1393-12-03 11:15
5299
9
10848
اوج توهین به یک ارباب رجوع در بانک ملت!

توهین رئیس بانک ملت گالیکش به رئیس‌جمهور و متقاضی وام 2 میلیونی / 3 ضامن برای وام 10 میلیونی!!!

رئیس بانک ملت گالیکش به رئیس‌جمهور و متقاضی یک وام 2 میلیون تومانی توهین کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، هفته گذشته یکی از مشتریان بانک ملت گالیکش که برای تکمیل مدارک وام 20 میلیون ریالی خود به شعبه بانک ملت گالیکش مراجعه کرده بود با توهین رئیس این بانک به رئیس‌جمهور پیشین و خود روبرو شد.

این متقاضی وام 2 میلیونی به خبرنگار ما گفت: عضو باشگاه مشتریان بانک ملت هستم. در قالب این طرح واجد شرایط دریافت وام 20 میلیون ریالی شدم و به بانک ملت گالیکش برای تشکیل پرونده معرفی شدم. «بیگی» مسئول اعتبارات بانک ملت لیست مدارک لازم را برایم روی برگه‌ای نوشت.

وی افزود: درحالی‌که در سایت این بانک به‌صراحت اعلام‌شده است تنها یک ضامن برای دریافت این وام کفایت می‌کند اما مسئول اعتبارات بانک اصرار فراوانی داشت که برای دریافت این وام حتماً باید 2 نفر ضامن معرفی کنم. به رئیس بانک مراجعه کردم و خوشبختانه ایشان گفتند یک نفر ضامن معتبر کفایت می‌کند.

او در ادامه گفت: یکی از کسبه شهر را برای ضمانت به بانک معرفی کردم تا در خصوص حساب وی و خودم استعلام نمایند. خوشبختانه هیچ‌یک از ما هیچ‌گونه وام معوق و چک برگشتی نداشتیم.

با توجه به این‌که بیگی اعلام کرد رئیس باید دستور دهد داشتن یک ضامن کفایت می‌کند پرونده را نزد «فرامرز فراهی» رئیس بانک بردم. وی با نگاهی به پرونده گفت که ضامن معرفی‌شده از طرف من معتبر نیست. از او سؤال کردم که باوجود جواب استعلام چگونه تشخیص داده است که ضامن معتبر نیست؟ وی در جواب گفت:« دیکته نانوشته که غلط ندارد!! چون وامی دریافت نکرده سابقه‌ای ندارد.» به او اعلام کردم که این‌گونه نیست و وی تاکنون چندین نوبت وام دریافت کرده است.

رئیس بانک دوباره گفت:« بازهم دلیل بر معتبر بودن وی و این‌که بتواند این وام را پرداخت کند نیست». به او مبلغ وام را متذکر شدم و گفتم 2 میلیون مبلغی نیست که اولاً من از پرداخت وام سرباز زنم و ثانیاً در صورت عدم پرداخت من ضامن توان پرداخت آن را نداشته باشد.

«فراهی» این بار گفت ضامن حتماً باید در نزد ما حساب داشته باشد. به او اعلام کردم ضامن حساب دارد که وی این بار گفت: حسابش باید کارکرده باشد و صرف داشتن حساب کافی نیست.

متقاضی وام در جواب سؤال خبرنگار ما که در خصوص جریان توهین رئیس بانک به رئیس‌جمهور سابق و خودش پرسیدیم، گفت: در خلال صحبت‌ها به رئیس بانک گفتم که طبق مصوبه بانک مرکزی برای وام‌های تا سقف 10 میلیون تومان تنها داشتن یک ضامن کفایت می‌کند که وی در جواب گفت: «قوانین زمان احمدی‌نژاد را بریز دور!!!» و سپس گفت که «بیشتر از کوپنت باهات صحبت کردم بفرمائید بروید!!!»

وی تصریح کرد: رئیس شعبه در حالی از ضمانت این شخص خودداری می‌کند که همین فرد در همین بانک تاکنون ضامن 2 وام ازدواج 6 میلیون تومانی شده است که یک مورد آن حدود 2 ماه پیش بوده است.

با پیگیری‌های خبرنگار نیلکوه از منابع موثق مشخص شد که مردم شهرستان گالیکش از عملکرد «فرامرز فراهی» رئیس بانک ملت به نسبت سایر بانک‌ها شکایت بیشتری دارند و به‌دفعات به فرمانداری شهرستان گالیکش در این خصوص مراجعه کرده‌اند.

و اما یک سؤال از مسئولان ارشد بانک ملت: به نظر شما بهتر نیست که بخشی از هزینه‌های هنگفت تبلیغاتی‌تان را صرف آموزش نحوه صحیح برخورد کارکنانتان با مشتری تخصیص دهید؟

آیا نظارتی بر عملکرد مدیران شهرستانی خود ندارید تا از بروز این اتفاقات جلوگیری شود؟

آقای «فراهی»، من‌باب یادآوری توجه شمارا به نکاتی از منشور اخلاقی کارکنان بانک ملت جلب می‌نماییم:

ادب: من در بانک ملت با آگاهی از کرامت انسانی و ضرورت تکریم مقام والای انسان رعایت ادب را سرلوحه اعمال خود قرار داده و پیوسته در روابط خود با همکاران و مشتریان مراقب ان هستم که مبادا لحظه‌ای از این اصل عدول نمایم.

گوش دادن مؤثر و پاسخگویی: اعتقاددارم گوش دادن و پاسخگویی متواضعانه، خیرخواهانه و مستقل از سن، جنس، نژاد، آئین و طبقه اجتماعی افراد از مصادیق بارز ادب، احترام و محبت نسبت به دیگران است، لذا گوش دادن مؤثر به خواسته‌های مشتریان تلاش مسئولانه در ارائه پاسخ بسزا و شایسته به سؤالات و خواسته‌های آن‌ها و همچنین پذیرش انتقادهای احتمالی آنان را ازجمله مسئولیت‌های اجتماعی و حرفه‌ای خود می‌دانم.

مسلماً مشتریان بانک‌ها نه انتظار دارند که به‌مانند وام 65 هزارمیلیاردی بدون وثیقه تسهیلات دریافت کنند و نه انتظار دارند که برای دریافت مبالغی این‌چنینی این‌گونه سخت‌گیری بیش‌ازحد شود.

جناب آقای فراهی؛ توجه داشته باشید که غالب تقاضاهای دریافت وام‌هایی با این مقدار بیشتر برای کارگشایی و درمان بیماری و ... است.

جناب آقای فراهی؛ طبق کدام اختیار قانونی به خود اجازه دادید که این‌گونه در خصوص قوانین کشور و رئیس‌جمهور سابق که هم‌اکنون به‌حکم رهبر معظم انقلاب عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است اظهارنظر کنید؟

جناب آقای فراهی؛ آیا با اتمام دوره ریاست جمهوری رئیس دولت تدبیر و امید هم می‌خواهید این‌گونه اظهارنظر کنید؟

3 ضامن برای وام 10 میلیونی، 6 هزار و 500 میلیارد بدون وثیقه

همچنین روز گذشته یکی دیگر از همشهریان خبر از مطالبه 3 ضامن برای دریافت یک وام 10 میلیون تومانی داد.

حسن میرشاهی سرمایه‌گذار بخش گردشگری گالیکش در این خصوص گفت: با توجه به کارکرد 200 میلیون تومانی حسابم در «موسسه اعتباری عسکریه» تقاضای وام 10 میلیون تومانی کردم. قاسم یزدان دوست رئیس بانک اعلام کرد که باید 3 ضامنی که چک داشته باشند به بانک معرفی کنم.

میرشاهی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که فکر می‌کردم طبق مصوبه بانک مرکزی تنها یک ضامن برای دریافت این وام نیاز است اما با دیدن این شرایط قید دریافت وام را زدم.

این‌ها نمونه‌های کوچکی از مشکلات مردم شهرستان گالیکش درراه دریافت تسهیلات از بانک‌های دولتی و خصوصی هستند.

تسهیلاتی که مردم منطقه برای حل مشکلات معیشتی، درمان، اشتغال، ازدواج و ... خود بدان نیازمند هستند اما متأسفانه روسای بانک‌ها کمترین تعامل را با آنان انجام می‌دهند.

بد نیست اشاره داشته باشم به نماز جمعه اخیر شهرستان گالیکش که در آن امام‌جمعه موقت شهرستان با اشاره به وام 6 هزار و 500 میلیارد تومانی از عملکرد برخی از بانک‌ها برای سخت‌گیری‌های بی‌مورد درراه پرداخت وام‌های کوچک انتقاد کرد.

مسلماً این مشکلات ناشی از ضعف دستگاه‌های نظارتی مسئول است که می‌طلبد برای رفاه حال بیشتر مردم این مسئولان با مسببان امر برخوردهای قانونی لازم را داشته باشند تا گره از مشکلات مردم باز شود.

فراموش نکنیم که این‌گونه برخوردها با مردمی که علی‌رغم برخی از مشکلات 22 بهمن با عشق به‌نظام حضوری حماسی در راهپیمایی این روز داشتند زیبنده نیست.

با این‌گونه برخوردها و اظهارات سخیف مردم را دلسرد نکنیم.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

REZA1539

احسن و تشکر ویژه از خبرنگار محترمی که حقایق را به تصویر کشاند و بازهم تشکراز مدیر مسئول سایت گلستان ما .اینها نمونه ای از مشکلات کوچک مردم از سیستم بانکی است متاسفانه در بخش مدیریتی بانک ملت استان در معاونت اعتبارات استان شما اگر در کل استان از همکار گرفته تا مشتریهای بانک3نفر راپیدا کردید که از عملکردش برخوردش رضایت داشت جایزه دارید تا برسد به رییس شعبه درجه.....متاسفانه مسئولین ارشد هم اینها را نمیبینند چشم بینا میطلبد

0
0
پاسخ
1393-12-03 20:13
کامران

اگر برای شما مقدور هست پیگیری کنید که با این شخص چه برخوردی می کنند؟پیگیری کنید از این شهر رفت کجا میزارنش؟بانکها واقعا شورش را در آورده است.یکی از دوستان من غروبی می گفت بانک ملت برای وام ازدواجم پدرم را درآوردند

0
0
پاسخ
1393-12-03 21:27
حسین پهلوان

بانک یک محیط کاملاً قانونمند و با حساسیت های مالی برای کارکنان خصوصاً رئیس بانک می باشد جدای از برخورد رئیس شعبه با شما باید یادآور شویم که اهلیت هر متقاضی بایستی شخصاً توسط خود رئیس تایید شود ، چرا که مانند هر عقد و قرارداد دیگری تسهیلات نیز عواقب حقوقی خاص خود را دارد و مسئولیت عدم پرداخت اقساط مستقیما با رییس شعبه است.و نداشتن مشکل استعلام دلیل بر توانایی قبول ضمانت نیست.قبول ایشان بعنوان ضامن وام ازدواج بعلت آسانگیری همین رییس به فرموده اولیای امربوده. و ایشان از افراد خدوم بانک می باشند و طرز برخورد رفتار آنها نه تنها در بانک ملت گالیکش که در سرپرستی استان گلستان زبان زد می باشد و ایشان انتخاب شده توسط مدیران ارشد بانک که خود آنها نیز توسط مسئولین ارشد کشور تعیین شده اند و صلاحیت آنها قابل زیر سوال بردن توسط یک مشتری که حق به جانب بر خورد می کند نمی باشد.ویک طرفه با قاضی رفتن به چالش کشیدن حرمت یک شخص مسلمان نه در شان یک شهروند محترم می باشد نه دینمان به ما این اجازه را می دهد.. مرجع پیگیری این قضیه قبل از هتک حرمت بازرسی محترم بانک میباشد.قصاص قبل از جنایت نکن بزرگوار.

0
0
پاسخ
1393-12-04 13:23
حسین پهلوان

بانک یک محیط کاملاً قانونمند و با حساسیت های مالی برای کارکنان خصوصاً رئیس بانک می باشد جدای از برخورد رئیس شعبه با شما باید یادآور شویم که اهلیت هر متقاضی بایستی شخصاً توسط خود رئیس تایید شود ، چرا که مانند هر عقد و قرارداد دیگری تسهیلات نیز عواقب حقوقی خاص خود را دارد و مسئولیت عدم پرداخت اقساط مستقیما با رییس شعبه است.و نداشتن مشکل استعلام دلیل بر توانایی قبول ضمانت نیست.قبول ایشان بعنوان ضامن وام ازدواج بعلت آسانگیری همین رییس به فرموده اولیای امربوده.و ایشان از افراد خدوم بانک می باشند و طرز برخورد رفتار آنها نه تنها در بانک ملت گالیکش که در سرپرستی استان گلستان زبان زد می باشد و ایشان انتخاب شده توسط مدیران ارشد بانک که خود آنها نیز توسط مسئولین ارشد کشور تعیین شده اند و صلاحیت آنها قابل زیر سوال بردن توسط یک مشتری که حق به جانب بر خورد می کند نمی باشد و یک طرفه با قاضی رفتن به چالش کشیدن حرمت یک شخص مسلمان نه در شان یک شهروند محترم می باشد نه دینمان به ما این اجازه را می دهد . مرجع پیگیری این قضیه قبل از هتک حرمت بازرسی محترم بانک میباشد.و قصاص قبل از جنایت نکنید

0
0
پاسخ
1393-12-04 13:27

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.