1393-11-01 16:57
1991
0
9202
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان کردکوی تشریح کرد:

هشدارهای ترافیکی این هفته پلیس راهور شهرستان کردکوی(2)

پایگاه خبری تحلیلی رادکانا هر هفته قصد دارد هشدارهای ترافیکی را که توسط پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان کردکوی اعلام می شود را در این پایگاه خبری منتشر کند تا کمتر شاهد حوادث رانندگی در این شهرستان باشیم.

 به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا، هر هفته قصد دارد هشدارهای ترافیکی را که توسط پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان کردکوی اعلام می شود را در این پایگاه خبری منتشر کند تا کمتر شاهد حوادث رانندگی در این شهرستان باشیم.

از این روز سروان حمیدرضا ملکا رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان کردکوی در هشدارهای ترافیکی این هفته خود به پایگاه خبری تحلیلی رادکانا گفت: سرعت وسایل نقلیه موتوری درون شهری توسط تابلو و علایم در شهر مشخص می شود که راننده را مجاب به رعایت آن می کند عدم رعایت سرعت مقرره و تخطی از آن تخلف محسوب می شود.

وی افزود: اگر در شرایطی سرعت مقرره توسط علائم و تابلوها در سطح راهها مشخص شده نباشد، راننده اینطور مواقع حتما بر اساس ماده 126 آئین نامه راهنمایی و رانندگی اشعار می دارد و جاهایی که تابلوعلایم، مشخص کننده میزان سرعت نمی باشد براساس این ماده قانونی عمل نماید.

ملکا با توجه به وضعیت راههای درون کردکوی گفت: حداکثر سرعت مجاز در راههای اصلی شهر کردکوی 60 کیلومتر و در خصوص راههای فرعی حداکثر سرعت 50 کیلومتر و در میادین و راههای محلی و کوچه ها حداکثر سرعت 30 کیلومتر می باشد که به این سرعت، سرعت مقرره نیز گفته می شود و تخطی از آن نیز تخلف محسوب می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان کردکوی انسان، خودرو، راه و شرایط جوی را عوامل تأثیرگذار در سرعت مطمئنه دانست و اظهار داشت: سرعت مطمئنه سرعتیست که راننده باتوجه به شرایط خود، راه، خودرو و شرایط جوی سرعتی را باید اتخاذ کند تا قبل از وقوع هر حادثه ای بتواند وسیله نقلیه را کنترل کند.

وی یادآور شد: طبق ماده قانونی 129 و 130 به رعایت سرعت مطمئنه و مقرره اشاره گردیده و رانندگان در کلیه راهها حتما باید سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

سروان حمیدرضا ملکا در بخش دیگری از این گفتگو خطاب به موتورسواران گفت: موتورسیکلت یک وسیله نقلیه به ظاهر کم هزینه ولی در عمل یک وسیله خطرناک و پرحادثه محسوب می شود.

وی افزود: با اینکه موتورسیکلت یک وسیله نقلیه پرحادثه محسوب می شود راکبی که از این وسیله استفاده می کند می تواند تا حد زیادی با نحوه استفاده مناسب از این وسیله میزان خطرات وارده به خود و سایر استفاده کنندگان از راه را به حداقل ممکن یا کاملا از بین ببرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان کردکوی در همین راستا در خصوص نحوه استفاده از این وسیله نقلیه به بیان چند نکته کاربردی اشاره داشت.

*قبل از استفاده و در طول حرکت از این وسیله نقلیه حتما از کلاه ایمنی استفاده کنند.

*هنگام حرکت در یک خط عبور و کنار خودروهای دیگر حرکت نکنند.

*هنگام بارندگی و لغزندگی راه از این وسیله استفاده نکنند که حرکت با این وسیله نقلیه در این شرایط ممنوع می باشد.

*حمل بار غیرمتعارف با این وسیله ممنوع هست و لذا وسیله مناسبی برای این کار نیست.

ملکا در ادامه اظهار داشت: با توجه به اهمیت این وسیله در تصادفات رانندگی در کل کشور قانونگذار از ماده 164 تا 172 با توجه به اهمیت موضوع به نحوه استفاده از این وسیله نقلیه و وظایف این دسته از رانندگان اشاره نموده است که رانندگان عزیز می توانند به این ماده های قانونی مراجعه نمایند.

وی در خاتمه ضمن تشکر از همشهریان در رعایت قوانین و مقررات ابراز داشت: ان شاا… با رعایت قوانی و مقررات و استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسوران بی شک صدمات ناشی از تصادفات موتورسواران تا حدخیلی زیاد کم یا از بین خواهد رفت.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.