1396-01-27 10:03
1108
0
37855
به همت انجمن مطالعات فرهنگی گاليکش؛

گروه مطالعه خرده‌فرهنگ‌ها از نيلکوه تا کالپوش تشکیل شد

دبیر انجمن مطالعات فرهنگی گاليکش گفت: به همت انجمن مطالعات فرهنگی گاليکش گروه مطالعه خرده‌فرهنگ‌ها از نيلکوه تا کالپوش تشکیل شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از پايگاه خبری ميلاد گلستان عليرضا شيخ گفت: گروه مطالعه خرده‌فرهنگ‌ها از نيلکوه تا کالپوش به‌منظور تدوين کتابی در اين زمينه به همت انجمن مطالعات فرهنگی گاليکش فعاليت خود را آغاز کرد.

وی اظهار داشت: شهرستان گاليکش و مناطق و روستاهای اطراف آن ( نيلکوه تا کالپوش ) مهد ظهور خرده‌فرهنگ‌های متعدد از اقوام بومی و مهاجر مناطق مختلف کشور است که شناخت و آگاهی از ظرفیت‌های اين خرده‌فرهنگ‌ها کمک شايانی به رشد فرهنگی منطقه خواهد نمود.

به گفته شيخ، يکی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی انجمن غیردولتی مطالعات فرهنگی گاليکش که بهمن‌ماه 95 و به همت تعدادی از فرهنگيان شهرستان تشکيل گرديده کمک به رشد فرهنگی منطقه است و تشکيل گروه‌های پژوهشی درزمینهٔ تاريخ، فرهنگ، هنر، موسيقی و... از برنامه‌های مهم اين تشکل برای رسيدن به اهداف فوق است.

وی افزود: خرده‌‏فرهنگ‏ها خود فرهنگی موازی را به جريان‏ می‏اندازند و امکان تجربه صورت‏های‏ جايگزينی از واقعيت اجتماعی را که مبتنی بر ويژگی‏های طبقاتی، قومی، جنسيتی و... هستند، فراهم می‏سازند.

دبیر انجمن مطالعات فرهنگی گاليکش اضافه کرد: بر اين اساس، خرده‏فرهنگ‌ها بستر اجتماعی و نمادينی را فراهم می‏سازند تا هويت جمعی و عزت‌نفس فرديِ افراد وابسته‏ به خود را تقويت کنند. محدود بودن آن‌ها به‏ زمان و مکان، انعطاف‏پذيری زيادی را برايی ورود، خروج، ترکيب و تخصيص آن‌ها در اختيار افراد می‏گذارد. بااین‌حال، کارکرد کلی آن‌ها، چنان‏که اشاره شد، رفع تضادها و تعارض‏های اجتماعی است که افراد در وضعيت‏های مختلف اجتماعی (مثل محيط کار، مدرسه، عرصه عمومی جامعه)، با آن‌ها دست به گریبان‌اند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.