1395-12-29 13:07
792
0
36786
سید قربان سیاه بالایی :

مدیریت شهری باید کار فرهنگی و عمرانی را با هم انجام دهد / فرهنگ به عنوان یک اولویت باشد

یک استاد دانشگاه گفت : وظیفه شهردار فقط ساخت و ساز و کار عمرانی و آسفالت و تنظیف شهری نیست بلکه باید چاله چوله های فرهنگی و معضلات اجتماعی داخل شهر نیز رصد و برای آن راه حل در نظر گرفته شود.

به گزارش گلستان ما ؛ سید قربان سیاه بالایی استاد دانشگاه و فرمانده دوران دفاع مقدس در خصوص نقش فرهنگ در زندگی روزمره گفت : این فرهنگ است که به انسان و حضورش در ساختار جامعه شکل و شخصیت می بخشد .

سیاه بالایی افزود: فرهنگ از اموراتی است که متاسفانه در گذر زمان و بخاطر عقب ماندگی عمرانی در کشور بخاطر هشت سال جنگ تحمیلی ، مغفول مانده و از این جهت باید دوباره به یک اولویت تبدیل شود .

وی تصریح کرد : وظیفه یک شهردار فقط ساخت و ساز و کار عمرانی و آسفالت و تنظیف شهری نیست بلکه باید چاله چوله های فرهنگی و معضلات اجتماعی داخل شهر نیز رصد و برای آن راه حل در نظر گرفته شود.

این استاد دانشگاه نقش مردم را در این مسیر پررنگ بر شمرد و گفت : مردم باید نمایندگی در شورای شهر داشته باشند تا بتوانند امورات فرهنگی را بطور صحیح پیگیری کنند و اولویتهای شهر را خوب بشناسند .

سیاه بالایی کار توامان فرهنگی و عمرانی را ثمربخش خواند و تاکید کرد: نمی شود در شهر فقط کار عمرانی کرد و از فرهنگ غافل ماند و از آن طرف نمی توان فقط به فرهنگ فکر کرد و از فعالیتهای عمرانی که مورد تقاضای بخش زیادی از مردم است غافل شد.

وی اضافه کرد : مدیریت شهری باید در خدمت مردم باشد و نفع مردم در تمامی لوایح مد نظر باشد و آنجا که منافع مردم در کار است نباید اختلافات اعضای شورای شهر ادامه پیدا کند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد:  فرهنگ دوران دفاع مقدس می تواند به عنوان الگویی بی بدیل برای مردم استفاده شود و این فرهنگ بی نیاز کننده ما از وابستگی و مصرف زدگی است .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.