1393-09-27 10:59
1551
1
7359

یکی از وعده های نماینده دولت در آستانه عملی شدن است / خالدنبی(ع) کلاله ثبت ملی می‌شود

پس از گذشت نزدیک به دو هفته از سفر هیات دولت به استان گلستان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از ثبت ملی شدن منطقه نمونه گردشگری خالدنبی(ع) شهرستان کلاله در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاله خبر، قربان عباسی ظهر در بازید از منطقه گردشگری خالدنبی(ع) کلاله اظهار داشت: پس از سفر رئیس جمهور به استان گلستان و بازدید ابوالفضل رضوی نماینده ویژه رئیس جمهور از منطقه خالدنبی، با فراهم شدن امکانات و زیرساخت‌های لازم، این منطقه گردشگری ثبت ملی می‌شود.

وی افزود: تاکنون برای ایجاد زیرساخت‌ها در این منطقه گردشگری مانند آب، برق، توسعه زائرسراها و مبلمان داخلی این مجموعه زیارتی بیش از 650 میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: در نخستین اقدام برای توسعه و پیشرفت این منطقه گردگری تا پایان امسال این منطقه ثبت ملی می‌شود.

عباسی اظهار داشت: ایجاد کمپ گردشگری نیز اقدام بعدی در منطقه نمونه گردشگری خالدنبی(ع) شهرستان کلاله است که در چند مرحله اجرایی می‌شود و در مرحله نخست بیش از 300 میلیون تومان برای اجرای آن تخصیص یافته که در سال‌های 93 و 94 اجرایی می‌شود.

وی افزود: از راه و شهرسازی نیز می‌خواهیم که مسیر دسترسی باقی مانده تا این منطقه نیز آسفالت آن را کامل شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: براساس آخرین آمار از ابتدای امسال تاکنون بیش از 15 میلیون گردشگر و زائر به استان گلستان سفر کرده‌اند که باید در راستای افزایش ماندگاری این مسافران در گلستان تلاش شود.

عباسی افزود: در این مدت همچنین بیش از 120 هزار زائر و گردشگر از منطقه نمونه گردشگری خالدنبی(ع) شهرستان کلاله بازدید کرده‌اند.

فرماندار کلاله نیز در این بازدید گفت: همه تلاش خود را برای تجهیز امکانات و توسعه زیرساخت‌های این منطقه گردشگری انجام خواهیم داد.

نصرت برزگر افزود: بیش از 40 مکان برای اسکان مسافران و گردشگران در منطقه مهیا شده است.

منطقه زیبای زیارتی، سیاحتی خالدنبی واقع در 52 کیلومتری شهرستان کلاله به علت ارتفاع 700 متری که از سطح دریا دارد از آب و هوای خوبی برخوردار است و رویش گل‎های وحشی در ماه‎های نخستین سال چشم‎انداز بسیار قشنگی را در این منطقه ایجاد می‎کند که سبب حضور گردشگران داخلی و خارجی در این منطقه می‎شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

حامد

واقعا ممنون خیلی تشکرزحمت کشیدین آقا شرمنده کردین جبران کنیم یعنی نجات دادین منطقه رو

0
0
پاسخ
1393-09-27 14:34

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.