1395-12-01 08:45
1365
0
35482
توسط جمعی از فرهنگیان دلسوز کشور

کمپین کشوری بودجه عادلانه برای افزایش حقوق معلمان و بهبهود آموزش در مدارس به بیش از 62 هزار نفر رسید

یک معلم گفت گرگانی گفت  : کمپین کشوری بودجه عادلانه برای افزایش حقوق معلمان و بهبود کیفیت آموزش در مدارس راه اندازی گردید، فقط در طی چند روز به امضا بیش از۶۲هزار فرهنگی رسید.

به گزارش گلستان ما ؛ کبری حاجی مرادخانی معلم نمونه گلستانی و از اعضای این کمپین در این رابطه اظهار کرد : از علل اصلی تشکیل این کمپین رسیدن به پاسخ سوالات ذیل می باشد.

چرا آموزش و پرورش در نگاه دولت از اهمیت ویژه برخوردار نیست؟

چرا آموزش و پرورش هر سال با کسری بودجه مواجه است؟؟

بودجه آموزش و پرورش سایر کشور ها چه درصدی را شامل می شود و در دولت ما چه مقدار است؟؟

آیا بررسی تطبیقی سهم آموزش و پرورش ایران با سایر کشور های پیشرفته مورد توجه دولت مردان وبودجه نویسان بوده است؟؟

آیا نگاه رهبر معظم انقلاب به جایگاه رفیع فرهنگیان در تخصیص بودجه توسط دولت مد نظر قرار گرفته است؟

دولت توجه کند فقط در استان سیستان و بلوچستان در حال حاضر بیش از ۵۰ مدرسه ی کپری وجود دارد که اگر مدارس فرسوده ،مخروبه و نیمه مخروبه سایر استان های محروم را نیز اضافه نماییم پرده از این راز بسیار بزرگ برداشته می شود که فقر از در و دیوار آموزش و پرورش ایران و زندگی معلمانش می بارد ؟؟

رییس محترم جمهور و نمایندگان مجلس ،چشم دل بگشایید:"کودکان کار،کودکان باز مانده از تحصیل ،کودکان کارتن خواب،کودکان رهاشده در خیابان ها،کودکان متکدی،کودکان دوره گرد کودکان دست فروش، وکودکان زباله گرد و..." و ده ها عنوان درد آوری از این نوع کافی نیست تا به بودجه آموزش و پرورش با دقت بیشتری نگریسته شود؟!

به راستی وجدان بیدارتان در کجا غنوده ودرگیر چه امر مهم تری است؟؟!!

چرا دم گرم کودکان محروم ایران زمین بر سندان دل سنگتان تاثیر ندارد ؟؟

واقعه ی شین آباد ، آتش گرفتن کلاس درس در یکی از روستاهای شیروان ‌، فرو ریختن دیوار و سقف کلاس روستای اکبر آباد و ده ها مورد دیگر از این عناوین خبری تاسف بار چرا موجب نگاه پر مهرتان به بودجه آموزش و پرورش برای سال ۹۶نشده است ؟؟.....

از سوی دیگر دستمزد پایین معلمان با وجود برخورداری از مدارک تحصیلی بالا در شرایطی که شاهد دریافت های نجومی راحت طلبان هستند، موجب رنجش شدید معلمان شده است ؛اما درد دیگر معلمان که خاطرشان را آزرده تر نموده بی توجهی به جایگاه آموزش است.

 بی توجهی به دستمزد معلمان و جایگاه والای ایشان از نوعی بیماری اجتماعی و روان پریشی بودجه نویسان حکایت دارد که درد هر چیزی را دارند الا درد دانش آموز و معلم و آموزش و توسعه ی زیر ساخت های کشور .

در این واویلای آموزشی و مرگ آرزو های پرورشی این معلم است که باید دانش آموزان نیاز مند و درد کشیده اش را با اندک دانش آموزان مرفه در مسابقات ماراتن کنکور و سایر موفقیت های شغلی و اجتماعی و هزاران تست و آزمون به رقابتی نا برابر وا دارد و در اینجاست که صدای معلمان کشور به اعتراض بر می خیزد.

کجاست عدالت اجتماعی و کجاست سهم آموزش و پرورش از بودجه و در هزار توی تصمیمات غلط بودجه ای کجاست حق معلم ؟؟؟؟؟؟

کجاست مشاهده ی دستاورد دولت تدبیر و امید که این همه به آن دل بسته بودیم؟!

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.