1396-04-24 07:03
770
0
41455
امام‌جمعه گالیکش:

رئیس‌جمهور باید در تشکیل دولت از افراد انقلابی، متخصص و متعهد به‌نظام بهره گیرد

امام‌جمعه شهرستان گالیکش گفت: رئیس‌جمهور باید در تشکیل دولت از افراد انقلابی، متخصص و متعهد به‌نظام بهره گیرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید «محمد دلبری» پس از سفارش خود و نمازگزاران به تقوای الهی به تشکیل کابینه دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور باید در تشکیل دولت از افراد انقلابی، متخصص و متعهد به‌نظام بهره گیرد.

وی از رئیس دولت دوازدهم خواست در کابینه جدید از وزرایی که در فتنه‌های اخیر و گذشته دست داشتند استفاده نکند.

حجت‌الاسلام دلبری گفت: رفع مشکلات بیکاری، اقتصاد و مسکن ازجمله خواسته‌های به‌حق مردم است و دولت تدبیر و امید باید درصدد برطرف نمودن این معضلات اجتماعی باشد.

امام‌جمعه گالیکش اضافه کرد: محرومیت‌زدایی نیز یکی دیگر از وظایف مهم دولت است لذا با پرداخت وجوهات شرعی نظیر خمس و زکات و همچنین صدقات می‌توان بخشی از محرومیت‌های اجتماعی را برطرف نمود.

خطیب جمعه گالیکش اظهار داشت: یکی از خاصیت‌های لباس این است که بدن را از گرما و سرما محافظت می‌کند تقوا هم همین ویژگی‌ها را دارد. تقوا جلوی ویروس‌های ابلیس را می‌گیرد و نمی‌گذارد این ویروس‌ها به بدن و روح انسان آسیب برساند.

وی به 26 تیرماه سالروز تأسیس شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان نبض نظام و ادامه حیات اسلامی است. تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات ازجمله کارهای مهم این نهاد مقدس است. نظارت بر انتخابات باعث می‌شود تا حقوق مردم در انتخابات حفظ شود.

دلبری ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت امام جعفر صادق علیهم‌السلام گفت: امام صادق علیهم‌السلام یکی از امامان با تشکیلات است و نام ایشان یادآور علم و دانش و فقه جعفری است. آن حضرت زمینه‌ساز برچیدن آل امیه و بنی‌عباس و همچنین برپایی حکومت علوی بود و برای این امر از بلاد مختلف اسلامی برای خودیاران جمع‌آوری نمودند و ازجمله اقدامات اولیه ایشان معرفی خود به‌عنوان امام شیعیان به همگان بود زیرا باید آگاهی سیاسی، اجتماعی و احساس‌های بالقوه در آحاد جامعه مشاهده می‌شد.

امام‌جمعه گالیکش افزود: فقه و تفسیر ازجمله موارد مبارزه امام بود که اثبات نمود خلفای بنی‌امیه و بنی‌عباس از آگاهی کمتری برخوردار بوده و حتی از پاسخ‌گویی به مسائل کوچک نیز عاجز بودند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق علیهم‌السلام ترغیب مؤمنین به فراگیری مسائل شرعی را واجب دانسته و توصیه کرد ضمن فراگیری، به مسائل شرعی عمل نیز شود.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.