1395-03-05 11:20
905
1
32567
معاون آبخیزداری منابع طبیعی گلستان در گالیکش:

حدود 80 هزار هکتار جنگل‌کاری در سطح گلستان انجام‌شده است

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان گلستان گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی حدود 80 هزار هکتار جنگل‌کاری در سطح استان گلستان انجام‌شده است، که با این اقدامات، در 30 سال گذشته 31هزار هکتار به سطح جنگل‌های استان اضافه‌شده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، عبدالرحیم لطفی در گردهمایی روحانیون گالیکش در محل اداره منابع طبیعی این شهرستان افزود: در این طرح‌ها 500 نفر به‌صورت مستقیم و تقریباً همین تعداد نیز به‌صورت غیرمستقیم مشغول فعالیت هستند.

nilkooh1260 1

وی بابیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی حدود 80 هزار هکتار جنگل‌کاری در سطح استان گلستان انجام‌شده است، افزود: با این اقدامات، در 30 سال گذشته 31هزار هکتار به سطح جنگل‌های استان اضافه‌شده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان گلستان با اعلام اینکه 451 هزار هکتار جنگل در استان گلستان وجود دارد گفت: به دلیل استفاده نادرست و بیش‌ازحد، تا سال 1369 دائماً از سطح جنگل‌های استان کاسته می‌شد ولی با اقدامات انجام‌شده در راستای حفاظت از منابع طبیعی و جنگل، این روند از دهه 70 متوقف‌شده است.

وی با تأکید بر این نکته که منابع خدادادی، به‌ویژه منابع طبیعی باید حفظ شود از روحانیون خواست مردم را بافرهنگ حفظ منابع طبیعی و جنگل آشنا کنند.

لطفی افزود: با توجه به اینکه در آستانه ماه رمضان قرار داریم و از طرفی زمان برداشت گندم نیز رسیده است، روحانیون می‌توانند با استفاده از تریبون‌های در اختیار خود، نسبت به فرهنگ‌سازی در بین مردم و دعوت آن‌ها به حفظ جنگل‌ها و نیز پرهیز از آتش زدن کاه و کلش گندم‌های برداشت‌شده خود، در حفظ منابع طبیعی تأثیرگذار باشند و ایفای نقش کنند. 

وی تصریح کرد: آتش زدن بقایای گندم برداشت‌شده، فرهنگ غلطی است که علاوه بر واردکردن ضرر و زیان به منابع خاکی زمین کشاورزی، احتمال سرایت آتش به جنگل‌ها را نیز در پی دارد.

در این نشست رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش نیز گفت: برخی از کشاورزان حاشیه جنگل‌ها به‌جای استفاده از فناوری‌های جدید برای ازدیاد میزان محصول خود، با تجاوز به جنگل‌ها و قطع درختان سعی در افزایش زمین کشاورزی خوددارند و کمر به نابودی جنگل‌ها بسته‌اند.

منصور ممشلی افزود: این اداره با 22 کارمند خود به‌تنهایی قادر به حفظ و حراست از منابع طبیعی و 52 هزار هکتار از جنگل‌های این شهرستان شرق استان گلستان نبوده و لازم است آحاد مردم، به‌ویژه روحانیون در اشاعه فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی ما را یاری کنند.

nilkooh1260 1

nilkooh1260 1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

امیر

یکی نیست بگه معاون ابخیزداری چه ارتباطی به جنگلکاری که در حوزه معاون فنی است دارد . ایشان در همه کارهای اداره کل اظهارنظر میکند

0
0
پاسخ
1395-03-06 04:06

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.