1397-02-03 10:23
696
0
52843

بخشداری کلاله ۲۳هفته بدون بخشدار/ سیاست برتر دو نماینده در برابر مدعیان

با فرارسیدن سال نو بیش از ۲۲ هفته از استعفای اجباری بخشدار مرکزی کلاله می گذارد و نه تنها مدعیان سیاست در این گود پیروز نشدند بلکه سیاست برتر دو نماینده بر آنها غلبه کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاله خبر، نزدیک به ۲۳ هفته از استعفای محمد ابراهیمی بخشدار مرکزی کلاله می گذارد و تا کنون در خصوص جایگزین وی در بخشداری کلاله، هیچ تصمیم عملی گرفته نشده است؛ این در حالی است که شهرستان کلاله دارای ۱۰۵ روستا می باشد که از این بین ۷۸ روستای آن مربوط به حوزه نظارت بخشداری مرکزی کلاله است و عملاً در این نزدیک به ۶ ماه، این ۷۸ روستا از برخی از خدمات محروم ماندند.

اما در کنار محروم ماندن مردم روستاهای بخش مرکزی از بسیاری از خدمات بخشداری که به واسطه رایزنی های مختلف در سطوح شهرستانی و استانی محقق می شود،هرچه از تاریخ استعفای بخشدار قبلی و همچنین سمت گرفتن وی در بخشداری بخش فندرسک شهرستان رامیان می گذارد، سیاست برتر و هوشمند ۲ نماینده دخیل در پست گرفتن ابراهیمی، بر مدعیان سیاست روشن تر می شود.

ebarhimi ebarhimi 1

ebarhimi ebarhimi 2

در حالیکه نزدیک به ۶ ماه از فلج شدن بخش مرکزی می گذرد، هنوز هم شاهد مطرح شدن گزینه های مختلفی برای سمت بخشداری کلاله هستیم و تاکنون خبری قطعی مبنی بر انتخاب گزینه اصلی منتشر نشده و برخی شایعات حاکی از مطرح بودن نیازی بخشدار گالیکش برای این سمت است.

در ادامه برای روشن تر شدن این که یک بخشدار چه وظایفی را برعهده دارد و طی این چند ماه مردم کلاله از چه خدماتی محروم مانده‌اند به برخی از این وظایف اشاره می‌کنیم.

۱- نماینده عالی و مسئول اجراوحفظ سیاستهاي عمومي دولت در حوزه مسئوليت خود و مسئول حفظ نظم واستقرار امنيت در سطح بخش

۲ـ پیش بینی و پيشگيري معضلات امنيتي- انتظامي و اجتماعي بخش و تعيين و تدوين اولويت ها در چار چوب وظايف قانوني و پيگيري و ارائه پيشنهاد براي کنترل مشکلات مبتلابه

۲- برنامه ریزی برای بهبود و پيشرفت اوضاع اقتصادي و فرهنگي اجتماعي روستاها و توجه به نيازهاي اوليه مردم و تلاش در فراهم نمودن زمينه هاي ارتقاي رضايتمندي اجتماعي

۳- ایجاد هماهنگی و ارتقای سطح تعاملات بين ادارات و مديران دستگاههاي اجرايي شهرستان و شوراهاي اسلامي و دهياران( مديران روستايي ) براي تحقق و پيشبرد اقدامات عمراني بخش

۴- اخذ گزارش از مقامات انتظامی محلی درباره وقایع و اتفاقات روزانه وانتقال به دستگاههاي ذيربط شهرستان وتصميم گيري واقدام قانوني و بموقع

۵- جمع آوری و رصد اخبار وقایع و رخ دادهای سياسي –اجتماعي – اقتصادي و فرهنگي بخش و تحليل و طبقه بندي و انعکاس اخبار مهم به دستگاههاي ذيربط

۶- اعمال نظارت بر مسایل سیاسی – انتظامي وفرهنگي - اجتماعي و عمراني و اقتصادي بخش و ايجاد هماهنگي لازم بمنظور کارکرد مطلوبتر دستگاههاي ذيربط

۷- نظارت بر تأمین - فراوانی و مرغوبیت خواروبار و مايحتاج عمومي و پيگيري در جهت رفع کمبود هاي احتمالي

۸- برگزاری انتخابات بعنوان اصلی ترین وظيفه کوچکترين دستگاه حاکميتي بخش ( انتخابات رياست جمهوري اسلامي – مجلس خبرگان رهبري – مجلس شوراي اسلامي و شوراهاي اسلامي شهروروستا ) و همكاري در برگزاري انتخابات شوراهاي اسلامي فرادستي ( بخش و شهرستان )

۹- توجه به موضوع آموزش و تربیت بدنی و شناسایي افراد نخبه فرهنگي وتجليل از پيشکسوتان و مدال آوران و استعدادهاي ورزشي بخش و بالفعل نمودن ظرفيت هاي بالقوه و حمايت از ورزش روستايي

۱۰- نظارت در امر بهداشت محیط و ارتقای شاخص های سلامت فردي و اجتماعي بخش و همکاري و همراهي در جهت اجراي سياست هاي ابلاغي نظام سلامت و کنترل بيماريها.

۱۱- توجه به شاخص ها و معیارهای محورهای استقلال و خودکفايي ( کشاورزي و دامپروري ) و حمايت و رفع مشکلات مبتلابه و دغدغه هاي كشاورزان و دامداران از اين بخش با همكاري جهاد كشاورزي و منابع طبيعي.

۱۲- بررسی پیشنهادات بمنظور ایجاد موسسات عمومي و عام المنفعه و سازمانهاي مردم نهادو خيريه ها منطبق با اساسنامه فعاليت و در چارچوب قوانين.

۱۳- تامین و تقویت زیرساخت هاي روستايي اعم از راه – مسکن – فضاي سبز – پارک ها – برق – مخابرات – گاز و بويژه پايداري جمعيت در روستاها و ايجاد محورهاي تفريحي – ورزشي و گردشگري روستايي با محوريت و مشارکت بخش خصوصي 

۱۴- نظارت و توجه به میراث تاریخی و طبيعي و فرهنگي روستايي وحفظ ابنيه و آثار ملي و باستاني و تشريک مساعي با دستگاه ذيربط

۱۵- بررسی و تهیه پیشنهادهاي لازم براي ايجاد زيرساخت ها – تاسيسات و ابنيه مورد نياز درسطح بخش و تلاش در جهت رفع نقائض و کمبودهاي موجود.

۱۶- بررسی و رسیدگی و اقدام در مورد شکايات واصله – اعتراضات وگزارشات مردمي در مورد عملکرد شوراهاي اسلامي – دهياران و دستگاهاي اداري مستقر در بخش و نوع خدمات آنها

۱۷- تهیه بانک اطلاعات و شناسنامه فرهنگی با هدف شناخت بیشتر ظرفيت ها و استعدادهاي فرهنگي – مذهبي وشخصيت ها – مشاهير و مفاخر صاحب نفوذان و...... بخش.

۱۸- تشویق و ترغیب مردم و مشارکت پذیر کردن آنان در اداره امور محلي ودر واقع نوعي واگذاري کار مردم به خود مردم در كليه سطوح فرهنگي – اجتماعي و عمراني.

۱۹- سرکشی و بازدید مستمر از روستاها و مکانهای واقع درسطح بخش و پروژه هاي عمراني دردست اجرا وبررسي نيازها و مشکلات و برنامه ريزي براي رفع نيازها و مشكلات

۲۰-اولویت بندی – پیگيري و برنامه ريزي براي تامين اعتبار و جذب و هزينه کرد اعتبارات تخصيصي دولتي براي طرحهاي توسعه روستايي اعم از حمايت و مساعدتهاي استاني و يا ساير منابع تامين اعتبار

۲۱- نظارت بر عملکرد- فعالیت و مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستاها و ايجاد هماهنگي في مابين شوراهاي اسلامي با شهرداران ودهياران ( مديران روستايي ) بر اساس قوانين و آئين نامه هاي موجود

۲۲- بررسی و نیاز سنجی آموزش حين خدمت کارکنان بخشداري ، شهرداريها ، دهياران حوزه بخش،شوراهاي اسلامي روستاها و شهرها و تهيه پيشنهاد لازم براي ارتقاي سطح مهارت و کارائي آنان.

۲۳- اجرای وظایفی که قانون وظيفه عمومي بعهده بخشداران محول کرده است.

۲۴- تعامل وهمکاری با ثبت احوال در جهت اجرای سیاست هاي افزايش مواليد و تاکيد بر مشارکت دهياران ( مديران روستايي ) به همكاري با ثبت احوال در مورد ثبت و ضبط مواليد و موارد فوت داخل روستاها.

۲۵- تشکیل مستمر شورای فنی بخش با هدف امکان سنجي – استعداد يابي و جانمايي پروژه هاي دهياريها و رعايت ضوابط فني و اصول پدافندي غير عامل و لحاظ نمودن مسائل مربوط به مديريت بحران و صرفه و صلاح بيت المال و هماهنگ کردن فعاليت هاي دهياران با دستگاههاي اجرايي شهرستان در مورد اجراي پروژه هاي روستاها

۲۶- توجه ونظارت بر رعایت مسائل زیست محیطي – بهداشت عمومي و توسعه پايدار روستايي و استفاده بهينه از منابع و امکانات بالقوه و موجود بخش.

۲۷- ساماندهی و برنامه ریزی و نظارت بر حمل و نقل بار و مسافر روستاها و فعال نمودن موسسات حمل و نقل عمومي با محوريت بخش خصوصي در حدود آئين نامه ها و همکاري با دستگاه هاي عضو کارگروه ذيربط براي اتخاذ تدابير بهتربراي روستاهاي بخش 

۲۸- همکاری و مشارکت در برگزاری جشنها و مناسبت های ملي و اعياد مذهبي و برنامه هاي فرهنگي ورزشي روستاها

۲۹- نظارت در جلب توریست و گردشگران و جذب سرمایه گذاری درايجاد زيرساخت هاي گردشگري با اولويت ترويج گردشگري مذهبي و طبيعت گردي در روستاهاي بخش 

۳۰- نظارت بر حسن اجرای قوانین مربوط به تردد – اقامت – اشتغال و فعالیت اتباع بيگانه و مراقبت بر امور مربوط به انان

۳۱- انجام وظایفی که قوانین و مقررات مربوط درباره اصناف و اتحاديه ها و امثال آنها براي بخشدار مقرر داشته است.

۳۲- مراقبت در حسن جریان امور اداری و دفتر بخشداری و انجام سريع و دقيق دستورهاي اداري که از طرف مقامات ما فوق صادر گرديده است.

۳۳- حراست و حفاظت از اموال منقول و غیر منقول و دارایی هاي بخشداري و تاکيد بر عوامل تحت امر بمنظور رعايت اين موضوع

۳۴- فراهم نمودن بستر حمایت از اشتغال پایدار روستایي – رفع موانع توليد و جذب سرمايه گذار و ايجاد فرصت هاي کسب و کار 

۳۵- اولویت بندی نیازهاي عمراني روستاها و تلاش براي تامين اعتبار و اجراي پروژه هاي توسعه روستا.

۳۶- نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات در حوزه بخش

۳۷- همکاری و هماهنگی با مسئولین تقسيمات کشوري- پيگيري واصلاح مشکلات مرزي و حريم شهرو نظارت بر رعايت مرز بخش در نقاط مشترك با ساير بخشها – شهر ها و استان.

۳۹- پیگیری مصوبات و ايجاد هماهنگي هاي لازم در خصوص مبارزه با مواد مخدر، قاچاق سلاح، مواد منفجره، کالا و ارز در حوزه بخش.

۴۰- ایجاد زمینه مناسب جهت رشد و ارتقاء فرهنگی، اقتصادي و اجتماعي بانوان و ايجاد هماهنگي بين دستگاه هاي ذيربط و نظارت بر فعاليت آن ها در حوزه بخش.

۴۱- فراهم آوردن زمینه های مناسب برای رشد و پيشرفت و گسترش آموزش و پرورش همگاني بهداشت عمومي، آموزش عالي و تحقيقات بر اساس دستورالعمل هاي صادره و قوانين و مقرارات مربوطه.

۴۲- حفظ و حراست از ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران و گسترش فرهنگ اصيل اسلامي درحوزه بخش.

۴۳- هدایت و هماهنگی اقدامات مربوط به پیشگيري و جلوگيري از منکرات و مفاسد اجتماعي در حوزه بخش.

۴۴- فراهم آوردن زمینه های عدالت اجتماعی و فقرزدايي در حوزه بخش.

۴۵- اتخاذ تدابیر و پیشنهاد لازم و اعمال هماهنگی لازم به منظور پيشگيري ، کنترل و مهار بحران هاي ناشي از حوادث و بلاياي طبيعي از قبيل سيل و زلزله...

۴۶- شناسایی استعدادهای منطقه اي و تعيين نيازمندي هاي بخش و تصميم گيري و هماهنگي در چارچوب سياست ها و راهبردهاي توسعه ملي، استاني و شهرستان.

۴۷- پیشنهاد وضع عوارض جدید بر فعالیت هاي اقتصادي و خدماتي در محدوده بخش و شناسايي منابع جديد درآمدي و پيشنهاد آن به مراجع ذيربط در جهت اجراي برنامه هاي توسعه بخشي.

۴۸- تلاش در جهت کسب منابع درآمدی مقرر در قوانین مربوطه در محدوده بخش و همکاری با دستگاههاي ذيربط علي الخصوص شهرداري، دهياري و شوراهاي اسلامي بخش و روستا.

۴۹ ـ کلیه رؤسای ادارات و نهادهای انقلاب اسلامي موظفند عدم حضور خود را در محل خدمت به اطلاع بخشدار برسانند و جانشين موقت خود را به وي معرفي نمايند.

۵۰ ـ عزل و تغییر رؤسا و مسئولین ادارات بخش توسط مقام هاي مجاز دستگاههاي ذيربط با اطلاع بخشدار صورت مي گيرد.

۵۱ ـ کلیه رؤسای ادارات و یا بالاترين مقام اجرائي در بخش موظفند عدم حضور خود را به اطلاع بخشدار برسانند و جانشين موقت خود را به وي معرفي نمايند.

۵۲ ـ در مواردی که بخشدار حضور رئیس اداره ای را در بخش در زمان معين ضروري بدانند رئيس اداره مزبور موظف است از مرخصي يا مأموريت در آن زمان صرفنظر نموده و در محل خدمت حضور يابد.

۵۳ ـ بخشدار می توانند در اجرای وظایف واحدهاي اجرائي بخش که به نحوي با برنامه هاي توسعه و سياست هاي عمومي، مسائل امنيتي و آرامش عمومي مرتبط است و همچنين ايجاد هماهنگي بين واحدهاي مذکور و استفاده بهينه از امکانات آنها و با رعايت قوانين و مقررات مبادرت به تهيه و ابلاغ دستورالعمل هاي اجرائي نمايند.

۵۵ ـ کلیه دستگاههای اجرائی در بخش موظفند ترتيبي اتخاذ نمايند که بخشداران از مأموريت هاي سازماني و اقدامات به عمل آمده و آخرين دستورالعمل ها و ضوابط بخشنامه هاي صادره آگاهي داشته باشند.

۵۶-کلیه شوراها، ستادها و مجامعی که برای هماهنگي انجام وظايف دستگاههاي اجرايي در بخش طبق قوانين و مقررات تشکيل مي گردد زير نظر بخشدار فعاليت خواهند نمود

۵۶ ـ واحدهای اجرائی بخش موظف به ارائه گزارش عملکرد دوره ای خويش به بخشداران مي باشند. بخشداران مي توانند در صورت لزوم حسب مورد خارج از دوره مزبور نيز از واحدهاي مربوطه گزارش امور مربوطه را دريافت نمايند.

۵۷- اجرای سایر وظایفي که در بخش از طريق مراجع ذيصلاح بر عهده بخشدار محول مي گردد.

نویسنده : دلدار

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.