1393-10-13 11:19
3434
0
8306

نگاهی تحلیلی به گزینه های احتمالی تصدی شهرداری کردکوی + تصاویر

بعد از هر دوره انتخابات شورای اسلامی شهر، جنب و جوش های افرادی که یک شبه احساس تکلیف می کنند و دین به همشهریانشان در وجودشان به وجود می آید، از هر طریقی به دنبال کسب رای نمایندگان مردم در پارلمان محلی می افتند که ماحصل آن واگذاری به تعیین سرنوشت و آینده یک شهر و مردم آن از سوی اعضای شورای شهر به یک فرد منتخب می باشد.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا، بعد از هر دوره انتخابات شورای اسلامی شهر، جنب و جوش های افرادی که یک شبه احساس تکلیف می کنند و دین به همشهریانشان در وجودشان به وجود می آید، از هر طریقی به دنبال کسب رای نمایندگان مردم در پارلمان محلی می افتند که ماحصل آن واگذاری به تعیین سرنوشت و آینده یک شهر و مردم آن از سوی اعضای شورای شهر به یک فرد منتخب می باشد.

تلاش های وصف ناپذیری که برای تصدی صندلی شهرداری کردکوی در بین نامزدها به وجود می آید که خود داستان طویل و درازی را خواهد داشت.

با پیوستن روستای ولاغوز به شهر کردکوی و معرفی خود به عنوان یکی از محلات این شهر و داشتن دو عضو اصلی و یک عضو علی البدل در صحن شورای اسلامی شهر، نقش این محله را در انتخاب شهردار بیش از پیش مهم و تاثیرگذار کرده است؛ تا این حد که اولین شهردار بعد از روی کار آمدن منتخبین چهارمین دوره ی شورای اسلامی از این محله (ولاغوز) بوده است.

ax (56)

تصویر سه کاندیدای شهرداری کردکوی در کنار هم

و اما جنب و جوش انتخاب شهردار در این ایام:

در دی ماه 93 و همزمان با سال دوم دوره چهارم شورای اسلامی افرادی در شهر با فعالیتهای شبانه روزی به صورت های مختلف قصد شهردارشدن دارند.

افراد مطرح در این بین نام مهندس احمد سردارزاده مجد، مهندس شهرام شمالی، مهندس محمدرضا سیدالنگی، سید احمد حسینی، نجیب زنگی، رسول فیروزیان، فرشته ترک، رضا روشناسان به چشم میخورد.

0412

1- مهندس احمد سردارزاده مجد: وی که از چهره های نام آشنا برای مردم کردکوی می باشد برای مدت 50 ماه سمت شهردار کردکوی را برای خود کرده بود.

او متولد ۱۳۵۶، مهندس عمران از دانشگاه مازندران می باشد.

مهندس سردارزاده که بعد از فارغ التحصیلی چهره ای ناشناخته بود ولی با روحیه ای بلند پروازانه ای که داشت در دور دوم شورای شهر با شعار “بدنبال یک هوای تازه تر” اولین تجربه ی انتخاباتی خود را سپری کرد و توانست به عنوان عضو البدل معرفی شود.

با تجربه ی سیاسی که برایش حاصل شده بود در سال 1384 در انتخابات ریاست جمهوری از حامیان هاشمی رفسنجانی در کردکوی بود.

او که در ابتدا برای رسیدن به شهرداری همراهی دکتر ایری نماینده دوره ی هفتم را برای خود لازم میدانست وارد ستاد انتخاباتیش شد.

با انتخاب محمود احمدی نژاد در سال 84 به عنوان رئیس جمهور و قرار گرفتن او در کنار دکتر ایری که از نمایندگان اصولگرای مجلس بشمار می رفت سبب شد تا سردارزاده نیز چراغ اصولگرایی را روشن کند.

وی دریچه ی رسیدن به شهرداری را فرستادن افراد همسوی خود به شورای شهر میدانست که با این اوضاع برادر وی توانست از این معبر عبور کند و یکی از پنج عضو شورای شهر شود.

او از همان ابتدا شهرداری را دروازه ی ورود به بهارستان میدانست و سعی داشت با بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود در شهر و شهرداری از این مهم استفاده کند.

او که به واسطه ی یکی از اعضای شورای شهر رابطه ی خوبی با نماینده ی مجلس منطقه پیدا کرده بود در حال مهره چینی ادارات بود که بعدها این ارتباط به واسطه ی مدعی شدن خوده سردارزاده به عنوان نامزد انتخابات مجلس به میدان جنگ و درگیری های رسانه ای و مدیریتی بزرگی تبدیل شده بود!

سردارزاده با روابط عمومی بالای خود توانست رابطه ی تنگاتنگ و برادر منشانه ای با مهندس دادبود (معاون عمرانی وقت استانداری) برقرار کند و با توجه به عدم موفقیت در انتخابات مجلس راهی سازمان مدیریت پسماند شهرداری های استان شود.

او در دور چهارم شورای شهر از تمام ظرفیت خود با برگزاری جلسات انتخاباتی برای صفر زاهد و نگار شهری بهره گرفت و اکنون حمایت این دو نفر را بدنبال دارد.

images

2- مهندس شهرام شمالی: متولد 17/4/1349 از بجنورد می باشد.

به گفته ی خودش کودکی اش را آذربایجان شرقی، مینودشت و بندرگز سپری کرد و در تحصیلات عالیه خود را از دانشگاه های گرگان دریافت نمود.

او که سابقه معاونت و قائم مقامی شهرداری کردکوی و حتی سرپرستی شهرداری را در کارنامه اش دارد تا سال گذشته در شهرداری نوکنده به عنوان شهردار مشغول بوده است که شاید همین موضوع این توقع را در او ایجاد کرده که اکنون می تواند سکان هدایت شهرداری کردکوی را در اختیار بگیرد.

اما شهرستان کردکوی که از دیر باز فعالان در حوزه سیاست به دو گروه سیاسی و عامه مردم تقسیم می شوند، عامه مردم شهر کردکوی گرایش به پذیرش افراد بومی شهرستان کردکوی و در صورت عدم نیروی شهری به کم توجه تر به نیروهای روستاهای اطراف تمایل نشان می دهند و عملا شهر کردکوی دنبال نیروی بومی است.

???????????????????????????????

به این حال احتمال انتخاب وی به عنوان کزینه ی نهایی برای شهرداری کردکوی بسیار کم است.

مهندس شمالی که خود را یکی از مدیران موفق در مدیریت شهری میداند تنها توانسته در سمت شهردار نوکنده در موضوع طرح تحول اجتماعی به عنوان یکی از شهرداران نمونه در سه استان شمال کشور افتخار آفرینی کند؛ با این وجود او خود را یک مدیر ریسک پذیر و موفق می داند.

او در دوره ی دوم شورای شهر بندرگز نفر دهم و در دوره ی سوم نفر یازدهم شد.

ph4zrruv58IMG_7540

3- مهندس محمدرضا سیدالنگی: او که اصالتی از روستای النگ دارد از کارمندان با سابقه ی شهرداری کردکوی می باشد.

وی مدتی نیز به عنوان مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان نیز مشغول به فعالیت بود که از جمله مهمترین اقداماتش در آن زمان تشکیل کمیته استانی انطباق مصوبات شورا می باشد که بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم مجددا به شهرداری کردکوی بازگشت و هم اکنون در سمت مسئول حقوقی شهرداری کردکوی مشغول فعلیت می باشد.

وی بواسطه ی سابقه ی طولانی خدمت در شهرداری و آشنائیت و همکاری چندین ساله با خانم فرشته ترک (عضو فعلی شورای شهر) در مجموعه ی شهرداری کردکوی مورد حمایت است و سال گذشته در جلسه مورخه 31/6/1392 شورای شهر به عنوان یکی از پنج گزینه نهایی شهردار کردکوی مطرح بود.

از مهمترین برنامه هایش در آن زمان توسعه ی صنعت گردشگری به عنوان یک منبع درآمد چه برای شهرداری و چه برای مردم شهرستان و احداث نواحی مختلف خدمات شهری در محلات پر جمعیت بود.

???????????????????????????????

4- سید احمد حسینی: از باسابقه ترین مدیران شهرستان که مدیریت سه فرماندار (احمدی، الیاسی، جمالی) را به خود دیده است.

او از ایثارگران و نیروهای آموزش و پرورش و ارزشی می باشد.

شنیده ها حکایت از آن دارد که مسئولین ارشد شهرستان برای راضی نگه داشتن مردم روستا بخاطر خدماتی که حسینی در زمان حضورش در بخشداری به آنها داده است و مشارکت آنان در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی، قصد دارند تا او را به شهرداری کردکوی بفرستند.

در جلسه ای شبانه که با حضور دو تن از اعضای شورای شهر کردکوی به همراه یکی از مسئولین ارشد منطقه برگزار گردید تصمیم بر آن گرفته شد که نامبرده از سوی این دو عضو به شورا پیشنهاد شود.

نهایتا آن عضو شورای شهر که در آن جلسه شبانه حضور داشت، در یکی از جلسات بحث عزل شهردار وقت (مصطفی بالو) را مطرح و اعلام میدارد که اگر گزینه ی جایگزین وی را مطرح کند هفت رای موافق خواهد داشت که در این بین با مخالفت یکی دیگر از اعضای شورا که توسط دوستانش از آن جلسه با خبر شده بود، مواجه می شود.

حسینی رابطه ی خوبی با نماینده مجلس منطقه دارد و شاید سفارش آقای نماینده به چند عضو همسوی خودش در شورای شهر که اتفاقا حرف شنوی بسیاری هم از او دارند می تواند برگ برنده ای باشد برای رسیدن او به صندلی شهردار کردکوی.

ShowImage.aspx

5- نجیب زنگی: رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان ترکمن است.

وی از دوستان و نزدیکان نماینده کردکوی در مجلس شوای اسلامی است و در شورای راهبردی که توسط دکتر نظری مهر راه اندازی شد عضویت دارد.

او که دو دوره سابقه ی حضور در شورای شهر را در کارنامه ی کاری خود دارد از تجربیات لازم و فنون کافی برای برخورد با همچین شرایطی برخوردار است.

او به خوبی می داند که با کناره گیری اش از شورای شهر و رفتن به شهرداری هم باید قید ریاست اداره کار بندرترکمن را بزند و هم این فرصت را فراهم می کند تا عضو اول علئ البدل شورای شهر (محمدطاهر مصدق-دبیر ادبیات دبیرستان های کردکوی) که اصالتی ولاغوزی دارد به صحن شورا بیایید و آنوقت است که محله ی ولاغوز در تصمیم گیری های شهری نقشی تاثیرگذار خواهد داشت.

با رفتن او به شهرداری شاید برای برنامه های که او و دوستانش در شهر دنبال می کنند با مشکل مواجه شوند.

لازم به یادآوری است که او از همان ابتدا با شهردار شدن مهندس سردارزاده مخالف بود و تا آخر هم این مخالف را آشکار نگه داشت ولی با انتخاب آقای بالو به عنوان شهردار موافق بود و به او رای داد اما حدود یکسال بعد، نجیب زنگی به یکی از مخالفان سرسخت بالو (شهردار سابق) تبدیل شد تا جائیکه در یکی از جلسات (جلسه مورخه 27/7/1393) بر سر عزل شهردار (مصطفی بالو) با علی اکبر بسطامی (عضو شورای شهر) به جر و بحث پرداخت و نهایتا رای به عزل وی داد.

من حیث المجموع رفتن او به شهرداری یک امری غیرعقلانی و بعید به نظر می رسد.

رسول-فیروزیان

6- رسول فیروزیان: او که سمت معاونت اداری و مالی شهرداری کردکوی را دارد بعد از هر بار کش و قوس میان شورا و انتخاب شهردار، به عنوان سرپرست شهرداری حکم مسئولیت میگیرد.

فیروزیان قبل تر و بعد از استعفای سردارزاده به عنوان شهردار کردکوی منصوب شده بود که بسیاری از افراد به عملکردش در آن زمان انتقاد دارند.

وی نیز مجددا شهریور ماه سال گذشته به عنوان یکی از گزینه های شهردار کردکوی کاندیدا بود که با یک برنامه ی طویل و دراز وارد رقابت با دیگر کاندیدا شده بود.

برخی معتقند که سوابق گذشته ایشان در مدیریت شهری به خوبی گویای توان اجراییش در شهرداری است و دیگر نباید آن زمان دوران تکرار شود.

برخی از نزدیکان به اعضای شورا باور دارند که سرپرستی هرباره ی او بعد از عزل یک شهردار بدلیل کم حاشیه بودن و عدم سهم خواهی از مدیریت شهری است و این امر شده که وی را بعد از برکناری هر شهردار به سمت سرپرست شهرداری بگمارند.

او علاوه بر اینکه تخصص عمرانی و یا مدیریتی ندارد، فردی ریسک پذیر و خلاق هم نیست و همین عامل سبب شده تا حرف شنوی خوبی از اعضای شورا داشته باشد و عملا مطیع اوامر و مصوبات سفارشی آنان باشد.

با توجه به جناح بندی های صورت گرفته در شورای شهر و انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و همچنین تجربه ی تلخ مدیریت زمان ایشان، احتمال انتخاب فیروزیان برای پست شهرداری خیلی کم می باشد.

golestanema3

7- فرشته ترک: کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری و از بانوان فعال در عرصه سیاسی و اجتماعی می باشد.

به مدت 15 سال در شهرداری کردکوی فعالیت اجرایی داشته.

با شعار “به عمل کار برآید نه ز حرف” پا به میدان چهارمین دوره انتخابات شورای شهر گذاشت و توانست با نزدیک به نه هزار رای به عنوان نفر اول منتخب مردم وارد صحن پارلمان محلی شود.

از مهمترین و شاخص ترین برنامه هایش توزیع عادلانه امکانات شهری در محلات بود ولی آنچه که مشهود است نتوانسته در تحقق این برنامه موفق باشد.

با فعالیت های فرهنگی که در شهر دارد نشان داده که با کوله باری پر از تجربیات به میدان آمده؛ تجربیاتی که ماحصل مشورت با افراد صاحب نظر و حضور در محافل بزرگ می باشد.

بعید به نظر می رسد که وی با آگاهی که از اوضاع و احوال این روزهای شهرداری کردکوی، این سمت را قبول کند و سعی می کند با اعمال نفوذ و تحمیل گزینه ی خود به سایر اعضای شورا، تسلط خود را بر مجموعه ی شهرداری حفظ نماید.

رضا-روشناسان

8- مهندس علی اکبر (رضا) روشناسان: و اما گزینه ی آخری که این روزها هر چند به ندرت نامش بر سر برخی نزدیکان منتسب ایشان است، رضا روشناسان می باشد.

او معاونت فنی و عمرانی شهرداری کردکوی را بر عهده دارد.

روشناسان که به همت سردارزاده (شهردار وقت) وارد مجموعه ی شهرداری شد بدلیل سیاست خاصی که وی همواره در برخورد با شهرداران داشته مورد عنایت ویژه ای از سوی آنان بود.

روشناسان که نسبت خانوادگی هم با سردارزاده دارد همواره در ایام محرم حضور و نقش پررنگی در برگزاری هیات عزاداری منتظران ظهور (هیات منتسب به سردارزاده) دارد.

و اما در خاتمه چند سوال مطرح می شود:

اولا، دلیل عزل شهردار چه بوده است؟ بالو چه قصور و کوتاهی را داشته است که ظرف مدت یکسال گذشته بارها تهدید به عزل شده است؟

ثانیا، اعضای شورای شهر به جز تشکیل جلسات برای عزل و یا انتخاب شهردار جدید جلسه ای با موضوع دیگر هم داشته اند؟

و ثالثا، مسئول کمیسیون های شورای شهر چقدر در انجام وظایف و اهداف خود موفق عمل کرده اند و زمینه را برای فعالیت شهردار فراهم ساخته اند که امروز بدنبال نتیجه و موفقیت از جانب شهردار هستند؟

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.