوده‌اند. پس از انتشار این مطلب شهرداری گالیکش با جمع‌آوری وسایل بازی (برخی از آن وسایل آن دوره هنوز در پارک‌های گالیکش موجود است) به حداقل‌ها بسنده کرد و تنها اقدام به خرید دو ست بازی برای پارک لاله‌های انقلاب و بوستان مشاهیر شهرداری کرد.

nilkooh2790 1

وسیله غیرقابل استفاده در بوستان محله اوغان

باوجوداینکه محله اوغان نماینده‌ای در شورای اسلامی دوره چهارم داشت اما وسایل پارک این محله در این دوره هیچ تغییری نکرد و به‌مانند گذشته خراب، فرسوده و غیراستاندارد به شهرداری دوره پنجم رسید.

با نگاهی به تصاویر وسایل بازی پارک محله اوغان درمی‌یابیم تنها اسکلتی از آهن در این پارک رهاشده است و بسیار برای کودکان خطرآفرین است.

از خطرناک‌ترین موضوعاتی که در این پارک کودکان را تهدید می‌کنند سطح بتنی محل بازی آن‌ها است که به گفته خانواده‌ها بارها باعث آسیب دیدن کودکان شده است.

nilkooh2790 1

تنها وسیله بازی سالم در پارک محله اوغان سرسره است که پس از استفاده باعث زخمی شدن و پاره شده لباس کودکان می‌شود.

یکی از ساکنین محله اوغان در این رابطه گفت: پارک‌های روستایی گالیکش وضعیتی به‌مراتب بهتر از پارک محله اوغان دارد و در آن‌ها برای محل بازی کودکان کف‌پوش در نظر گرفته‌شده است اما کف پارک محله اوغان و دیگر پارک‌های شهر گالیکش را بتن، شن و خاک تشکیل داده است.

وی افزود: مجبور است کودکانش را برای بازی به پارک‌های شهرستان‌های هم‌جوار ببرد.

nilkooh2790 1

به گفته وی هنگامی‌که پارک محله اوغان را با پارک‌های شهرستان‌های هم‌جوار مقایسه می‌کنیم می‌بینیم بی‌کیفیت‌ترین و بی جلوه ترین وسایل در آن نصب‌شده است.

این شهروند از مسئولین مربوطه در خصوص پارک این محله درخواست کرد تا با کارشناسان شهرسازی و طراح مشورت کنند و در زیبایی این بوستان کوشاتر باشند.

nilkooh2790 1

سنگ، خاک و درد در انتظار کودکان در پارک لاله‌های انقلاب گالیکش

شهرداری دوره چهارم شهر گالیکش با گلایه شهروندان از وضعیت وسایل بازی پارک لاله‌های انقلاب این شهر آن‌ها را جمع‌آوری کرد و به حداقل‌ها بسنده کرد و تنها یک ست بازی برای کودکان شهر 20 هزارنفری گالیکش در این پارک نصب کرد.

شهروندان در خصوص محیط بازی این پارک نیز معتقد هستند استانداردها می‌گوید وسایل بازی در پارک باید از جنس کائوچو و یا پلاستیک باشد نه فلز که در پارک لاله‌های انقلاب نصب‌شده است.

nilkooh2790 1

به گفته آن‌ها وسایل بازی این پارک با استانداردها فاصله زیادی دارد و این امر سلامتی کودکان را در حین استفاده از این وسایل به خطر می‌اندازد و شهرداری باید اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد.

شهروندان افزودند: سطح محل بازی نیز باید کف‌پوش داشته باشد اما این پارک خاکی است. گردوغبار حاصل از این محیط موجب ایجاد بیماری‌هایی از قبیل سل و ... می‌شود و بیماری‌های عفونی را هم در مواقع زخمی شدن برای کودکان به وجود می‌آورند.

nilkooh2790 1

nilkooh2790 1

nilkooh2790 1

nilkooh2790 1

همچنین آن‌ها معتقدند ارتفاع زیاد سرسره این پارک از سطح زمین علاوه بر خاکی شدن در زمان برخورد با زمین موجب زخمی شدن و ایجاد درد در کودکان می‌شود.

این در حالی است سالانه علاوه بر کودکان گالیکشی زائرین مشهد مقدس نیز در این پارک بیتوته می‌کنند و کودکانشان نیز حین بازی با تمامی این مشکلات روبرو هستند.

تمامی مشکلات پارک لاله‌های انقلاب در محیط کوچک بازی بوستان مشاهیر نیز مشاهده می‌شود.

nilkooh2790 1

nilkooh2790 1

انتظار مردم گالیکش از اعضای شورای اسلامی و شهردار دوره پنجم که با شعار «تغییر و تحول» به روی کار آمده‌اند بسیار زیاد است و انتظار دارند قبل از اینکه در این اماکن اتفاقی برای شهروندان رخ دهد با هوشیاری اقدامات لازم را انجام دهند و کودکان این شهر را از لذت بازی کردن در پارک‌های مناسب محروم نکنند.

پارک‌های روستایی مناسب‌تر از شهر گالیکش

طی یک سال گذشته دو بوستان در روستاهای عرب بوران و ینقاق گالیکش احداث شد که با نگاهی به تصاویر آن‌ها درمی‌یابیم به‌مراتب وضعیتی بهتر از پارک‌های سطح شهر گالیکش دارند.

nilkooh2790 1

nilkooh2790 1

nilkooh2790 1

nilkooh2790 1

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.