1395-02-16 19:06
830
0
31536
توسط بسیج سازندگی شهرستان گالیکش انجام شد؛

اجرای 115 طرح اقتصادی مقاومتی و صنایع تبدیلی در سال گذشته / اشتغال‌زایی برای 182 نفر

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه گالیکش از اجرای 115 طرح اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در این شهرستان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش گلستان ما، ستوان سوم پاسدار محمد بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه، با اشاره به ۱۷ اردیبهشت‌ماه سالروز تشکیل بسیج سازندگی به‌فرمان مقام معظم رهبری، گفت: هدف بسیج سازندگی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در عرصه‌های مختلف و کمک به دولت است.

24gdfvjhhhj 1

وی افزود: این سازمان از زمان تشکیل تدابیر لازم جهت محرومیت‌زدایی و آبادانی شهرها و ‌روستاها را در دستور کار قرار داده و هرساله پروژه‌های متعددی از سوی این نهاد به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به عملی کردن شعار بسیج سازندگی در هر سال با مضمون «مردم‌داری و مردم‌دوستی»، ابراز داشت: با اجرای پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و ... هر ساله برخی از مناطق کم برخوردار توسط بسیج سازندگی بازسازی و احیا می‌شوند.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان گالیکش خاطرنشان کرد: سال گذشته 115 طرح اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی با اعتباراتی بالغ‌بر 10 میلیارد ریال اجراشده است.

به گفته بهشتی اجرای این طرحها برای 182 نفر جوانان جویای کار شهرستان گالیکش ایجاد اشتغال کرده است.

وی اظهار داشت: بسیج سازندگی شهرستان در سال گذشته در زمینه پرورش مرغ بومی و پرورش ماکیان، پرورش زنبور عسل، تولید کندوی زنبور عسل، ترشیجات، قارچ خوراکی، کشت زعفران، کارگاه های صنایع‌دستی و قالیبافی، کارگاه تولیدی پوشاک، پرورش ماهی، محصولات گلخانه‌ای، صنایع تبدیلی کوچک، دام سبک و سنگین و ... از بسیجیان و جوانان جویای کار شهرستان در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی حمایت کرده است.

بهشتی افزود: سال گذشته همچنین بعضی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی که توسط خود مردم راه‌اندازی شده بود و در آستانه ورشکستکی و یا تعطیلی بودند با اعطای تسهیلات توسط بسیج سازندگی شهرستان فعالیت خود را توسعه داده و توانسته اند علاوه بر تولید در محل زندگی خود اشتغال نیز ایجاد کنند.

وی گفت: بسیج سازندگی سپاه شهرستان علاوه بر اعطای تسهیلات در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی، دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای با تعامل با اداره فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش در سطح شهرستان اجرا کرده است.

به گفته وی بسیج سازندگی گالیکش همچنین در عرصه‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی نیز طی سال گذشته از جمله ساخت خانه عالم، غسالخانه، کمک به محرومین، اردوهای جهادی یک روزه، 7 روزه و اردوهای هجرت دانش‌آموزی را در مناطق مختلف شهرستان اجرا کرده است.

بهشتی با اشاره به برنامه‌های سال 95 بسیج سازندگی شهرستان گالیکش گفت: در سال جاری با توجه به شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» امید است بتوانیم قدم‌های بیشتر و موثری برداریم و انتظار داریم که ادارات مربوطه شهرستان نیز تعامل بیشتری در راستای برنامه‌های اقتصاد مقامتی با بسیج سازندگی شهرستان داشته باشند.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان گالیکش با اشاره به اینکه هدف بسیج سازندگی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در عرصه‌های مختلف و کمک به دولت است گفت: بنده معتقدم رسانه ها نقش زیادی در پیشبرد اهداف این سازمان دارند، طرح‌های انجام‌شده اگر از طریق رسانه ها به مردم منتقل شود همه می بینیم که با سرمایه اندک می‌توانیم در یک روستای دور دست تولید کننده باشیم. حتی اشتغال ایجاد کنیم و این به نوعی جلوی مهاجرت جوانان به شهرهای بزرگ را خواهد گرفت و حتی باعث مهاجرت معکوس خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.