1396-04-22 12:00
1090
0
41392
اولین سالگرد تأسیس بازارچه اینترنتی بانوان گالیکش؛

فرماندار گالیکش: بازارچه با برند سازی باید توسعه یابد تا در کشور و جهان شناخته شود + عکس

اولین سالگرد تأسیس بازارچه اینترنتی بانوان گالیکش در محل هتل تریا این شهر برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، حسن خسروی در این مراسم ضمن قدردانی از جدیت و تلاش‌های بانوان فعال کارآفرین گفت: این بازارچه از مرحله تأسیس به مرحله تثبیت رسیده است و باید به فکر توسعه و برند سازی باشید که انشا الله نه‌تنها در سطح استان گلستان بلکه در کشور و جهان شناخته شود.

nilkooh2523 1

وی افزود: برگزاری و پیگیری این‌گونه همایش‌ها و جشنواره‌ها بدین معنی است که توانمندی‌ها و دست آوردهای موردنظر به‌دست‌آمده است.

به گفته خسروی از مهم‌ترین اهداف فعالیت‌های بانوان، ایجاد نشاط اجتماعی است که لازمه جامعه پویا و سالم جهت کاهش آسیب‌ها است که انشا الله چشم‌گیرتر شود.

nilkooh2523 1

هر جا بانوان نادیده گرفته شدند جامعه دچار آسیب جدی شده

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان نیز در این مراسم گفت: هر جا حضور بانوان بیشتر بوده، جامعه به سمت توسعه و پیشرفت پیش رفته و هر جا بانوان نادیده گرفته و حضورشان کمرنگ شده، جامعه دچار خلأها و آسیب‌های جدی شده است.

خانم کلثوم غفاری افزود: بانوان در تمام عرصه‌هایی که فرصت حضور یافته‌اند، توانمندی‌های خود را نشان داده‌اند حتی درزمانی که در خانه‌ها نشانده شده و وظیفه فرزند و همسرداری داشته‌اند نیز آن وظیفه را به نحو احسن انجام داده‌اند.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی که « از دامن زن، مرد به معراج می‌رود » یادآور منزلت زن در دیدگاه حضرت امام شد و در ادامه از مدیران و مسئولین، ایجاد فرصت‌های بیشتر نه‌تنها درزمینهٔ اجتماعی و فرهنگی بلکه در سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌های مهم برای بانوان را خواستار شد.

غفاری در پایان با گرامیداشت روز بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب و روز ملی عفاف و حجاب به بانوان توصیه کرد: با رعایت حجاب و حفظ شئونات فعالیت‌ها و تلاش‌های خود را ادامه دهند تا توانمندی‌هایشان اثبات شود.

nilkooh2523 1


افتتاح اولین مرکز نیکوکاری ویژه بانوان گلستان در گالیکش

مدیر بازارچه اینترنتی بانوان گالیکش نیز در این مراسم گفت: حدود 20 نفر از بانوان شهرستان گالیکش با فعالیت در این بازارچه کسب‌وکار خانگی به همراه درآمدهای خوب برای خود درست کردند.

خانم لیلا خسروی افزود: چند نفر از این هنرمندان فعال در بازارچه اینترنتی بانوان گالیکش صاحب برند شدند و یا به دنبال کسب برند برای محصول خود هستند.

وی افتتاح مرکز نیکوکاری مهر آفرین به‌عنوان اولین مرکز ویژه بانوان در استان گلستان و تشکیل انجمن بانوان کارآفرین را ازجمله فعالیت‌های شاخص مجمع بانوان فعال در بازارچه اینترنتی بانوان گالیکش عنوان کرد.

خسروی ایجاد نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های دوره‌ای، برگزاری دوره‌های مشاوره رایگان برای بانوان آسیب‌دیده، ایجاد اشتغال برای بسیاری از بانوان بی‌سرپرست و بد سرپرست سطح شهرستان، توزیع سبد کالا به مناسبت‌های مختلف و برگزاری کمپین حمایت از هنرمندان را ازجمله فعالیت‌های این بار ازچه طی یک سال گذشته عنوان کرد.

به گفته مدیر بازارچه اینترنتی گالیکش طی یک سال گذشته قریب 120 نفر از بانوانی که از راه مشاغل خانگی کسب درآمد می‌کنند شناسایی و مشاوره شدند که چهار نفر از آن‌ها به دنبال کسب برند هستند.

وی طراحی لوگو بر روی برچسب و فروش محصولات با آرم مخصوص بازارچه، دعوت از کارشناسان زبده برای راهنمایی و مشاوره به بانوان در ایجاد کارگاه‌های کارآفرینی و ثبت شرکت‌های تعاونی در حوزه‌های مختلف و راه‌اندازی بازارچه‌های روستایی و مشارکت بانوان روستایی در این امر را ازجمله برنامه‌های آینده این بازارچه عنوان کرد.

خسروی در پایان ابراز امیدواری کرد: امید است با ایجاد یک مکان دائمی به‌عنوان بازارچه در راستای حمایت بیش‌ازپیش این قشر تأثیر گزار جامعه قدم‌های ارزشمندی برداریم.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.