1397-04-13 06:04
458
0
54878
معاون عمرانی استاندار گلستان:

جهاد کشاورزی مانع آتش زدن بقایای کشاورزی شود/ دهیاری های حاشیه جنگل مجهز به ماشین آتش نشانی می شوند

معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: جهاد کشاورزی مانع آتش زدن بقایای کشاورزی توسط کشاورزان شود و بر شرایط موجود نیز، نظارت بیشتری اعمال کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاله خبر، جلسه مدیریت بحران شهرستان کلاله با حضور مهندس حمیدی فرماندار کلاله، مهندس غراوی معاون عمرانی استاندار، سرپرست مدیریت بحران گلسنان، مدیر کل راهداری، مدیر کل منابع طبیعی و سایر اعضا برگزار شد.

غراوی معاون استاندار در این جلسه اظهار داشت: آتش سوزی جنگل های شهرستان کلاله از صبح روز دوشنبه در اطراف روستای آقیاجی پیشکمر آغاز شد و با تلاش های بی دریغ نیروهای مردمی، مدیریت بحران و دو فروند هلی کوپتر، آتش مهار شد.

وی افزود: ارزیابی اولیه از وسعت آتش سوزی، سرایت آتش به ۴۰ هکتار را نشان می دهد و تخمین زده می شود که ۲۰ هکتار از جنگل های دست کاشت در آتش سوخته باشد.

غراوی تاکید کرد: تمامی ادارات و نهادها باید مصوبات مدیریت بحران را به اجرا درآورند؛ عدم اجرا به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی از جهاد کشاورزی خواست تا پیگیر جلوگیری از آتش زدن بقایای محصول توسط کشاورزان شود و بر شرایط؛ بیشتر نظارت کند.

معاون عمرانی استاندار در ادامه خواستار تجهیز دهیاری ها به امکانات و آموزش به آنان شد و گفت: تلاش خواهیم کرد تمامی روستاهای حاشیه جنگل ( دهیاری ها) مجهز به ماشین  آتش نشانی شوند.

محمد حمیدی فرماندار کلاله هم با اشاره به عمق این حادثه گفت: آتش سوزی ‌بصورت پراکنده در نقاط مختلف جنگل های بخش پیشکمر ایجاد شده بود که با تلاش شبانه روزی و حضور نیروهای مردمی و یگان های امداد جنگل؛ صبح روز دوشنبه اطفاء شد.

رئیس مدیریت بحران کلاله با تقدیر از اعضاء ستاد بحران، بخشداری پیشکمر، منابع طبیعی، شورها و دهیاران و افراد بومی محلی، تصریح کرد: با توجه به مهار کامل آتش، نیرو های امداد در محل حادثه حضور دارند تا در صورت بروز هرگونه حادثه ای با سرعت عمل وارد صحنه شوند.

فرماندار کلاله تاکید کرد: جهاد کشاورزی پیگیر ایجاد آتش بر در اطراف جنگل ها باشد .

گفتنی است قبل از شروع جلسه فرماندار کلاله به همراه معاون عمرانی استاندار، سرپرست مدیریت بحران، مدیرکل راهداری به بازدید از مناطق جنگلی شهرستان کلاله که دچار حریق شده بود، رفتند و بر عملیات اطفای حریق دو فروند هلی کوپتر و نیروهای مستقر در منطقه نظارت کردند.

0 IMG 20180703 103551 419

0 IMG 20180703 103553 464

0 IMG 20180703 103555 911

0 IMG 20180703 103557 389

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.