1397-10-27 11:02
693
0
60443

شکایت بیش از 50 نیروی شهرداری کلاله از شرکت پیمانکار/ یک مسئول ارشد کلاله: هر مطالبه ای به معنی اغتشاش نیست + سند

بیش از 50 نفر از نیروهای خدماتی شهرداری کلاله از شرکت پیمانکار این شهرداری در راستای اعاده حقوق قانونی خود به اداره کار و رفاه اجتماعی شهرستان کلاله شکایت کردند.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاله خبر، بیش از 50 نفر از نیروهای خدماتی شهرداری کلاله از شرکت پیمانکار این شهرداری در راستای اعاده حقوق قانونی خود به اداره کار و رفاه اجتماعی شهرستان کلاله شکایت کردند.

در بندهای مختلف این شکایت نامه آمده است:

1-برای هر شخص کارگر سالیانه 35 روز مرخصی در نظر گرفته شده است که شخص می تواند از آن استفاده نماید و کارفرما مکلف است که حقوق مربوط به مرخصی کارگر را پرداخت نماید که پس از 5 سال کار کردن برای شرکت مربوطه اخیرا متوجه شده ایم که بجای 35 روز، فقط 30 روز مرخصی به اینجانبان پرداخت می شده است.

2- سختی کار برای اینجانیان که شبانه مشغول به کار می باشیم؛ آن هم در ساعات بین 19 الی 4 بامداد می باشد، به هیچ عنوان لحاظ نشده است.مظافا اینکه اینجانبان حتی روزهای تعطیل رسمی نیز سرکار بوده ایم که حقوق این ایام به مدت 5 سال محاسبه و پرداخت نشده است.

3- هر یک از کارگران و کارکنان دارای گروه های شغلی می باشند که می بایست با درنظر گرفتن گروه شغلی حقوق پرداخت شود که نه تنها این مهم رعایت نشده؛ بلکه مطابق گروه شغلی 3 به همه کارکنان حقوق پرداخت می گردد.

4-برخی از اینجانبان دارای سوابق کاری بالای 10 سال می باشیم که سابقه کاری می بایست برای کارگر درنظر گرفته شود؛ یعنی کارگری که دارای سابقه 15 ساله است با وضعیت کنونی و با وجود سفید امضاهای گرفته شده از کارگران هر ان می بایست منتظر اخراج از کار باشد که تقاضا دارد به این موضوع نیز رسیدگی شود.

5-اینجانبان روزانه 90 دقیقه اضافه کاری داریم یعنی قانونا از ساعت 4 تا 10 صبح می بایست کار کنیم که این موضوع براساس دستور کارفرما علاوه بر موارد فوق مدت 5 سال است که 90 دقیقه اضافه کاری اینجانبان را پرداخت نکرده است. لازم به ذکر است که ساعت کاری برخی از کارگران از ساعت 9 الی 3 صبح می باشد که این ساعات دستمزد کارگر فرق می کند یعنی هر ساعت دو برابر محاسبه می شود که متاسفانه این موضوع نیز از ناحیه شرکت کارفرما رعایت نشده و مطابق ساعات معمولی یعنی 8 صبح الی 3 بعدظهر محاسبه شده است.

6- مشاغل دارای طبقه بندی می باشد که در شرکت خوانده به هیچ عنوان طبقه بندی لحاظ نشده است.

7- در پایان ممکن است این سوال برای هیات محترم تشخیص و یا مراجع بالاتر ایجاد شود که این همه کم کاری و این همه مزایای پرداخت نشده چه ادله ی اثباتی دارد؟پاسخ بسیار ساده و راحت است؛ کارفرما فیش های واریزی به حساب کارگران را ارائه نماید پس از ارائه ی فیش ها، موضوع به کارشناس حسابرسی و یا کارشناس اداره ارجاع شود، حقیقت کشف خواهد شد و پس از احراز حقیقت اینجانبان تقاضای محکومیت خوانده به حقوق تضییع شده ی خویش را داریم.

kalalekhabar ir 1

kalalekhabar ir 4

kalalekhabar ir 3

kalalekhabar ir 2

اما یکی از دغدغه های کارگران شهرداری امنیتی کردن این موضوع است که تحریریه این سایت با تماس با یک مسئول ارشد شهرستانی پیگیر این موضوع شد و وی در پاسخ به این سوال که آیا این اقدام قانونی کارگران به منزله اغتشاش و مسئله امنیتی تلقی می شود؟؛ گفت: هر مطالبه ای به عنوان اغتشاش و نا امنی محسوب نمی شود.

وی افزود: اگر حقوق کارگران تضییع شده است، آنها از طروق قانونی پیگیر موضوع باشند.

در پایان این سایت در صورت صحت ادعاهای مطرح شده از سوی کارگران در نامه ارسالی به اداره کار و رفاه اجتماعی، آمادگی خود را جهت پیگیری حقوق کارگران، اعلام می کند.

همچنین اگر در این راستا کارگری تحت فشار برای پس گرفتن شکایت و اخراج شد، موضوع را به این سایت اطلاع دهد تا پیگیری های لازم جهت احقاق حق وی، انجام شود.

قابل ذکر است که این سایت برای جلوگیری از یکجانبه بودن مطلب فوق، در صورت وصول جوابیه، جوابیه این شرکت نامبرده را منتشر خواهد کرد.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.