1394-02-15 08:25
1607
0
14240
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کلاله:

بیش از 350 نفر در کلاله معتکف شدند / رشد 20 درصدی تعداد معتکفین در این شهرستان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کلاله از معتکف شدن بیش از 350 نفر در کلاله خبر داد.

به گزارش گلستان ما به نقل ازکلاله خبر، حجت الاسلام رضا دیلمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی کلاله در پایان مراسم معنوی اعتکاف در گفتگویی گفت: در مسیر عبودیت خداوند سبحان، گاهی وظیفه انسان، طواف بر محور کعبه، گاهی سعی و هروله و گاهی وقوف و  گوشه نشینی و تامل و تفکر بر محور خودسازی است که هرکدام فرصتی برای عرشی شدن می باشد.

وی تصریح کرد: در سیره نبوت و امامت و در قاموس ابرار، صلحا و نیکان، اعتکاف یک فرصت گرانبها و یک سکوی پرواز برای روح ونورانیت بخشیدن به قلوب معرفی شده است.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کلاله افزود: اعتکاف مجموعه ای از عبادات است، نماز، روزه، بیتوته در مسجد، تهجد و شب زنده داری، قرائت قرآن و ادعیه ماثوره، تفکرو تعقل در چگونگی اعمال و رفتار که همگی جزئی از دریای اعتکاف محسوب می‌شود.
 
وی گفت: اعتکاف، فرصت کسب معرفت و هویت افزایی و تعمق بخشی به باورهای دینی و دوران کوتاه مدت خودسازی است.
 
دیلمی با اشاره به جایگاه شهدای گرانقدر ایران اسلامی، اظهار داشت: ثمره اعتکاف و ره توشه ی این سنت حسنه باید، مسیر عبودیت وولایت پذیری را برای انسان هموار کند همان مسیری که شهدا و ابرار طی کردند، شهدا معتکفان حقیقی بودند که با مهار نفس، در راه اطاعت الهی، جان خویش را تقدیم کردند.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کلاله گفت: خدمت به معتکفین، خدمت به اسلام و خدمت به معنویت بخشیدن به جامعه است که به یاری خداوند این بستر شایسته و مقدس برای اعضای گرانقدر ستاد اعتکاف شهرستان، مهیا و آماده بود که به شایستگی، همیاری کردند.

وی در پایان اذعان کرد: امسال به یاری خداوند 358 نفر در این مراسم معنوی شرکت کردند که  شاهد رشد 20 درصدی بودیم؛ و در این بین، برای اولین بار به همت فعالان فرهنگی و مذهبی و روحانیون منطقه روستایی کاظم خوجه، 37 نفر برادر و خواهر معتکف شدند که خود جای تقدیر و تشکر از همگی این عزیزان را دارد که بسترساز این سنت حسنه بودند.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.