1393-12-22 06:03
1760
0
11821
رجبی در نشست خبری با خبرنگاران گالیکش مطرح کرد:

بروکراسی استان دلیل فرار سرمایه گذاران است / مسئولان پیگیر تغییر نام کارخانه سیمان پیوند گلستان باشند

نشست خبری عبدالکریم رجبی نماینده شهرستان های شرقی استان گلستان در مجلس با خبرنگاران شهرستان گالیکش و خبرنگارانی از شهرستان مینودشت برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، عصر چهارشنبه عبدالکریم رجبی نماینده شهرستان های شرقی استان گلستان در مجلس شورای اسلامی در نشستی خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.

2هزار تن قیر تنها با بهای 20 درصد آن برای شهرداری گالیکش گرفتم

با شوراهای شهر و روستا چه در دوره فعلی و چه در دوره گذشته ارتباط خوبی داریم. سعی کردیم در حوزه توسعه و عمران شهری همکاری خوبی با یکدیگر داشته باشیم. با توجه به محرومیت شهرستان های حوزه شرق استان، برنامه ریزی کرده ایم حداقل سالی 3 جلسه در وزارت کشور در خدمت آنان باشیم.

در جلسات سال 93 با سازمان شهرداری ها علاوه بر ردیف های بودجه ای توانستیم کمک های بلاعوض و تجهیزاتی برای شهرداری ها و دهیاری ها اخذ کنیم.

هفته گذشته هم به همراه شهرداران 5 شهر شرق گلستان(مینودشت، گالیکش، کلاله، فراغی و مراوه تپه) در وزارت جلسه داشتیم؛ در این جلسه برای حوزه آسفالت شهری گالیکش 2 هزار تن قیر با بهای 20 درصد آن برای شهرداری گالیکش گرفتیم.

در 3 جلسه سال 93 برای شهرداری گالیکش بر اساس شاخص های جمعیت و محرومیت کمک های بلاعوض گرفتیم؛ مرحله اول 700 میلیون ریال و مرحله دوم 450 میلیون ریال تخصیص پیدا کرد؛ در جلسه اخیر هم درخواست اعتبار پایان سال داشتیم که امیدوارم با توجه به شرایط عنوان شده اعتباری کمتر از 500 میلیون ریال نباشد.

رجبی خاطرنشان کرد: اگر شهرداری گالیکش برای خرید تجهیزات درخواست تسهیلات 5 میلیارد ریالی با کارمزد 4 درصد ارائه دهد قابل پیگیری است.

nkhrdgy 1

مسئولان پیگیر تغییر نام کارخانه سیمان پیوند گلستان باشند

از آن جا که مالکیت کارخانه سیمان پیوند گلستان عوض شده است و در اختیار بنیاد مستضعفان می باشد مسئولان گالیکش درخواست نمایند تا اسم کارخانه تغییر یابد. درخواست شود به لحاظ قرار داشتن این کارخانه در حوزه شهرستان، از «گالیکش» هم نامی در اسم کارخانه قرار گیرد و یا به اسم یکی از شهدای گالیکش نامگذاری شود.

ادارات گالیکش مستقل شوند اعتبارات بیشتری جذب می شود

برای اولین بار اعتبار تبصره 22 ماده 180قانون برنامه پنجم توسعه را برای شهرستان گرفتیم اما از آن جا که ادارات شهرستان گالیکش کاملا مستقر نشده اند نتوانستیم اعتبار بالایی برای آن جذب نماییم.

اما با این حال مبلغ 4 میلیارد ریال در مرحله اول برای تکمیل و راه اندازی خط دوم کمربندی گالیکش، 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برای تجهیز مجتمع فرهنگی گالیکش که پیشرفت 45 درصدی داشته است، 3 میلیارد ریال برای طرح هادی روستایی «سرچشمه»، 2 میلیارد ریال برای طرح هادی روستایی «قره خوجه» و 1 میلیارد و چهارصد میلیون ریال برای طرح هادی روستایی«تنگراه» جذب اعتبار داشته ایم.

بعد از تعطیلات نوروز عملیات گازرسانی به روستای کیارام آغاز خواهد شد؛ با گازرسانی به این روستا 99 درصد روستاهای شهرستان گالیکش از نعمت گاز برخوردار خواهند شد. گازرسانی به روستای قوشه چشمه هم از طریق کلاله انجام خواهد شد که در این صورت گالیکش اولین شهرستانی خواهد بود که 100 درصد روستاهای آن از نعمت گاز بهره مند هستند.

در حوزه راه و شهرسازی پیگیر هستیم تا بزرگراه مینودشت_ جنگل گلستان به نتیجه برسد؛ در سفر هیئت محترم دولت تعهد شد اعنتبار مربوط به این پروژه تخصیص پیدا کند.

آسفالت راه روستایی لیرو و تنگراه_ قوشه چشمه تعریف شده است؛ محور فارسیان_ حسین آباد هم ترمیم خواهد شد.

البته این نکته را باید درنظر داشت که بودجه سال 94 براساس نفت 40 دلاری بسته شده است که همین امر ممکن است باعث شود بساری از پروژه های عمرانی کشور در تخصیص بودجه با مشکل مواجه شوند.

nkhrdgy 1

رفتن استاندار شایعه کذب است / برای اولین بار فرمانداران بومی داریم

بر اساس سیاست های دولت که بر استفاده از نیروهای باتجربه و بومی تاکید داشت، با پیگیری های صورت گرفته برای استانداری گلستان فردی انتخاب شد که پست هایی همچون معاونت وزیر و نمایندگی مجلس را در رزومه کاری خود داشت.

به اعتقاد شخصی خودم انتخاب درستی صورت گرفت هرچند که در مقطعی بعضی از دوستان مخالفت هایی سر دادند. معتقدم ثبات مدیریت می تواند به استان گلستان که جزو 8 استان محروم کشور است در ایجاد آرامش و محرومیت زدایی کمک کند.

برکناری استاندار شایعه کذب است و کماکان از استاندار حکایت خواهیم کرد؛ ایشان مورد حمایت نماینده ولی فقیه و دولت هستند. توقعات باید بجا باشد، تغییر استاندار برای استان جز ضرر و زیان چیز دیگری ندارد.

برای اولین بار در 4 شهرستان حوزه انتخابی من فرمانداران بومی سر کار هستند که می توانند درد مردم را بیشتر درک نمایند.

در زمان فعلی اتحاد لازمه امر است و باید به استاندار در راه خدمت رسانی به مردم کمک کنیم.

nkhrdgy 1

بعد از مشورت با بزرگان تصمیم نهایی را می گیرم

تا انتخابات سال آینده وقت زیاد است؛ ممکن است دوستانی وارد عرصه شوند اما من منتظر بازخورد مدم هستم و بعد از مشورت با بزرگان تصمیم نهایی را می گیرم.

رجبی خود را مدیر ملی خواند و گفت: در هر سنگری که نیاز باشد به انقلاب خدمت خواهم کرد؛ برایم تفاوتی ندارد خدمت در چه عرصه ای باشد.

هدف نهایی مشارکت بالا در انتخابات است؛ امیدوارم مردم در انتخابات پیشرو هم همچون گذشته حضوری حماسی و پرشور داشته باشند.

جدا شدن حوزه های انتخابیه به انتخابات بعدی نمی رسد

لایحه تفکیک حوزه انتخابیه در کمیسیون شوراها تصویب شد. قبلا سهمیه به غرب استان اختصاص داشت که طی جلسات متعدد پذیرفتند این سهمیه به شرق اختصاص پیدا کند. این موضوع در کمیسیون مطرح و به تصویب هم رسید اما در صحن علنی مجلس این فوریت رای نیاورد؛ در نوبت عادی قرار گرفت تا در دستور کار مجلس قرار بگیرد. خوش بین نیستم که به انتخابات بعدی مجلس برسد.

به اعتقاد من با این کار حوزه خدمتگذاری پررنگ خواهد شد. هم اکنون با 500 روستا نصف روستاهای این منطقه در این حوزه انتخابیه قرار دارد. حوزه شرق استان یک سوم مساحت استان را در بر می گیرد. دو سوم استان گلستان 6 نماینده در مجلس دارد و یک سوم شرق یک نماینده. این امر باعث می شود بین نشست های مردمی فاصله بیفتد و خدمت رسانی به مردم کمرنگ شود.

nkhrdgy 1

در حوزه کاری قومیت برای من اهمیت ندارد، خط قرمز خدمت به مردم است

مجوز احداث 3 سالن روستایی را در دولت دهم گرفتیم که به دلیل کمبود اعتبارات عملیات ساخت آن اجرایی نشد. سیاست های دولت یازدهم هم تکمیل پروژه های نیمه تمام است. هم اکنون 5 سالن ورزشی نیمه تمام در حوزه شرق استان وجود دارد. تاکنون 2 مرحله تجهیزات ورزشی توزیع کرده ایم.

این موضوع که شیخ پور رئیس اداره ورزش و جوانان از حمایت من برخوردار است را تکذیب می کنم. در طول 16 سال سابقه کاری ام در تهران در حوزه های مختلف کار کرده ام. همه این مدت با مردمی ارتباط داشتم که برای شان قومیت فرقی نداشت، برای من هم قومیت ها فرقی ندارد و مهم اخلاقیات و خدمت است. خط قرمز من میزان خدمتی است که به مردم ارائه می شود. اگر نواقصی وجود داشته باشد تذکر می دهیم، اگر اصلاحات لازم صورت نگیرد با تعامل صمیمانه با فرماندار به عنوان رئیس دستگاه اجرایی شهرستان همفکری می کنیم تا در راستای خدمت به مردم قدمی برداشته شود.

نگاه سنتی باعث انتقادات می شود / 14 مسئول ارشد کشور را به منطقه آورده ام

برای تمام حوزه ی کاری ام به یک میزان وقت می گذارم، نگاه سنتی موجود باعث می شود که انتقادات وجود داشته باشد.

قطعا نواقصی هم وجود دارد که از مردم عذرخواهی می کنم؛ سعی می کنم خود را در این حوزه وقف کنم و تا حد توان پیگیر باشم اما گهگاه شرایط اقتصادی و قوانین نمی گذارد خدمت شایسته داشته باشم.

در طول مدت خدمتم 14 مسئول ارشد کشور را به منطقه آورده ام تا ازنزدیک محرومیت های منطقه را مشاهده نمایند که امری بی سابقه بوده است.

بروکراسی استان دلیل فرار سرمایه گذاران است

بروکراسی برای سرمایه گذاران در استان گلستان پیچیده است. تاکنون 14 سرمایه گذار وارد استان کردیم که در این بروکراسی گیر کردند و به استان های مجاور رفتند.

برای برون رفت از این وضعیت کمیته سرمایه گذاری باید تشکیل شود تا در کوتاه مدت برای سرمایه گذاران موافقت های اصولی گرفته شود.

با توجه به عضویتم در کمیسیون اقتصادی مجلس به سرمایه گذارانی که علاقمند باشند در حوزه شرق سرمایه گذاری کنند در ارائه تسهیلات کمک خواهم کرد.

یکی از ضعف های گردشگری شهرستان گالیکش نبود دستگاه متولی برای معرفی قابلیت های شهرستان است که ان شاا... با استقرار آن در سال 94 کمک شایانی به جذب گردشگر و سرمایه گذار نماید.

تجلیل از خبرنگاران

در پایان این نشست عبدالکریم رجبی از تلاش یک ساله خبرنگاران حاضر در جلسه و مولایی مسئول سایت اطلاع رسانی فرمانداری با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل کرد.

nkhrdgy 1

nkhrdgy 1

nkhrdgy 1

nkhrdgy 1

nkhrdgy 1

nkhrdgy 1

 انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.