1394-02-14 11:58
1812
0
14199
فرماندار شهرستان کلاله:

زمین خواری در کلاله تبدیل به یک بحران شده است/ هشدار عواقب این معضل به معاون رئیس جمهور و استاندار داده شد

فرماندار کلاله از بررسی های خود در زمینه معضل زمین خواری در سطح شهرستان کلاله خبر داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاله خبر، در پی انتشار گزارشی با عنوان "تعرض به هزاران هکتار از مراتع شرق گلستان" که با پاسخ اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلاله تحت عنوان " اخبار تصرف هزاران هکتار از مراتع کلاله کذب است !" مواجه گردید ، نصرت برزگر فرماندار شهرستان کلاله در گفتگویی از معضل زمین خواری در سطح شهرستان کلاله ابراز نگرانی کرد و گفت: عملکرد نامناسب انسان در حوزه منابع طبیعی و نظارت ضعیف در این زمینه باعث ایجاد معضل زمین خواری در سطح این شهرستان شده است.

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای دشت های طبیعی زیادی است، تاکید کرد: عدم نظارت صحیح در این عرصه، می تواند این عرصه را برای ما تبدیل به یک بحران کند.

فرماندار کلاله یادآور شد: در زمان سفر رئیس جمهور به استان گلستان و در پی آن بازدید رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور از این شهرستان، در بازدیدی از مناطق یلی بدراق و زیارتگاه خالد نبی(ع) وی به عینه با معضل زمین خواری در این شهرستان روبرو شد و هشدارهای لازم در خصوص فراگیر شدن این معضل در سطح شهرستان به وی داده شد.

وی ادامه داد: طی هفته های اخیر نیز در بازدید استاندار گلستان از مناطق مختلف این شهرستان، وی نیز این معضل را بصورت حضوری لمس کرد و از استاندار گلستان نیز خواستار پیگیری موضوع را شدیم.

برزگر با بیان اینکه جلوگیری از زمین خواری تنها با پرونده سازی امکان پذیر نیست گفت: نبود امکانات و نیروی کافی در منابع طبیعی باعث کاهش نظارت این اداره بر منابع طبیعی این شهرستان شده است و این موضوع عرصه را برای برخی سودجویان باز نگه داشته است.

فرماندار کلاله اشاره ای به مراتع حوزه روستایی صوفیان داشت و افزود: واگذاری غیر کارشناسی این مراتع به روستاییان و... باعث بروز عواقب جبران ناپذیری خواهد شد در صورتی که می توانستند این مساحت از زمین را از زمین های کشاورزی این منطقه خریدار کنند و به روستاییان واگذار کنند.

وی با انتقاد از بنیاد مسکن روستایی نسبت به واگذاری مراتع به روستاییان جهت ساخت خانه، اظهار کرد: بنیاد مسکن نیز می تواند به جای واگذاری مراتع ملی به روستاییان از زمین های کشاورزی خریدار کند و به روستاییان واگذار کند.

برزگر زمین خواری را تنها منحصر به کشاورزی ندانست و تصریح کرد: ساخت منازل ویلایی و ... نیز شامل زمین خواری می شود که در برخی از روستاهای سطح این شهرستان دیده می شود که این خود نیازمند ساماندهی می باشد به اینگونه که می توان ساخت خانه های ویلایی را منحصر به یک روستای خوش آب و هوا کرد بطوریکه تصرفی در منابع طبیعی و جنگل ها انجام نگیرد.

فرماندار کلاله اذعان کرد: افرادی از شهر های اطراف کلاله نیز دستی در این کار دارند که باید از سوی مسئولین ذیربط بررسی هایی انجام گیرد.

وی با تاکید بر عواقب جبران ناپذیری زمین خواری و کشت زمین های شیبدار در این شهرستان گفت: برخورد قاطع مسئولین ذیربط با متخلفین به معنای تنگ کردن عرصه بر مردم نیست بلکه یک اقدام آینده نگری برای جلوگیری از ، از بین رفتن زیرساخت های روستاها و منابع طبیعی است که در آینده گریبان گیر مسئولین و حتی مردم خواهد شد.

نماینده دولت در شهرستان کلاله در پایان خواستار رسیدگی مسئولین در این خصوص شد و گفت: حاضریم برای اثبات گفته های خود، مدعیان عدم وجود زمین خواری را به مناطق مدنظر ببریم تا از نزدیک شاهد وجود این معضل در شهرستان باشند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط:

پرونده زمین خواری دو میلیاردی در کلاله

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.