1396-09-11 17:28
703
0
47297
زندگی در زمانه با دست خالی سخت می گذرد؛

انتظار 5 ماهه آبداران گالیکشی برای پرداخت حقوقشان

آبداران شرکت آب و فاضلاب روستایی (آبفار) گالیکش 5 ماه مطالبات و حقوق خود را دریافت نکرده‌اند و به‌سختی گذران زندگی می‌کنند.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، آبداران روستایی محافظانی هستند که حراست و نگهبانی از این نعمت خدادادی را عهده‌دار هستند و در خط مقدم سلامت آب شرب روستاییان قرار دارند.

این نیروهای مسئولیت‌پذیر برای رسیدن آب شرب بهداشتی به روستائیان علاوه بر کلر سنجی؛ قرائت کنتور، خرابی کنتور و انشعابات غیرمجاز را نیز گزارش کرده و مانع از سو استفاده در این حوزه می‌شود.

شهرستان گالیکش 13 آبدار دارد که برخی از آن‌ها به نیلکوه گفتند: کارگر شرکت پیمانکاری «پدیده کاران گلستان» که در گرگان مستقر است هستند و به‌عنوان آبداران روستایی در گالیکش انتخاب‌شده‌اند.

آن‌ها افزودند: مدت 5 ماه است که مطالبات و حقوق خود را دریافت نکرده‌ایم و به‌سختی گذران زندگی می‌کنیم؛ این تأخیر در پرداخت حقوق مشکلات مالی و اقتصادی زیادی را گریبان گیر خانواده‌هایمان کرده است.

آبداران گالیکش خاطرنشان ساختند: هفته گذشته برای رسیدگی به مشکلمان به فرماندار گالیکش مراجعه کردیم اما تاکنون این مذاکره نتیجه‌ای در برنداشته است.

این قشر زحمتکش و بی‌ادعا باوجوداینکه عهده‌دار کاری 24 ساعته و شبانه روزی هستند علی‌رغم نامهربانی که به آن‌ها برای پرداخت حقوقشان شده صبر پیشه کرده‌اند اما وضعیت به‌قدری بحرانی و اسفبار است که ناچار لب به سخن گشوده و از مسئولین استانی خواستار رسیدگی هستند.

حال می‌طلبد مسئولان، بخش خصوصی را موظف به پرداخت حق‌الزحمه آبداران گالیکشی کنند.

پیامبر گرامی اسلام دراین‌باره می‌فرمایند: ظُلمُ الأجيرِ أجرَهُ مِنَ الكَبائِر؛ ظلم در پرداخت مزد كارگر، از گناهان بزرگ است.

همچنین امام صادق علیه‌السلام: أعطِهِم اُجورَهُم قَبلَ أن يَجِفَّ عَرَقُهُم؛ پيش از آن‌که عرق آنان (كارگران) خشک شود، مزدشان را بپرداز.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.