1394-02-14 07:03
1163
0
14184
در جمع معتکفین گالیکش عنوان شذ؛

جوانان از فضائل اعتکاف غفلت نکنند/ معتکفین برای پیروزی اسلام دعا کنند/ بانوان معتکف می‌توانند انقلابی در حجاب جامعه ایجاد کنند

امام‌جمعه شهرستان گالیکش گفت: جوانان از فضائل ماه رجب به‌ویژه اعتکاف غفلت نکنند.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، امام‌جمعه، فرماندار و رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گالیکش با معتکفین شهر گالیکش دیدار کردند.

nilkooh.ir.1 1

امام‌جمعه شهر گالیکش در جمع برادران معتکف مسجد جامعه این شهر با اشاره به اثرات معنوی اعتکاف، این آیین مذهبی را بهترین و برجسته‌ترین مظهر بندگی دانست.

حجت‌الاسلام سید باقر موسوی افزود: افزود: انسان هرگز نباید از فرهنگ دینی و مذهبی فاصله بگیرد و یکی از اعمالی که سفارش شده برگزاری اعتکاف است که سنت دیرینه از پیامبر اکرم (ص) است.

وی با اشاره به نزدیکی ماه شعبان و رمضان، بر ترویج و معرفی سنت حسنه اعتکاف تأکید کرد و گفت: مسئله اعتکاف یک سنت الهی است و انبیای الهی نیز به این نکته تأکید کرده‌اند.

امام‌جمعه محبوب گالیکش با اشاره به اینکه جوانان از فضائل اعتکاف غفلت نکنند گفت: اعتکاف برای جوانان خودسازی و غلبه بر نفس را به دنبال دارد.

وی افزود: جوانان گالیکش درصحنه‌های انقلاب حضور فعال داشتند. مخالفت خود با نظام شاهنشاهی را اعلام کردند و برای پیروزی اسلام به صحنه آمدند و با اهدای شهدای 12 دی روند پیروزی انقلاب را تسریع بخشیدند.

امام‌جمعه گالیکش از جوانان خواست این انقلاب که حاصل خون هزاران شهید، جانباز و آزاده است را حفظ کنند و با استفاده از فرصت اعتکاف، علاوه بر خودسازی، طاعت و بندگی خداوند متعال را به زیباترین شکل ممکن به نمایش بگذارند.

موسوی با اشاره به اینکه در دنیا ایران تنها کشوری است که حامی و طرفدار مظلومان است گفت: امروز شاهد آن هستیم عربستان که خود را کشور اول اسلام و خادم الحرین می‌داند با حمله به مردم بی‌دفاع یمن آن‌ها را به خاک و خون کشیده است.
وی ضمن محکومیت حمله عربستان به یمن خواستار توقف هر چه زودتر حملات به مردم بی‌دفاع یمن شد.

nilkooh.ir.1 1

امام‌جمعه گالیکش همچنین در جمع بانوان معتکف مسجد امام حسن مجتبی (ع) شهر گالیکش با اشاره به اینکه در اسلام فرق بین زن و مردم در احکام و واجبات و در دستوراتش نیست گفت: در انقلاب اگر خانم‌ها درصحنه نبودند و مداخله نمی‌کردند اسلام و انقلابی نبود. بانوان اسلامی جامعه ما در انقلاب بیشترین سهم رادارند.

به گفته موسوی اعتکاف و گوشه‌نشینی برای راز و نیاز با خداوند متعال بهترین زمان برای خودسازی و بررسی اعمالمان در یک سال گذشته است.

امام‌جمعه شهرستان گالیکش، بانوان را به حفظ عفاف و حجاب فراخواند و گفت: بانوان باید با پوشش مناسب خود زمینه گناه را در جامعه فراهم نکنند و شایسته است تا بانوان جامعه اسلامی با پوشش خود الگویی برای زنان مسلمان جهان باشند.

وی تصریح كرد: شما بعد از رفتن از اعتكاف باید سعی كنید آثار و بركات آن را حفظ كنید و این مهم‌ترین كار شما بعد از اعتكاف است.

nilkooh.ir.1 1

فرماندار شهرستان گالیکش نیز در مسجد امام حسن مجتبی (ع) ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رجب گفت: باید از ظرفیت فرهنگی و دینی مراسم اعتکاف بیشترین استفاده را ببریم. از این سنت باید برای رفع گرفتاری‌ها و حوائج و مسائلی که در کشور وجود دارد مدد گرفت. خواهران در دعاهای خود با توجه به شرایط سختی که ما در منطقه و جهان داریم دولت و ملت را فراموش نکنند. برای گذر از گرفتاری‌ها نیاز به عنایت خداوند سبحان داریم.

حسن خسروی افزود: انشا الله مدت کوتاهی که بانوان شهر گالیکش در مراسم اعتکاف قرار دارند مایه‌ای باشد برای زندگی خودشان تا از این فرصت در روزهای دیگر سال تا اعتکاف آینده استفاده کنند.

وی با اشاره به حضور حدود 400 نفری از بانوان شهر گالیکش در مراسم اعتکاف مسجد امام حسن مجتبی (ع) گفت: اگر هر یک از این بانوان در خانواده خود با دو بانو زندگی در ارتباط باشد بانوان معتکف این مراسم با غریب به 1000 نفر سروکار دارند که در جمعیت 25 هزارنفری شهر گالیکش که نیمی از آن‌ها بانوان هستند هزار نفر جمعیت کمی نیست.

خسروی ادامه داد: رسالتی خداوند بر عهده شما قرار داده و از این ظرفیت استفاده کامل ببریم و هزار نفر بانوی محجبه و مؤمنه اگر در برخورد با بی‌حجابی امربه‌معروف و نهی از منکر کنند انقلابی در برخورد با بدحجابی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مراسم اعتکاف با ولادت امام علی (ع) آغاز و با رحلت حضرت زینب (س) به پایان می‌رسد گفت: معنای این اتفاق آن است که حب علی باید جان‌مایه همه کارهایی باشد که برای خدا انجام می‌دهیم و وفات حضرت زینب (س) نیز شاید به تعبیری این باشد که زینب گونه انقلاب عاشورا را می‌بایست ادامه دهیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.