1397-01-30 11:58
554
0
52717
رئیس جهاد کشاورزی کلاله:

نوغانداری باید به عنوان شغل اصلی شناخته شود/ 30 جایگاه پرورش کرم ابریشم ضدعفونی شد

رئیس جهاد کشاورزی کلاله با وجود این که پرورش کرم ابریشم می تواند نقش مهمی در اقتصاد نوغانداران شهرستان داشته باشد اما به جای این که به عنوان شغل اصلی مردم به آن توجه شود، در فهرست کارهای جنبی کشاورزی قرار گرفته است.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاله خبر، علی علی زاده در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی تشکیل زنجیره تولید نوغانداری شهرستان کلاله که به منظور بهره مندی ازتسهیلات توسعه روستایی برگزار شد، گفت: با وجود این که پرورش کرم ابریشم می تواند نقش مهمی در اقتصاد نوغانداران شهرستان داشته باشد اما به جای این که به عنوان شغل اصلی مردم به آن توجه شود، در فهرست کارهای جنبی کشاورزی قرار گرفته است.

وی افزود: با توسعه و ایجاد بستر برای رونق نوغانداری علاوه بر نیروهای فعال، امکان بکارگیری بخش غیر فعال جامعه روستایی نظیر زنان، کودکان و سالخوردگانی که توان انجام کارهای سنگین کشاورزی را ندارند، را فراهم و از مهاجرت روستاییان به شهر پیشگیری می کند.

علی زاده خواستار اصلاح، نوسازی و بازسازی تلنبارهای پرورش کرم ابریشم شد و خاطرنشان کرد: برای اصلاح جایگاه پرورش پیله ابریشم در رونق صنعت نوغانداری تسهیلات خوب با بهره پایین اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلاله تاکید کرد: باید زمینه ای فراهم کنیم تا همزمان با توجه به پرورش کرم و تولید پیله ابریشم به عملیات ابریشم کشی، تولید نخ، بافت پارچه و سایر فرآورده های ابریشمی هم توجه کرد تا این شاخه های کشاورزی و صنعت در کنار هم به توسعه اقتصادیی پایدار منجر شود.

وی تصریح کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کلاله جهت حمایت از نوغانداران اقدام به ضدعفونی 30جایگاه پرورش کرم ابریشم با همکاری دامپزشکی شهرستان و توزیع 4500 اصله نهال توت بصورت رایگان بین نوغانداران کرده است.

گفتنی است که میانگین تولید پیله از هر جعبه تا 35 کیلوگرم است و این رقم در شرایط مساعد آب و هوایی تا 50 کیلوگرم هم قابل افزایش است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.