1394-01-08 09:01
1808
0
12517
طی نشستی مطرح شد؛

اصلی‌ترین خواسته‌های سال 94 فرماندار گالیکش از نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی

طی نشستی در فرمانداری گالیکش، خسروی فرماندار این شهرستان خواسته‌های سال 94 خود از رجبی نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، حسن خسروی در این نشست به ارائه مشکلات و کمبودهای گالیکش پرداخت و گفت: باریک و دو بانده بودن جاده مینودشت تا سه‌راهی این شهرستان به مشهد مقدس و کلاله مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده و ما انتظار داریم جهت تعریض آن گام‌های اساسی برداشته شود.

فرماندار گالیکش کمبود آب شرب و آب در بخش کشاورزی را از دیگر مشکلات شهرستان عنوان کرد و گفت: سیاست‌های استانی و شهرستانی استفاده بهینه از آب است اما در این خصوص استفاده بهینه‌ای صورت نمی‌گیرد و احتیاج به سرمایه‌گذاری داریم که انتظار داریم در این زمینه کارهای صورت گیرد.

وی افزود: برخی روستاهای گالیکش مجهز به لوله‌کشی آب نیستند و برخی هم علیرغم لوله‌کشی بودن با چالش کمبود آب به دلیل خشک‌سالی مواجه هستند که حداقل می‌توان گفت 6 روستای بزرگ شهرستان با مشکل جدی کمبود آب مواجه هستند.

نماینده دولت در شهرستان گالیکش با اشاره به وجود بیش از 6 هزار هکتار اراضی شیب‌دار مرغوب در شهرستان گالیکش گفت: مردم گالیکش به دنبال احداث باغات مثمر در اراضی شیب‌دار خود هستند اما اختلافاتی با منابع طبیعی به جهت سندهای معارض دارند و اگر منابع طبیعی تکلیف مردم را روشن کند می‌توانیم اشتغال پایداری را با تبدیل زمین‌های شیب‌دار به باغات در شهرستان ایجاد کنیم.

وی افزود: به لحاظ اینکه سالیانی مردم گالیکش این اراضی را در اختیاردارند و حالا به دنبال احداث باغ هستند باید تمهیداتی اندیشیده شود تا اجازه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با اجرای این طرح سودمند کسب شود.

خسروی بابیان این‌که شهرستان گالیکش به دلیل نوپا بودن و عدم استقرار ادارات در این شهرستان هنوز نتوانسته است ظرفیت‌های بالقوه خود را به شکوفایی برساند و با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است گفت: از نماینده مردم شرق استان گلستان در مجلس شورای اسلامی خواستاریم تا نسبت به استقرار اداراتی که تاکنون در این شهرستان دایر نشده‌اند و عدم استقرار آنها باعث بروز مشکلاتی نیز برای مردم گالیکش شده است کمک‌های لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان ساخت: در سال 93 در این شهرستان 5 اداره استقراریافته است. در روزهای ابتدایی سال 94 نیز دو اداره دیگر در گالیکش استقرار خواهند یافت.

nilkooh.ir.1 1

خسروی با اشاره به اینکه گالیکش بیشترین جاده بین‌المللی استان گلستان را در خود جای‌داده گفت: احداث بیمارستان در این شهرستان با توجه به حوادث و اتفاقات یکی از ضروریات است. از نماینده شهرستان می‌خواهیم تا برای فضاهای اختصاص داده‌شده موجودی برای ساخت بیمارستان اجازه احداث آن را اخذ کنند.

عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان گالیکش در ادامه بابیان این‌که گالیکش از قابلیت‌های زیادی در بخش گردشگری برخوردار است گفت: زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان فراهم نشده است و ایجاد این زیرساخت‌های از دغدغه‌هایی ما است و از نماینده شهرستان توقع کمک در این حوزه را داریم.

وی افزود: در صورت حمایت نماینده شهرستان در این بخش می‌توان زمینه توسعه گالیکش را با برنامه‌ریزی اصولی فراهم کرد.

نماینده دولت در شهرستان گالیکش با اشاره به اینکه بافت شهرستان گالیکش قدیمی است گفت: هنوز عقب‌نشینی شهر گالیکش به طور کامل انجام نگرفته است و درصورتی‌که عقب‌نشینی این شهر انجام گیرد می‌تواند به بحث اشتغال و توسعه این شهر کمک کند.
فرماندار گالیکش از رجبی خواست با تعریف تسهیلات ارزان‌قیمت باعث ترغیب مردم این شهر در بحث عقب‌نشینی شود.

خسروی یکی از مشکلات شهرستان گالیکش را در حوزه برق صنعتی عنوان کرد و گفت: یکی از زیرساخت‌های صنعت و شهرک صنعتی گالیکش تبدیل پست برق 63 به 20 است که از ضروریات این حوزه است و انتظار است تا آقای رجبی پیگیر آن باشند.

nilkooh.ir.1 1

به گفته وی شهرستان دو رودخانه اصلی به نام دوغ و اوغان دارد که مردم گالیکش بهره‌برداری اندکی از آن‌ها ازنظر ذخایر آبی میبرند و کشاورزان هیچ بهره مناسبی از این رودخانه‌ها ندارند.

فرماندار گالیکش از نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی خواست با توجه به اینکه بخش اعظمی از ذخیره سدهای گلستان یک و دو را لای گرفته و مقدار ذخیره آب در آن‌ها پایین آمده ازاین‌جهت انتظار داریم به کمک شما مطالعه احداث سد در گالیکش آغاز شود.

خسروی با اشاره به این مطلب که کمبود فضای آموزشی در شهرستان گالیکش جدی است گفت: 20 مدرسه شهرستان گالیکش تخریبی است و بیش از این تعداد نیز نیازمند مقاوم‌سازی هستند که انتظار است نماینده شهرستان نگاهی هم به این حوزه داشته باشند.
به گفته خسروی شهرستان گالیکش 62 روستا دارد و تنها در ۱۰ درصد آن‌ها طرح هادی اجراشده است.

وی از نماینده شهرستان گالیکش خواستار پیگیری خواسته مردم گالیکش برای پیشرفت اجرایی شدند طرح هادی این شهرستان با اختصاص بودجه‌های شد.

فرماندار گالیکش با اشاره به اینکه شهرک صنعتی گالیکش از موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی برخوردار است از رجبی خواست تا برای جذب سرمایه‌گذار به جهت سرمایه‌گذاری در این شهرک صنعتی گالیکش را یاری کند.

خسروی در ادامه بابیان این‌که شهرستان گالیکش از قابلیت‌های زیادی در بخش گردشگری برخوردار است گفت: جاذبه‌های طبیعی گالیکش به‌عنوان جذابیت‌های کم‌نظیر و بکر در دامن طبیعت برای ایفای نقش خود در توسعه هدفمند صنعت گردشگری و پاسداشت مواریث طبیعی منتظر عنایت مسئولین هستند. انتظار است تا با کمک‌های نمایند شهرستان غبار محرومیت و گمنامی از چهره گالیکش زدوده شود.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.