1394-04-12 18:12
1365
0
17056
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش؛

خرید تضمینی گندم ‌در گالیکش از مرز 89 هزار تن گذشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش گفت: با تلاش شبانه‌روزی مراکز خرید تضمینی گندم در شهرستان گالیکش از ابتدای فصل خرید تاکنون بیش از 89 هزار تن از این محصول استراتژیک تحویل مراکز خرید این شهرستان شده است‌.

به گزارش گلستان ما، حبیب‌الله زارع در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه گفت: تا پایا روز 10 تیرماه بالغ‌بر 89026 تن گندم به ارزش ریالی حدود یک‌صد میلیارد تومان از کشاورزان شهرستان گالیکش از ابتدای فصل خرید تاکنون گندم خریداری‌شده است.

وی افزود: این میزان خرید 10 درصد از کل خرید استان بوده و تاکنون مبلغ هفتادوسه میلیارد تومان به‌حساب کشاورزان واریز گردیده است و مابقی طی روزهای آتی پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: عملیات خرید در سه مرکز شرکت تعاونی روستایی گالیکش، شرکت تعاونی روستایی صادق‌آباد و سیلو کماکان ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش در خصوص وضعیت برداشت گندم گفت: عملیات برداشت گندم در مناطق دشت و کوهپایه پایان‌یافته است و در نقاط کوهستانی نظیر دهستان فارسیان، روستای کندسکوه، خوجه صالح و قوشه چشمه در حال انجام است.

به گفته زارع پیش‌بینی می‌شود تا 15 تیرماه عملیات برداشت در این مناطق نیز پایان یابد.

زارع خاطرنشان ساخت: میانگین برداشت گندم آبی و دیم در این شهرستان 4.3 تن است که با احتساب 18219 هکتار سطح زیر کشت تا پایان فصل خرید بالغ‌بر 78000 تن گندم کشاورزان شهرستان تولید و تحویل مراکز خرید خواهد شد که این میزان 63 درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.

زارع در ادامه گفت: میانگین افت مفید و غیرمفید در مراکز خرید کمتر از 2 درصد است که این موضوع نشان‌دهنده بالا بودن کیفیت گندم تولیدی شهرستان است.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.