1393-09-17 10:58
2632
1
6950

هجوم مردم به نانوایی ها نشان از فقر است/در قیمت گذاری نان، فقر مردم در نظر گرفته شود

هجوم مردم بسوی صف های نانوایی در شهرستان کلاله نشان از فقر اقتصادی آنها است.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاله خبر، جمله " زیر چتر سرسبز گلستان، فقر خوابیده است" واقعیتی انکار ناپذیر است و هجوم مردم به نانوایی ها برای خرید نان ارزانتر بیانگر این موضوع است.

سرانجام پس از کش و قوس های زیاد، میزان افزایش قیمت نان از سوی محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت اعلام شد و وی این میزان افزایش را حداکثر 30 درصد اعلام کرد.

همچنین طی هفته اخیر قیمت نهایی نان در استان گلستان از سوی مسئولین ذیربط اعلام شد و بر اساس گزارش های منتشر شده، قیمت نان بشرح ذیل می باشد:

نان بربری با وزن چانه ۴۷۰ گرم به قیمت ۵۰۰ تومان

نان لواش با وزن چانه ۱۸۰ گرم به قیمت ۲۰۰ تومان

نان تافتون با وزن چانه ۳۲۰ گرم به قیمت ۴۰۰ تومان

نان سنگک با وزن چانه ۵۵۰ گرم به قیمت ۷۰۰ تومان

امکان اینکه کارگروه آرد و نان شهرستان ها در قیمت گذاری نهایی نان دخالت داشته باشند نیز وجود دارد و آنها می توانندبا توجه به توان اقتصادی مردم شهرستان خود، قیمت نهایی نان را اعلام کنند.

با توجه به اینکه مردم شهرستان کلاله بیشتر از نان بربری استفاده می کنند، قیمت این نوع نان در این شهرستان 350 تومان بود و با احتساب افزایش 30 درصدی قیمت، این نان باید 455 تومان به مردم تحویل داده شود.

این افزایش قیمت می تواند باعث فشار اقتصادی برای خانواده هایی با توان اقتصادی متوسط به پایین شود و دلیل هجوم مردم به صف نانوایی ها نیز همین موضوع است و آنها می خواهند قبل از اجرایی شدن طرح افزایش قیمت نان، در خرید تعدادی نان با قیمت 350 تومان جلوتر باشند تا مبلغی کمتر از 1000 تومان در اندوخته مالی آنها برای مصارف دیگر خانواده باقی بماند.

مسئولین باید به این نکته نیز توجه داشته باشند که مردم این شهرستان سالانه بیش از 150 هزار تن گندم تولید می کنند و همچنین جهت حمل آرد به این شهرستان نسبت به شهرهای دیگر، هزینه کمتری پرداخت می شود و به تبع آن باید در قیمت گذاری نان ، این موضاعات نیز مدنظر باشد.

از سوی دیگر با توجه به اینکه شهرستان کلاله در تنگناهای اقتصادی زیادی قرار دارد و مردم آن در فقر اقتصادی به سر می برند، افزایش 30 درصدی نان در این شهرستان باعث افزایش فشار بر نان آور خانواده در خانواده های پر جمعیت می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.