1393-12-14 19:04
1540
0
11429
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گالیکش خبر داد:

اجرای طرح جنگل‌کاری در 340 هکتار از اراضی گالیکش

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گالیکش از اجرای طرح جنگل‌کاری در 340 هکتار از اراضی منابع طبیعی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گلستان ما، منصور ممشلی در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه با اشاره به آغاز اجرای طرح جنگل‌کاری 340 هکتاری در گالیکش، افزود: این درختان از نوع غیر مثمر است که در ارضی ملی شهرستان گالیکش کشت می‌شود.

وی افزود: این از ای مقدار 200 هکتار در محدوده کیارام، عرب کلو و خسروآباد، 50 هکتار محدوده روستای فارسیان، 50 هکتار اراضی خلعید شده از مردم است.

ممشلی تصریح کرد: 4 هزار نهال از نوع غیر مثمر نیز در محدوده 6 کیلومتری پمپ‌بنزین آدینا تا سه‌راهی گالیکش، مشهد کلاله کاشته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 15 تا 21 اسفندماه به‌عنوان هفته درختکار نام‌گذاری شده است گفت: در نخستین روز این هفته که به‌عنوان "روز درختکاری، آموزه‌های دینی و سازمان‌های مردم‌نهاد" نام‌گذاری شده است مسئولین شهرستان گالیکش به‌صورت نمادین در مرتع روستای ینقاق اقدام به قرس درخت خواهند کرد.

وی افزود: برنامه‌های هفته منابع طبیعی در شهرستان گالیکش در دومین روز شنبه هفته آینده که به‌عنوان "منابع طبیعی، فرهنگ و رسانه" نام‌گذاری شده است زنگ این هفته در مدارس گالیکش به صدا درخواهد آمد و نشست خبری رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش با خبرنگاران برگزار خواهد شد.

ممشلی سومین روز این هفته را با عنوان "منابع طبیعی و مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز" نام برد و گفت: در این روز از روند ساخت و پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده این اداره بازدید خواهد شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش عنوان چهارمین روز این هفته را "منابع طبیعی، بسیج، سازندگی و همیاران طبیعت" عنوان کرد و گفت: دومین گردهمایی طلای سبز در شهرستان گالیکش با حضور روحانیون، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها، مسئولین شهرستان و قضات دادگاه‌ها برگزار خواهد شد.

وی عنوان پنجمین روز این هفته را "منابع طبیعی، مدرسه، آموزش و پژوهش نام بر و گفت: در این روز 5 کارشناس اداره منابع طبیعی در مدارس سطح شهرستان گالیکش در خصوص درخت بادانش آموزان به بحث و گفتگو خواهند پرداخت.

به گفته ممشلی روز ششم با عنوان "منابع طبیعی، جنگلبان، حفاظت و قانون" نام‌گذاری شده است و در این روز راهکارهای مناسب قانونی حفاظت از جنگل‌ها با قضات دادگستری شهرستان مرور خواهد شد.

ممشلی روز پایانی این هفته را با عنوان "منابع طبیعی، مشارکت مردمی، کنترل بیابان‌زدایی و ریز گردها عنوان کرد و گفت: در این روز کارکنان منابع طبیعی گالیکش به دیدار خانواده شهدا خواهند رفت و گلزار شهدا این شهر را غبارروبی خواهد کرد.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.