1396-06-18 18:32
1140
0
43835
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه گالیکش:

غدیر خم حرکت در خط ولایت و امامت است / غدیر یک جریان مستمر و پویا در تاریخ بشریت است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه گالیکش گفت: غدیر صرفاً یک حادثه تاریخی نیست بلکه حادثه‌ای برای امروز و فرداست و یک جریان مستمر است و غدیر خم حرکت در خط ولایت و امامت است.

به گزارش گلستان ما، حجت‌الاسلام عباسعلی ترشیزی در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه اظهار داشت: غدیر صرفاً یک حادثه تاریخی نیست بلکه حادثه‌ای برای امروز و فرداست و یک جریان مستمر است و غدیر خم حرکت در خط ولایت و امامت است.

وی افزود: غدیر تنها به معرفی‌های علی علیهم‌السلام اختصاص ندارد و ترسیم‌کننده خط ولایت در تمام دوران است. ما امروز می‌بایست در مسیر ولایت حرکت کنیم تا کشورمان از هرگونه آسیب در امان باشد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه گالیکش اضافه کرد: غدیر حادثه‌ای است که تکلیف امت اسلامی را درزمینهٔ هدایت و حکومت معین می‌کند و می‌بایست همگان در مسیر ولایت و امامت قدم بردارند و از تفرقه در امت اسلامی می‌بایست پرهیز نمود تا دشمنان اسلام و انقلاب مأیوس، خوار و ذلیل گردند.

حجت‌الاسلام ترشیزی به حدیثی از امام محمدباقر علیهم‌السلام اشاره کرد و بیان داشت: امام باقر علیهم‌السلام می‌فرمایند: شیطان چهار بار ناله نومیدی سر داد، روزی که مورد لعن خداوند قرار گرفت، روزی که از آسمان به زمین هبوط کرد، روزی که پیامبر اسلام صلوات‌الله‌علیه به پیامبری مبعوث شد و روز دیگر غدیر خم بود.

وی افزود: مهم‌ترین پیام‌های غدیر عبارت‌اند از: ولایت مداری و اطلاعات از ولی زمان در همه امور اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ... اولین لازمه ولایت مداری شناخت ولی و پیشواست.

به گفته وی تبعیت از ولی خدا که خود دارای مراحلی است، مرحله همگرایی و همفکری با رهبری در راهبردهای مختلف سیاسی، اقتصادی، التزام قلبی (فلا و ربک لا یومنون حتی یحکموک فیما شجر بینهم ثم لا یجدوا فی انفسهم حرجا مما قضیت و یسلموا تسلیما)

ترشیزی گفت: مرحله تبعیت و پیروی در رفتار و مردار التزام عملی به ولایت است (یا ایها الذین آمنوا اطیعو الله و اطیعوا الرسول فان تنازعتم فی شیء فردوه الی الله و الرسول ان کنتم تومنون بالله و الیوم الآخر ذلک خیر و احسن تاویلا)

وی تصریح کرد: ولایت مدار کسی است که در همه ابعاد تسلیم ولی امر خویش باشد و با شوق و رغبت می‌کوشد اندیشه و در عمل خودش را با ولی امر هماهنگ کند.

وی در ادامه عید غدیر خم را، بزرگ‌ترین عید شیعیان دانست و گفت: همه ما از واقعه تاریخی که در روز هجده ذی‌حجه سال دهم هجرت به وقوع پیوسته و مسلمانان همه‌ساله آن را به‌عنوان بزرگ‌ترین عید خود، جشن می‌گیرند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه گالیکش اضافه کرد گفت: رسم بر آن است که صبح روز عید، مردم به دیدار و دست‌بوسی سادات و ذریه امیرالمؤمنین (ع) می‌روند و ادای احترام به سادات می‌نمایند و سادات نیز ضمن پذیرائی با شربت و شیرینی و اهداء هدیه‌ای به‌رسم یادبود از مهمانان قدردانی می‌نمایند.

ترشیزی تصریح کرد: در این روز مردم بهترین و زیباترین لباس‌های خود را می‌پوشند، خود را معطر به بهترین عطرها می‌نمایند و با چهره‌ای خندان و شادمان به دیدوبازدید می‌پردازند. در این روز افراد بسیاری روزه می‌گیرند و به مؤمنین قرض و اطعام می‌دهند.

وی در پایان به حدیثی از پیامبر در خصوص روز عید غدیر خم اشاره نمود و بیان داشت: رسول خدا صلوات‌الله‌علیه فرمود: روز غدیر خم برترین عیدهاى امت من است و آن روزى است که خداوند بزرگ دستور داد؛ آن روز برادرم على بن ابی‌طالب را به‌عنوان پرچم‌دار (و فرمانده) امتم منصوب کنم، تا بعد از من مردم توسط او هدایت شوند، و آن روزى است که خداوند در آن روز دین را تکمیل و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را به‌عنوان دین براى آنان پسندید.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.