1393-11-30 15:58
1912
0
10732
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گالیکش خبر داد:

تشکیل 9 کمیته در ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی گالیکش

دبیر ستاد دائمی سفرهای نوروزی گالیکش از فعالیت 9 کمیته در ستاد خدمات سفرهای نوروزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گلستان ما، علیرضا حصارنوی در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه گفت: رضایتمندی مسافران نوروزی در اولویت برنامه‌های ستاد هماهنگی خدمات نوروزی گالیکش قرار دارد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گالیکش با اشاره به‌واقع شدن این شهرستان در مسیرهای مواصلاتی پرتردد میان سه استان سمان، گلستان و خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در ستاد نوروزی شهرستان گالیکش با محوریت فرمانداری تدابیر و تمهیدات لازم برای سفری پرنشاط و ایمن هموطنانن اتخاذشده است.

حصارنوی کمیته‌های ستاد نوروزی را شامل کمیته هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با مسئولیت شهرداری گالیکش، کمیته خدمات اسکان با محوریت اداره آموزش‌وپرورش، کمیته نظارت و تنظیم بازار با محوریت اداره صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد و نجات با محوریت جمعیت هلال‌احمر، کمیته خدمات انتظامی، امنیتی و ترافیکی با محوریت نیروی انتظامی، کمیته حمل‌ونقل و خدمات جاده‌ای با محوریت راه و شهرسازی، کمیته آمار، اطلاع‌رسانی و تبلیغات و راهنمایی گردشگران با محوریت اداره میراث فرهنگی، کمیته ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات با محوریت فرمانداری و کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و محیط‌زیست با محوریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان گالیکش اعلام کرد.

وی با اشاره به این مطلب که تشکیل ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی در راستای استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرستان برای ارائه خدمات بهتر به مسافران و گردشگران نوروزی است گفت: ریاست این کمیته بر عهده فرماندار، جانشین ریاست ستاد معاون فرماندار، دبیر کمیته ریاست اداره میراث فرهنگی و دبیرخانه کمیته نیز در اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استقرار خواهد داشت.

به گفته حصارنوی در این کمیته بر اتخاذ تمهیدات لازم برای استقبال از میهمانان نوروزی در این شهرستان ازجمله تجهیز و رفع نواقص امکانات بین‌راهی ازجمله مساجد، سرویس‌های بهداشتی و اماکن اقامتی در مدت‌زمان باقیمانده تا آغاز سفرهای نوروزی تأکید شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان‌های مینودشت و گالیکش به برخی اقدامات برنامه‌ریزی‌شده در ایام نوروز در این کمیته اشاره کرد و گفت: به اولین مسافرانی که اولین ساعات نخستین روز سال نو به شهرستان گالیکش وارد می‌شوند و همچنین به اولین مسافری که در طرح اسکان ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی در شهرستان گالیکش اقامت شبانه داشته باشند به‌رسم یادبود از سوی مردم گالیکش کادو اهدا خواهد شد.

حصارنوی افزود: برپایی سفره هفت‌سین توسط شهرداری در پارک نیلکوه گالیکش و توزیع بسته‌های فرهنگی مانند پوستر، کتابچه‌های راهنمای گردشگری، کارت‌پستال، cd و.... به مسافران و گردشگران نوروزی ازجمله اقداماتی خواهد بود که در طرح نوروزی گالیکش انجام خواهد گرفت.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های روستایی توسط بخشداری‌های مرکزی و کوهسارات (شامل برنامه‌های اجرای زنده موسیقی سنتی و محلی توسط هنرمندان روستا، برپایی غرفه صنایع‌دستی، برپایی غرفه غذاهای سنتی، غرفه لبنیات محلی، غرفه عکس، برگزاری مسابقات ورزشی ازجمله طناب‌کشی، چو سواری و .... در ایام نوروز خبر داد.

به گفته رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان‌های مینودشت و گالیکش برای نخستین بار در ایام نوروز مسابقه خاطره‌نویسی مسافرت به گالیکش و تعریف گالیکش در یک جمله برای مسافرین نوروزی برگزار خواهد شد.
وی خاطرنشان ساخت: به افراد برگزیده این مسابقات از سوی اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گالیکش جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

حصارنوی اظهار امیدواری کرد: انشا الله با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی شاهد خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران باشیم.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.