1397-05-02 12:59
597
0
55509
رئیس اداره تعزیرات حکومت شرق گلستان:

گرانی ها غیرقانونی است/ مردم تخلفات را گزارش بدهند

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شرق گلستان گفت: برخی از اصناف به صورت غیرقانونی قیمت اجناس را افزایش داده اند و این در حالی است که طبق مصوبه دولت هر نوع افزایش قیمتی غیرقانونی است.

به گزارش گلستان ما، عموزاد خلیلی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سایت کلاله خبر در خصوص برخی گرانی های بازار اظهار داشت: متولی کنترل قیمت اداره صنعت٬ معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان ها هستند و مردم می‌توانند تخلفات را از طریق سامانه ۱۲۴ این اداره گزارش دهند.

وی افزود: در این راستا تعزیرات حکومتی نیز سامانه ۱۳۵ را راه اندازی کرده است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شرق گلستان ادامه داد: البته یادآور می شویم در صورت وصول تخلفات و گزارش ها از طریق سامانه ۱۳۵ ، این گزارشات به اداره صنعت معدن و تجارت شهر مربوطه جهت بررسی و کارشناسی ارجاع داده می شود.

عموزاده خلیلی یادآور شد: برخی از صنوف در گذشته قیمتی مصوب از دولت دریافت کرده و به خاطر کاهش فروش، قیمتی کمتر از نرخ مصوب را اعمال کردند و الان با این توجیه که بازار فروش بهتر است، نرخ مصوب را اعمال می کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر برخی از اصناف نیست به صورت غیرقانونی دست به افزایش قیمت می زنند و این در حالی است که طبق مصوبه هیات دولت، هر گونه افزایش قیمت غیرقانونی می باشد.

وی خاطرنشان کرد: برخی کالاها نیز که نیاز به افزایش قیمت دارند در خصوص افزایش قیمت آنها ستاد تنظیم بازار کشور و با حداکثر افزایش ۱۰ درصدی تصمیم گیری می شود.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شرق گلستان گفت: در حال حاضر شاهد افزایش قیمت سیمان آب معدنی نوشابه و بخش عمده ای از کالا ها که تولید داخل است، هستیم در صورتی که مواد اولیه ظروف آب معدنی و امثال آن توسط پتروشیمی و با حواله صنعت، معدن و تجارت و با قیمت یرانه‌ای تحویل داده می شود و طی چند سال اخیر در این خصوص(قیمت مواد اولیه) هیچ افزایش قیمتی نداشته ایم و به تبع آن افزایش قیمت آن نیز غیر قانونی است.

وی تصریح کرد: ستاد تنظیم بازار شهرستان هر هفته تشکیل جلسه می شود و دستگاه های نظارتی مکلفند عملکرد خود را در طول هفته گزارش دهند.

عموزاد خلیلی متذکر شد: با واحدهای صنفی متخلف با حداکثر مجازات مانند نصب پارچه به عنوان واحد متخلف و تعطیلی واحد صنفی برخورد می شود و در این راستا می طلبد شهروندان هرگونه احتکار و گرانفروشی را به سامانه 124 و 135 اطلاع دهند.

وی در پایان گفت: به واحدهای صنفی در خصوص عدم عرضه وخرید و فروش جنس قاچاق و احتکار و گرانفروشی، آموزشها و تذکرات لازم داده شده است.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.