1395-03-05 17:46
1000
0
32566
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش:

برداشت جو در گالیکش آغاز شد / پیش‌بینی برداشت 700 تن جو

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش گفت: برداشت محصول جو از سطح بیش از 195 هکتار از مزارع شهرستان گالیکش آغاز شد.

به گزارش گلستان ما، مهندس حبیب اله زارع از آغاز برداشت جو در این شهرستان خبر داد و گفت: برداشت بیش از 195 هکتار از اراضی زیر کشت جو در این شهرستان آغازشده و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: تاکنون حدود 40 هکتار از مزارع زیر کشت جو این شهرستان برداشت‌شده است و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده برداشت این محصول سرعت بیشتری بگیرد.

زارع خاطرنشان ساخت: با توجه به شرایط خوب آب و هوایی و بارش‌های مناسبی سال زراعی جاری پیش‌بینی می‌شود بیش از 700 تن جو در شهرستان تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش گفت: با توجه به بارش‌های بسیار مناسب رخ‌داده در سال زراعی، مبارزه کشاورزان با علف‌های هرز و بیمارهای، مزارع جو شهرستان محصول بسیار مناسبی تولید کرده‌اند به‌گونه‌ای که در حال حاضر در هر هکتار از مزارع جو به‌طورمیانگین در حدود 3 هزار و 500 کیلوگرم محصول برداشت می‌شود که این میزان نسبت به سال گذشته در هر هکتار هزار کیلوگرم افزایش داشته است.

وی افزود: قیمت تضمینی خرید محصول جو 10 هزار و 28 ریال از سوی شورای اقتصاد تعیین‌شده که در انبار شرکت تعاونی روستایی ینقاق با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام و سازمان تعاونی روستایی، محصول مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش تأکید کرد: عمده مصرف جو در شهرستان به‌صورت خودمصرفی بوده که به‌منظور تعلیف دام و استفاده در خوراک طیور مورداستفاده قرار می‌گیرد.

000ncfsdm 1

000ncfsdm 1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.