1396-04-02 07:38
1106
0
40605
در جلسه شورای اداری شهرستان گالیکش مطرح شد؛

پایگاه مدیریت بحران چندمنظوره شهرستان گالیکش تجهیز می‌شود/ پول محصول گندم کشاورزان شهرستان گالیکش پرداخت نشده است

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: با تفاهم‌نامه امضاء شده، پایگاه مدیریت بحران چندمنظوره شهرستان گالیکش با هدف ایجاد آمادگی در برابر حوادث، تجهیز می‌شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، صادقعلی مقدم‌ چهارشنبه شب در جلسه شورای اداری شهرستان گالیکش در دانشگاه پیام نور این شهرستان اظهار داشت: پایگاه چند منظوره شهرستان گالیکش از طرف مدیریت بحران استان گلستان برای مواقع بحران تجهیز و مجهز می‌شود.

nilkooh2486 1

وی افزود: این پایگاه در گذشته در دست دانشگاه شهرستان بود و با توجه به تخلیه این مکان توسط دانشگاه و طی تفاهم‌‎نامه‎ای که با فرمانداری، شهرداری و مدیریت بحران استان، این پایگاه به زودی تجهیز خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: با توجه به وجود سیلاب‌ها در فصل تابستان در این شهرستان، این پایگاه تجهیز تا در زمان وقوع حادثه و بحران از این مکان استفاده شود.

مقدم یادآور شد: در روستا کندسکوه و پادول‎دل از توابع شهرستان گالیکش در شرایط بحرانی رانش و ناامنی قرار دارند و سیاست جدید ما این است که بجای جابجایی این روستاها، آنها را ایمن‎سازی کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تاکید کرد: این 2 روستا به ویژه کندسکوه به علت شرایط بحرانی از خدمات دولت محروم بودند و ما تلاش داریم ضمن ایمن‎سازی روستاها، حتی به صورت موقت از خدمات بهره‎مند شوند تا شرایط روستا به شرایط عادی بازگردد.

وی اظهار کرد: در سیاست قبلی که جابجایی روستاها پرخطر از محل خود بود تنها به شرایط محیطی توجه شده و شرایط اجتماعی و اقتصادی نادیده گرفته شده بود که جابجایی روستا معضل و چالشی در آینده خواهد بود.

مقدم تصریح کرد: به عنوان نمونه جابجایی شهر فراغی در سیل سال 81، سبب عدم توجه به وضعیت معیشتی شده، کمااینکه در حال حاضر قسمت عمده شهرفراغی در حال نشست کردن است و تلاش داریم در ابتدا مطالعات عمیقی بر روی ایمن‌سازی و جابجایی صورت گیرد.

nilkooh2486 1

مدیرکل بحران استان گلستان اظهار داشت: مسئله دیگر در این حوزه آتش سوزی‌های حاشیه جنگل‎ها و عرصه‌های طبیعی است که در این راستا 2 کانکس در دو مکان متفاوت برای روستاهای حاشیه جنگل‌ها قرار داده شده تا آموزش‎های لازم برای حفظ و حراست از منابع طبیعی به مردم این روستاها داده شود و از توان آنان برای حفاظت جنگل‌ها و مراتع استفاده شود.

وی گفت: انسان‌ها نقش موثری در تخریب طبیعت دارند و به همین علت کارگروهی متشکل از ادارات برای شناخت وظیفه‌مندی خود تشکیل و سازگاری با شرایط پیش‌رو آموزش داده شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: 27 سال پیش در چنین ایامی، زلزله‌ای در رودبار سبب مرگ 40 هزار از هموطنان ما شد و 4 روستا به صورت کامل ناپدید شدند که براساس آمار جزء 10 حادثه بزرگ دنیا ثبت شد، بنابراین نیاز است در زندگی روزمره خود احتمال وقوع چنین حوادثی را داشته و بتوانیم با آموزش‌های لازم، کمترین خسارت و مرگ و میر را داشته باشیم.

مقدم تاکید کرد: روزهای 11 تا 13 تیرماه آموزش مدیران دولتی در بحث مدیریت بحران برای شرق استان به میزبانی گنبدکاووس برگزار خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان افزود: این آموزش در غرب و مرکز استان به مرکزیت گرگان برگزار شد و امید داریم مدیران با حضور پررنگ خود با علاقه این آموزش‌ها را فرا گیرند.

 nilkooh2486 1

روز قدس روز اتحاد و یکپارچگی امت اسلام است

حجت‌الاسلام سید «محمد دلبری» چهارشنبه‌شب در جلسه شورای اداری گالیکش در دانشگاه پیام نور این شهرستان گفت: هرچه از عمر انقلاب می‌گذرد بیشتر به نام‌گذاری به‌جا امام خمینی (ره) برای روز قدس پی می‌بریم.

nilkooh2486 1

وی افزود: تعبیر امام خمینی (ره) از اسرائیل به‌عنوان " غده سرطانی" نشأت‌گرفته از همین مشکلات و فتنه‌هایی است که توسط این دشمن غاصب در جهان به وجود آمده است.

حجت‌الاسلام دلبری تصریح کرد: دغدغه استکبار این است که بین کشورهای اسلامی اختلاف و تفرقه ایجاد کند تا مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود.

امام‌جمعه گالیکش یادآور شد: مسئله فلسطین، اولویت جهان اسلام است و امت اسلامی فلسطین و مسجدالاقصی را فراموش نخواهند کرد.

وی تأکید کرد: امروز استکبار با فریب دادن کشورهای عربی، قصد دارد فلسطین به فراموشی سپرده‌شده و از طرفی برای رژیم غاصب صهیونیستی غاصب امنیت ایجاد کرده و آن را تقویت کند.

حجت‌الاسلام دلبری گفت: دشمنان می‌خواهند نور خدا را در جهان خاموش کنند اما نمی‌دانند که خداوند خود اینان را خاموش خواهد کرد و آینده از آن مسلمانان خواهد بود و ندای اسلام در جهان طنین‎انداز خواهد شد.

امام‌جمعه گالیکش تأکید کرد: حضور حماسی آحاد جامعه بخصوص مردم مؤمن و روزه‌دار گالیکش در راهپیمایی روز قدس؛ حمایت از مسلمانان فلسطینی است و بی‌شک نزد خداوند سبحان اجری عظیم دارد.

گفتنی است در سه‌نقطه شهرستان گالیکش راهپیمایی روز قدس برگزار می‌شود. ساعت 9 و 30 دقیقه در روستاهای «ینقاق» و «صادق‌آباد» و از ساعت 11و 30 دقیقه نیز از مقابل شبکه بهداشت و درمان در شهر گالیکش این راهپیمایی برگزار می‌شود.

پول محصول گندم کشاورزان شهرستان گالیکش پرداخت نشده است

نیلکوه " حسن خسروی، چهارشنبه شب در جلسه شورای اداری شهرستان گالیکش در دانشگاه پیام نور این شهرستان اظهار داشت: دغدغه مهم همه مردم در شرایط فعلی اشتغال است و امید داریم دولت در این زمینه موفقیت‌های چشمگیری کسب کند و رضایت مردم را جلب کند.

فرماندار شهرستان گالیکش افزود: رئیس جمهور قطعا به فرمایشات مقام معظم رهبری، برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی در زمینه اشتغال اهتمام خواهند داشت.

وی تصریح کرد: همه ما باید به دولت برای تحقق برنامه‌هایش کمک کنیم زیرا دولت جدا از همه جناح‎ها و گرایش‎ها متعلق به همه مردم است.

nilkooh2486 1

ایجاد اشتغال پایدار با توجه بیشتر به ظرفیت روستاها

خسروی یادآور شد: مهم‌ترین رویکرد دولت توجه به حوزه روستاها، زنان و جوانان است و با توجه به ظرفیت بالای روستاها، قطعا توجه به روستا، سبب ایجاد اشتغال پایدار خواهد شد.

وی تاکید کرد: قرار است در یک طرح استانی از هر شهرستان یک روستا انتخاب و در جهت اشتغالزایی، همه افراد آنان اشتغالزایی شده و هیچ فردی در آن روستا بیکار نباشد که این طرح در طول یک‌سال اجرا خواهد شد.

فرماندار شهرستان گالیکش گفت: راه‌های دسترسی به روستاها و مزارع می‌تواند در جهت اشتغالزایی تاثیر بسزایی دارد که امید داریم ارگان‎های مربوطه توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

خسروی درباره روز قدس هم اظهار داشت: قدس شریف، مسئله نخست جهان اسلام است و تا آزاد نشود، قطعا مبارزه با ظالم و در راس آن، اسرائیل ادامه خواهد داشت.

فرماندار شهرستان گالیکش افزود: مردم ایران الگو مبارزه با ظلم و باطل هستند و مردم آزادی‎خواهان دنیا باید در این شرایط حساس با الگوبرداری از ملت ایران در جهت پیروزی فلسطین گام‌های مهمی بردارند تا امت اسلامی از یک امنیت کامل برخوردار شوند.

خسروی تاکید کرد: فصل برداشت گندم در شهرستان گالیکش به پایان رسیده و کشاورزان باید کشت دوم خود را آغاز کنند و برای خرید نهاده‌های کشاورزی نیاز به وجه نقد دارند که امید داریم مسئولان مربوطه هر چه زودتر نسبت به پرداخت وجه گندم اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.