1394-03-08 11:36
1451
0
15398
به مناسبت هفته فشارخون؛

800 نفر از کارمندان ادارات گالیکش مورد غربالگری فشارخون قرار گرفتند + تصویر

رییس شبکه بهداشت گالیکش گفت: غربالگری فشارخون تمامی ادارات شهرستان گاليکش به مناسبت هفته فشارخون انجام گرفت.

به گزارش گلستان ما، دکتر شاهرخ رضایی انزابی در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه گفت: فشارخون بالا و عوارض ناشی از آن با رعايت رژيم غذايی سالم، تحرک بدنی کافی، ترک دخانيات و متعادل کردن وزن و همچنين چکاب سالانه قابل‌پیشگیری و کنترل است.

وی با اشاره به اینکه خانه‌های بهداشت روستایی ملزم به اجرای طرح غربالگری و اندازه‌گیری فشارخون مردم هستند، عنوان کرد: خانه‌های بهداشت در روستاها علاوه بر اندازه‌گیری فشارخون مردم باید آموزش‌های لازم را نیز به آن‌ها ارائه دهند.

رضایی بابیان اینکه از بیماری فشارخون بالا به‌عنوان قاتل خاموش نام‌برده می‌شود، گفت: عامل بسیاری از بیماری‌های قلبی و عروقی، کلیوی و سکته‌های مغزی فشارخون بالای افراد تشخیص داده‌شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گالیکش، فشارخون بالا را عامل مرگ بیش از 7 میلیون نفر از مردم جهان در سال برشمرد و اظهار داشت: این امر نشان می‌دهد که مردم باید بیش‌ازپیش به این مسئله توجه داشته باشند و با اندازه‌گیری مداوم و مستمر فشارخون، سلامتی خود را تضمین کنند.

وی يکی از مهم‌ترین برنامه‌های اين مرکز به مناسبت هفته فشارخون را غربالگری فشارخون کارکنان ادارات شهرستان عنوان کردند و گفت: تعداد 800 نفر از کارکنان 19 اداره گالیکش در این هفته غربالگری فشارخون شدند.

به گفته دکتر رضایی اندازه‌گیری فشارخون توسط کارشناسان مراکز بهداشتی و درمانی گالیکش در محل استقرار ادارات انجام شد.

وی تصریح کرد: اين طرح از 30 ارديبهشت 94 آغاز و به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت.

رضایی با اشاره به اینکه در اين طرح قرار است کليه کارکنان ادارات شهرستان ازنظر فشارخون غربالگری شوند گفت: غربالگری ديابت و فشارخون بالا توسط نیز برای 13 هزار نفر از افراد بالای 30 سال روستايی شهرستان اواخر سال 93 را از ديگر برنامه‌های انجام‌شده در کنترل و مديريت اين بیماری‌های خطرناک بوده است.

nilkooh172 1

nilkooh172 1

nilkooh172 1

nilkooh172 1

nilkooh172 1

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.