1396-08-10 13:58
711
0
46040
فرماندار گالیکش؛

نوغانداری از زمان‌های بسیار دور در گالیکش رواج داشته / زنجیره تولیدات ابریشم باید احیا شود

فرماندار گالیکش گفت: نوغانداری از زمان‌های بسیار دور در گالیکش رواج داشته و زنجیره تولیدات ابریشم باید در این شهرستان احیا شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، حسن خسروی در دیدار با خانم‌ها آتابای رییس میراث فرهنگی گالیکش و رضوی مدیرعامل مؤسسه توسعه پایدار محیط‌زیست اظهار داشت: بامطالعه، شناسایی پتانسیل موجود روستایی و آموزش، زنجیره تولیدات ابریشم و صنعت نوغانداری که علی‌رغم قدمت در منطقه، در سالیان اخیر تا حدودی کمرنگ شده، دوباره احیا کرده و رونق ببخشند.

1509419790 1

وی افزود: نوغانداری از زمان‌های بسیار دور در گالیکش رواج داشته و کارگاه‌های زیادی در این منطقه به این کار اشتغال داشته‌اند.

خسروی اضافه کرد: مردم از همین داشته‌های از پیش افتاده خود، تولید و اشتغال‌زایی می‌کنند و هنوز نیز بخشی از این کارگاه‌ها فعالیت دارند.

وی با اشاره به وجود قابلیت‌های بسیار گالیکش در این زمینه بخصوص در بخش ابریشم‌بافی گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان اقتصاد مقاومتی نام‌گرفته، دولت تدبیر و امید با فراهم کردن بستر مطالعات، تحقیقات و سرمایه‌گذاری، زمینه را برای شکوفایی مجدد این حرفه آماده ساخته و از توسعه این سرمایه‌های نهفته حمایت و پشتیبانی می‌کند.

لازم به ذکر است در این نشست همچنین در خصوص مطالعه تنوع کیفیت ابریشم و الیاف پشمی در دامداری، امکان‌سنجی، مواد اولیه و تنوع بازار، بازاریابی و جذب سرمایه‌گذار با فرماندار شهرستان گالیکش بحث و تبادل‌نظر شد.

در همین راستا، مدیرعامل NGO مذکور به همراه طوسی بخشدار لوه و رؤسای ادارات صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، آموزش فنی و حرفه‌ای و میراث فرهنگی شهرستان گالیکش در جلسه‌ای که با محوریت اشتغال‌زایی، کاهش بیکاری، نحوه دریافت تسهیلات و وام‌های مشاغل خانگی و کارآفرینی در مسجد صاحب‌الزمان (عج) روستای چقربش‌قارداش از توابع بخش لوه این شهرستان برگزار شد به سؤالات روستاییان در این زمینه‌ها، پاسخ گفتند.

گفتنی است رئیس میراث فرهنگی و گردشگری گالیکش به همراه مدیرعامل و کارشناسان مؤسسه توسعه پایدار محیط‌زیست از کارگاه‌های ابریشم‌بافی روستاهای آب‌پران، ترجنلی، قوشه‌چشمه و چقربش‌قارداش شهرستان گالیکش نیز بازدید کردند.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.