1396-02-09 09:25
1283
0
38402
گزارش؛

مستنداتی که وعده «قالیباف» برای ایجاد شغل در پتروشیمی را تأیید می‌کند + اسناد

وعده قالیباف برای ایجاد اشتغال در پتروشیمی در حالی مورد انتقاد قرار گرفته که طبق نامه رئیس اتحادیه صنایع پایین دستی پتروشیمی، به ازای هر یک میلیون تن تولید در این بخش ۲۰۰ هزار شغل ایجاد می‌شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا، محمدباقر قالیباف کاندیدای دوزادهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در برنامه تلویزیونی اظهار داشت که "در صنایع پتروشیمی به ازای هر یک میلیون تن، 200 هزار شغل به صورت مستقیم و 400 هزار شغل غیر مستقیم ایجاد می‌کند... می‌توانیم 8 میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی ایجاد کنیم یعنی 1 میلیون و 600 هزار شغل مستقیم و بیش از 3 میلیون شغل غیر مستقیم."

این بخش از وعده قالیباف مورد نقد اهالی دولت و برخی اقتصاددانان قرار گرفت. با این حال در سند نامه رئیس اتحادیه صنایع پایین دستی پتروشیمی خطاب به محمد شریعتمداری معاون اجرایی دولت به صراحت بیان شده که به ازای هر یک میلیون تن پتروشیمی 200 هزار شغل مستقیم و پایدار ایجاد خواهد شد.

براساس این سند، میزان تولید مصنوعات در بخش پلیمری در کشور از 1765112 هزار تن در سال 88 به 3541687 هزار تن در سال 92 افزایش یافته است.

براساس نمودار سند فوق، کاهش 849085 تنی تولید داخلی مصنوعات با احتساب هریک میلیون تن تولید داخلی معادل دویست هزار شغل پایدار میزان بیکاری طی بازه سال 93 تا 94 را نشان می‌دهد.

در بخش دیگری از این سند ذکر شده که "با توجه به بازارهای داخلی و خارجی و خصوصاً بازارهای جذاب کشورهای منطقه، صنایع پایین دستی در کشور به‌راحتی و با اخذ تصمیمات صحیح و کمک به شرکت‌های دانش بنیان و کمک به تولیدکنندگان و تعاونی‌ها جهت عرضه محصولات در کشورهای منطقه به‌ راحتی می‌توان ظرفیت‌های خالی 13 میلیونی را فعال کرد و در یک اقدام حساب‌شده بدون سرمایه‌گذاری زیرساختی، 2600000 شغل مستقیم و پایدار در کشور ایجاد نمود و این یعنی اشتغال‌زایی در راستای اقتصاد مقاومتی."

با این حال وزارت صنعت به این هشدارها توجهی نشان نداد و رئیس اتحادیه صنایع پایین دستی پتروشیمی نسبت به احتمال تحصن تشکل‌های غیردولتی تولید کننده صنایع پایین‌دستی هشدار می‌دهد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.