1398-06-30 12:03
817
0
65563
فرماندار کلاله:

بیش از ۱۲ درصد از اراضی شیبدار کلاله به کشت باغات و درختان مثمر تبدیل شده است

فرماندار کلاله گفت: در راستای اجرای طرح ملی توسعه باغات مثمر در اراضی شیبدار، از سیزده هزار هکتار اراضی موجود شهرستان، هزار و ۴۴۵ هکتار آن تبدیل به باغات مثمر شده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاله خبر، علی اصغر بیانی در حاشیه بازدید از برخی باغات تبدیلی اراضی شیبدار شهرستان اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ملی توسعه باغات مثمر در اراضی شیبدار، از سیزده هزار هکتار اراضی موجود شهرستان، هزار و ۴۴۵ هکتار آن تبدیل به باغات مثمر شده است.

فرماندار کلاله گفت: از مجموع باغات مثمر ایجاد شده، ۹۳۰ هکتار زیتون، ۸۰ هکتار گردو، ۳۰۲ هکتار سیاه ریشه ها، ۹۳ هکتار انار و ۳۹ هکتار زیر کشت گلابی رفته است.

وی به آغاز طرح تبدیل اراضی شیبدار به باغات مثمر از سال ۱۳۸۲ در کل شهرستان اشاره کرد و افزود:این طرح در راستای جلوگیری از فرسایش خاک اراضی، ایجاد اشتغال، ارتقاء سطح درآمد ساکنین اجرا شده که در شهرستان کلاله با بازده خوبی همراه بوده است.

علیزاده مدیر جهاد کشاورزی کلاله هم گفت: افرادی که اقدام به کاشت نهال زیتون، گردو، توت و  فندق در اراضی شیبدار کرده، بسته های حمایتی جهاد کشاورزی از جمله عملیات کاشت، تامین نهال و یکسال آبیاری رایگان شامل آنان می شود.

وی افزود:برنامه جهاد کشاورزی کلاله در راستای توسعه این طرح؛ تبدیل ۱۱۰۰ هکتار از اراضی شیبدار شهرستان به باغبات و درختان مثمر تا پایان سال جاری می باشد.

علیزاده همچنین خاطر نشان کرد: متقاضیان جهت احداث باغ و برخورداری از بسته های حمایتی این طرح، به جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه نمایند.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.