1396-06-05 18:34
755
0
43270
امام جمعه گالیکش:

دشمن به دنبال دور کردن جوانان از مساجد است /احترام و اعتماد به جوانان رمز پویایی مساجد است

امام جمعه گالیکش با اشاره به لزوم باور به توانمندی جوانان برای اعتلای فرهنگ کشور، گفت: دشمن امروز به دنبال دور کردن جوانان از مسجد به عنوان سنگر انقلاب است.

به گزارش گلستان ما، حجت‌الاسلام سید «محمد دلبری» بعد از ظهر امروز در دیدار با رئیس و تنی چند از اعضای انجمن یاوران رسانه‌ای وقف شرق استان گلستان که در دفتر امام جمعه شهرستان گالیکش برگزار شد، با اشاره به اینکه کار وقف یک کار مقدس و ارزشمند است، اظهار کرد: سنت حسنه وقف ریشه‌ای اساسی و اصیل در دین دارد و سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) نیز در سرتاسر تاریخ اسلام نمایان کننده وقف کردن با نیاتی است که نیاز آن روزها در آن سرزمین بوده است.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته هفته گرامیداشت مسجد را پشت سر گذراندیم، افزود: مسجد در طول تاریخ جامع‌ترین مکان برای رفع نیازهای مردم در جامعه بوده است و عموم فعالیت‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و حتی قضایی مردم در مسجد صورت می‌گرفته است.

امام جمعه گالیکش با انتقاد از فرو ریختن کارکردهای اجتماعی مسجد در جامعه اسلامی ما، خاطرنشان کرد: برخی از کارکردهای مهم مسجد امروز در درون مساجد ما به دست فراموشی سپرده شده است و مسجد تنها به محل عبادت به ویژه صرفا برپایی نمازهای یومیه تبدیل شده است و این در حالی است که امام راحل مسجد را سنگر می‌دانست.

دلبری با تاکید بر اینکه دین مبین اسلام به صورت جدی به خانواده‌ها توصیه می‌کند که فرزندان خود را با مساحد آشنا کنید، ادامه داد: امروز استکبار جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ به دنبال انحراف جوانان کشورمان و دور کردن آنها از مسجد به ویژه مساجد در طراز انقلاب اسلامی است.

وی در تشریح ابعاد و مولفه‌های مسجد موفق، تصریح کرد: مسجدی می‌تواند موفق باشد که در وهله اول هیئت امنا، امام جماعت، پایگاه مقاومت بسیج و کانون فرهنگی و هنری هماهنگ و همدلی را داشته باشد که با نگاه دینی و بر اساس دستورات اخلاقی و دینی با محوریت امام جماعت در مسیر اهداف انقلاب فعالیت کند.

امام جمعه گالیکش با اشاره به اینکه برای موفق شدن مسجد باید تکبر، خودبینی و غرور از وجود همه افراد حاضر در مسسجد به ویژه اعضای هیئت امنا و خدام این خانه خدا دور شود، اضافه کرد: اگر همه افرادی که افتخار خادمی در مسجد را دارند بتوانند با دوری از خودبینی و خودرایی با محوریت امام جماعت روحانی مسجد کار کنند بدون تردید بسیاری از مشکلات مساجد حل خواهد شد.

دلبری با تاکید بر اینکه در مسجد اسلامی بزرگ‌ترها باید صبور باشند و به نبروی جوانی و نشاط آنها باور و اعتماد داشته باشند، گفت: خواسته ما از همه بزرگترها در مساجد این است که از باب احترام و اعتماد بخشی از مسوولیت‌های امور در مساجد را به جوانان واگذار کنند.

وی بر لزوم ساماندهی موضوع هیئت امنای مساجد توسط ادارات اوقاف و امور خیریه در شهرستان‌ها تاکید کرد و افزود: برخی افراد مسن بدون حکم از اوقاف و یا مرجع قانونی به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی مسجد متعلق به آنهاست و همین موضوع جوانان را آزرده خاطر کرده است.

امام جمعه گالیکش با اشاره به اینکه اگر در مساجد به جوانان احترام گذاشته شود دیگر مساجد خلوت نخواهد بود، خاطرنشان کرد: رمز افزایش مخاطبین مساجد و پویایی و سرزنده بودن آن بدون تردید احترام و اعتماد به جوانان عزیزی است که بدون هیچ چشم‌داشتی برای اعتلای فرهنگ کشور قصد دارند در مساجد فعالیت فرهنگی داشته باشند.

دلیری با تاکید بر اینکه وضعیت مساجد در شهرستان‌های شرق استان گلستان به ویژه شهرستان گالیکش باید قبل از محرم به ساماندهی نسبی برسد، گفت: نباید مساجد به صورت وراثتی اداره شود و طوری با افراد برخورد شود که انسجام و وحدت مردم برهم بخورد.

وی همچنین بر عدم سیاست‌زدگی در مساجد تاکید کرد و ادامه داد: ما معتقدیم دیانت ما عین سیاست ماست و مسجد باید سیاسی باشد اما نباید سیاست‌زده شده و به یک گروه، جریان، حزب و جناحی وابسته باشد زیرا مسجد خانه خدا و پناهگاه امن همه مردم با همه سلیقه‌ها و گرایشات است./ فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.