1393-12-13 19:57
1681
0
11379

افزایش 7 هزار هکتاری کاشت گندم در کلاله

مدیر جهاد کشاورزی کلاله از افزایش 7 هزار هکتاری سطح زیر کشت گندم شهرستان کلاله خبر داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاله خبر،علی علیزاده در گفتگویی اظهار کرد : 54 هزار و 20 هکتار از مزارع شهرستان کلاله به کشت گندم اختصاص یافته که در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: سال گذشته حدود 47 هزار هکتار گندم در کلاله کشت شد که امسال 7 هزار هکتار افزایش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلاله علت افزایش کشت گندم را در سال جاری کاهش کشت کلزا دانست و تصریح کرد: سال گذشته 7 هزار و 152 هکتار در شهرستان کلزا کشت شده که به علت شرایط سرما، یخبندان و در ادامه خشکسالی خسارت سنگینی به کلزاکاران وارد شد.

علیزاده افزود: امسال کشاورزان از کشت کلزا  به گندم روی آوردند و هم‌اکنون تنها 515 هکتار سطح سبز کلزا در شهرستان کلاله وجود دارد.

وی اظهار داشت: میزان تولید گندم در سال گذشته در شهرستان کلاله با متوسط 2 هزار و 550 کیلوگرم در هکتار به حدود 120 هزار تن رسید.

علیزاده گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به شرایط آب و هوایی و مناسب بودن بارش‌ها در نیمه دوم اسفند، فروردین و اردیبهشت ماه سال 94 و میانگین برداشت 2 هزار و 750 کیلوگرم در هکتار، میزان تولید گندم در شهرستان کلاله به 150 هزار تن برسد.

وی  افزود: با توجه به بارش‌های اخیر، کشاورزان از کودهای ازته هر هکتار 50 تا 75 کیلوگرم استفاده کنند و در صورت استفاده نکردن از کود پتاس، از ماده غذایی مهم در هکتار 75 تا 100 کیلوگرم استفاده کنند.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.