1396-05-03 06:19
1071
0
41882
با تلاش رجبی، غراوی و فرماندار کلاله؛

پروژه آبرسانی به دهستان تمران شهرستان کلاله کلنگ خورد + تصاویر

روز گذشته با حضور معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور پروژه آبرسانی به دهستان تمران شهرستان کلاله با اعتبار 17 میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاله خبر، با تلاش های عبدالکریم رجبی نماینده سابق شرق گلستان و بعد از پيشنهاد رديف مستقل براي آبرساني به روستاها در كميسيون تلفيق سال ٩٢ ( قبل از آن هيچ رديفي در بودجه ساليانه براي إن وجود نداشت) و تصويب كميسيون تلفيق، با درخواست 500 ميليون دلار از صندوق توسعه ملي موافقت شد كه در بودجه سال ٩٤ در همين رديف قرار گرفت.

پس از تصویب مصوبه ای براي مجتمع زاو با اعتباری بالغ بر ٦٢ ميليارد تومان، نماینده سابق شرق گلستان از مدير عامل آب و فاضلاب كشور برای بازديد اختصاصي از محل مجتمع زاو دعوت کرد و در این بازدید فقط در حوزه مجتمع اعتبارات زير تخصيص گرفته شد:

1- زاو شرقي شامل روستاهاي يل چشمه جديد يلچشمه سفلي يل چشمه عليا و قايراق داشلي و قرانكي جنگل به طول ١٨ كيلومتر لوله گذاري با تخصيص اعتبار 5 میلیارد و 500 میلیون تومان آبرساني شد که در حال حاضر مردم آن منطقه در حال استفاده از این امکان هستند.

2- از اعتبار تبصره ٢٢ مبلغ یک میلیارد و 280 میلیون تومان فقط در حوزه زاو اختصاص داده شد كه بصورت تك روستايي ١٢ روستا در حوزه كلاله و مراوه تپه كه از زاو تغذيه مي شدند، آبرساني شد

3- تثبيت مخزن قره يسر، آبرساني به حاجي بگ، يكه قوز مجموعاً یک میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت.

abresani

اما در ادامه پیگیری های گذشته رجبی در این خصوص و پیگیری فرماندار کلاله و شهرام غراوی، روز گذشته و با حضورشاهین پاکروح معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، غراوی نماینده مردم در مجلس، شکیبافر مدیرعامل آبفار استان، برزگر فرماندار، مدیران شهرستان ومردم، عملیات اجرایی خط انتقال آب از شهر فراغی به روستای یلی بدراق در ادامه عملیات مجتمع آبرسانی زاو آغاز شد.

خط انتقال این طرح 16600 متر طول دارد، که با اتمام طرح طی دوازده ماه، 1980 نفر (450 خانوار) از آب شرب بهداشتی این مجتمع بهره مند می شوند.

هزینه این طرح یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان است که اجرای این طرح مقدمه توسعه آبرسانی برای روستاهای اقچی بزرگ، اقچی کوچک، گچی سو بالا، گچی سو پایین، قره آقاچ، چالجه، قویجق، قره ترناو و روشن دره با جمعیت 4413 نفر دیگر خواهد بود.

مجتمع آبرسانی زاو مشتمل دو دهنه چشمه و سه حلقه چاه می باشد که به 84 روستا( 55 روستا کلاله و 29 روستای مراوه تپه) آبرسانی خواهد کرد تا در پایان حدود 62 هزار نفر از آب شرب بهداشتی برخوردار شوند و تاکنون 48 روستا( 46 روستا کلاله و 2 روستا مراوه تپه) با جمعیت بیش از 43 هزار و 600 نفر از این آب بهرمند شده اند.

abtamran_1.jpg

abtamran_10.jpg

abtamran_11.jpg

abtamran_12.jpg

abtamran_2.jpg

abtamran_3.jpg

abtamran_4.jpg

abtamran_5.jpg

abtamran_6.jpg

abtamran_7.jpg

abtamran_8.jpg

abtamran_9.jpg

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.