1395-04-10 19:01
2160
0
34405
برای مقابله با آتش سوزی جنگل های شرق گلستان انجام شد:

استقرار 2 فروند هواپیمای آب پاش در فرودگاه کلاله + تصاویر

رئیس مدیریت بحران شهرستان کلاله گفت: دو فروند هواپیما آب پاش جهت مقابله با آتش سوزی های احتمالی جنگل های شرق استان گلستان در فرودگاه کلاله مستقر شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاله خبر، با استقرار دو فروند هواپیمای آب پاش در فرودگاه کلاله ، مدیریت بحران و منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان آماده انجام عملیات هوایی اطفای حریق در صورت بروز حریق در عرصه های منابع ملی منطقه شد.

نصرت برزگر رئیس مدیریت بحران شهرستان کلاله در گفتگویی اظهار داشت: اهمیت استقرار هواپیمای آب پاش برای مقابله با حریق احتمالی در عرصه های منابع  ملی در کلاله ، مینودشت، گالیکش، مراوه تپه و پارک ملی گلستان بر کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: ما در سال گذشته در حوزه شهرستان بیش از ۲۹ مورد حریق داشتیم که بیش از ۷۳ هکتار از عرصه های جنگلی دست کاشت و طبیعی و مرتع در آتش سوخت، لذا با توجه به وجود فرودگاه در کلاله، مدیریت بحران استان بخصوص منابع طبیعی و آبخیزداری استان تدبیر خوبی  فراهم کرد و با استقرار این دو فروند هواپیما برای اولین بار، قبل از وقوع آتش سوزی برنامه ریزی خوبی برای جلوگیری از خسارت به منابع ملی کرده است.

havapima 1

کاپیتان غلامی در گفتگویی حجم آبگیری هواپیما را تا دوهزار لیتر اعلام کرد.

خلبان اکبری مسئول عملیات هوایی مستقر در استان هم اعلام کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی حداقل به مدت یک هفته در فرودگاه کلاله مستقر هستیم و در صورت نیاز تداوم خواهد داشت.

havapima 2

درشهرستان کلاله ۱۲۳ هزار هکتار عرصه های منابع ملی وجود دارد که بیش از ۶۸ هزار هکتار آن جنگل دست کاشت و طبیعی است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.