1393-07-29 19:51
1564
0
4656
همایش مشترک روز خانواده، هفته اولیا و مربیان در گالیکش ؛

چهار سخنران و بیش از 1:30 سخنرانی ! / کاهش تعداد حاضرین از 300 نفر به 25 نفر در طول همایش !

همایش های هفته پیوند اولیا و مربیان، روز ملی خانواده و هفته بسیج همگانی کمک به مدارس در گالیکش برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه ، همایش های هفته پیوند اولیا و مربیان، روز ملی خانواده و هفته بسیج همگانی کمک به مدارس در گالیکش برگزار شد.

زنگ اولیا و مربیان در محل کانون شهدا دانش آموزی گالیکش توسط فرماندار این شهرستان نواخته شد.

در این همایش به 8 نفر از بانوان فعال در برپایی نمایشگاه های سطح شهرستان، انجمنهای اولیا و مربیان مدارس گالیکش که به عنوان برتر کشوری دست یافتند و خانواده نمونه تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) گالیکش جوایزی اهدا شد.

مراسم راس ساعت 10:30 با نیم ساعت تأخیر آغاز شد.

این مراسم چهار سخنران داشت و حاضرین بیش از یک ساعت و نیم سخنرانی گوش کردند.

فرماندار گالیکش با 45 دقیقه تأخیر و رییس اداره بهزیستی گالیکش نیز با یک ساعت و 15 دقیقه وارد سالن شدند.

باز هم طبق معمول سیستم صوتی سالن مشکل داشت.

آموزش و پرورش در بر گیرند نام بزرگ و مقدسی به نام خانواده است

فرماندار شهرستان گالیکش با اشاره به‌روز ملی خانواده گفت: اجتماع در بر گیرند نام بزرگ و مقدسی به نام خانواده است.

hrkhsh 1

حسن خسروی با اشاره به این مطلب که نهاد خانواده جایگاه بزرگ و رفیعی در اسلام دارد گفت: خانواده مثل یک منبع و سرچشمه است. این منبع و سرچشمه اگر از آلودگی‌ها پاک باشد قطعاً همه جامعه پاک خواهد بود.

وی ادامه داد: سرچشمه که پاک باشد اگر در مسیر زندگی هم اتفاقاتی بیفتد و مزاحمت‌هایی به وجود آید قابل حل است و این منبع و سرچشمه به‌درستی طی طریق خواهد کرد.

خسروی تأکید کرد: خانواده مهم‌ترین رکنی است که اجتماع را تشکیل می‌دهد، باید سعی شود که این نهاد پاک نگه‌داشته شود.

فرماندار شهرستان گالیکش خانواده حضرت فاطمه زهرا (س) را خانواده‌ای نمونه و الگو جامعه بشری نام برد و گفت: نمی‌توان خانواده‌ای یافت تا از نظر روابط اجتماعی، صمیمیت، مهربانی، ادب، احترام و رعایت شئونات زندگی به‌مانند این خانواده بزرگ باشد.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی که دشمنان برای از هم پاشیدن نهاد خانواده ایرانی اسلامی در پیش‌گرفته‌اند گفت: دشمنان در صدد هستند تا جامعه اسلامی ما را با تخریب سنگر خانواده از بین ببرند و پس از آن جامع اسلامی را تصاحب کنند.

خسروی با اشاره به این مطلب که خانواده‌ها باید حافظ فرزندان و فرهنگ ایرانی اسلامی باشند گفت: یکی از مسائل و آسیب‌های مهمی که امروز در جامعه وجود دارد و دشمن هم برای آن برنامه‌ریزی گسترده‌ای کرده است بحث ماهواره است.

وی با اشاره به این مطلب که باید پرهیز کنیم از استفاده از این وسیله خانمان‌سوز گفت: عزیزان ما در سپاه مدتی است با انجام کارهای فرهنگی به دنبال آن هستند تا ماهواره که ریشه فرهنگ خانوادگی را می‌سوزاند از سوی خانواده‌ها پذیرفته نشود.

فرماندار گالیکش افزود: تمامی ارگانها و نهادها در کنار سپاه باید جلوی فرهنگ مبتذلی که متأسفانه از طریق ماهواره‌ها در جامعه ترویج پیدا می‌کند را بگیرند.

خسروی با اشاره به این مطلب که شبکه‌های ماهواره‌ای حرکت خاموشی را برای تخریب بنیان خانواده دنبال می‌کنند گفت: استفاده از ماهواره ما را از فرهنگ ایرانی و اسلامی خودمان دور می‌کند مثلاً سالیان بعد متوجه خواهیم شد که فرهنگ ازدواج کردن ما در جامعه این‌گونه نبوده است.

اگر جامعه سالم می‌خواهیم باید خانواده سالم داشته باشیم

hrkhsh 1

رییس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان گالیکش نیز در این همایش با اشاره به این مطلب که خانواده بنیادی‌ترین نهاد هر اجتماع و نخستین نهاد تربیت بشری است گفت: زیربنای فرهنگ و تمدن و شخصیت فرد در خانواده شکل خواهد گرفت.

مهدی خسروی افزود: اگر جامعه سالم می‌خواهیم باید خانواده سالم داشته باشیم.

وی با اشاره هفته پیوند انجمن اولیا و مربیان گفت: اولیا و مربیان دو بال پرواز دانش‌آموزان مان در آسمان تربیت هستند.

خسروی افزود: هیچ‌گاه دانش‌آموزان با یک بال مدرسه نمی‌توانند در آسمان تربیت اوج بگیرند و تنها مدرسه برای رشد و شکوفایی استعداد فرزندانمان کافی نیست.

وی تأکید کرد: اگر قرار باشد آینده بهتری داشته باشیم و جامعه‌ای رشد یافته و توسعه‌یافته داشته باشد باید پل بین خانه و مدرسه یعنی انجمن اولیا و مربیان تقویت شود.

مدیر آمورش و پرورش شهرستان گالیکش با اشاره به این مطلب که تفکر، تلاش، یاری و همکاری از جمله مهم‌ترین اهداف این نهاد است گفت: طبق ارزیابی به عمل‌آمده از عملکرد انجمن اولیاء و مربیان مدارس شهرستان همچنین انجمن اولیاء و مربیان مدرسه شهید بهشتی روستای تنگراه و مدارس حضرت سکینه و مطهره شهر گالیکش نیز به‌عنوان انجمن اولیاء و مربیان برتر استانی شناخته‌شده‌اند.

وی خاطرنشان ساخت: این مدارس در اجرای قوانین، مصوبات، برنامه‌ها، رعایت شاخص های عمومی و اختصاصی، ارزیابی عملکرد و مشارکت اولیا و دانش‌آموزان در اداره مدارس در طول سال تحصیلی موفق عمل کرده‌اند تا حائز کسب این شوند.

باید روش های تربیتی همسو بوده، هنجارها و ناهنجارها در خانه، مدرسه و جامعه یکسان آموزش داده شود 

hrkhsh 1

سپس رزاقی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان گلستان گفت: مهم‌ترین مشارکت اولیا، مشارکت فکری است و اولیای دانش‌آموزان نه تنها باید بر امور مدرسه نظارت داشته باشند بلکه حق مشارکت در تدوین برنامه‌های آموزشگاه فرزندشان را نیز دارند.

وی یکی از مشکلات در تعلیم و تربیت را عدم همسویی در روش‌ها عنوان نموده و افزود: باید روش های تربیتی همسو بوده، هنجارها و ناهنجارها در خانه، مدرسه و جامعه یکسان آموزش داده شود تا فرزند دچار چند هویتی نشده و تعلیم و تربیت یک صدا و موزون باشد تا به هدف غایی که همانا دست‌یابی به حیاط طیبه برای دانش‌آموزان است دست‌یابیم.

وی با اشاره به این مطلب که در نگاه آموزش‌وپرورش بالاترین مشارکت، مشارکت فکری است گفت: ما معتقدیم مشارکت مالی بخشی از تکالیف والدین است نه همه هدف آن‌ها؛ مشارکت امری دوسویه، اعتقادی، داوطلبانه و آگاهانه است و بر خود وظیفه می‌دانیم بستر چنین مشارکتی را در تمام مدارس آماده نماییم.

وی با بیان اینکه اولیا سرمایه عظیم انسانی برای آموزش‌وپرورش هستند، تاکید کرد: مدیری که بتواند اولیای متخصص، علاقه‌مند و داوطلب را در کارگروه‌های تخصصی آموزشی، پرورشی و عمرانی سازمان‌دهی کند، در اجرای برنامه‌های آموزش‌وپرورش موفق خواهد بود.

nshzovmshg 1

nshzovmshg 1

nshzovmshg 1

nshzovmshg 1

nshzovmshg 1

nshzovmshg 1

nshzovmshg 1

nshzovmshg 1

nshzovmshg 1

nshzovmshg 1

سخنرای اول توسط مدیر آموزش و پرورش شهرستان گالیکش انجام شد و بیش از 300 نفر در سالن حضور داشتند

nshzovmshg 1

دومین سخنران فرماندار شهرستان گالیکش بود.

nshzovmshg 1

nshzovmshg 1

nshzovmshg 1

سومین سخنران رزاقی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان گلستان بود

nshzovmshg 1

nshzovmshg 1

nshzovmshg 1

nshzovmshg 1

nshzovmshg 1

nshzovmshg 1

nshzovmshg 1

nshzovmshg 1

چهارمین سخنران مسئول ارژانس اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان گالیکش بود که برای حدود 25 نفر سخنرانی کرد

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.