1393-09-12 07:08
2632
0
6675

ترکان: منطقه آزاد تجاری اینچه برون ایجاد می شود / شهرک متالوژی اینچه برون اقتصادی تر از شهرک فولاد اصفهان خواهد بود

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد گفت: با اتصال راه آهن ترکمنستان، قزاقستان و ایران، ‘اینچه برون’ استان گلستان به عنوان منطقه آزاد تجاری شکل خواهد گرفت.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا، ‘اکبر ترکان’ عصر سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کردکوی از ایجاد ‘شهر متالوژی’ در اینچه برون خبر داد و اظهار داشت: از آنجاییکه قزاقستان به عنوان یکی از کشورهای غنی معدنی در جهان مطرح است، با ایجاد ریل آهن، تمامی ظرفیت های معدنی این کشور قابل انتقال به اینچه برون است.

وی با اشاره به اینکه قزاقستان سرشار از معدن های فولاد، مس، منیزم و آلومینیوم است، ادامه داد: با راه اندازی راه آهن، تمامی این ظرفیت ها در اختیار شهرک متالوژی اینچه برون قرار می گیرد.

مشاور رییس جمهوری با بیان این که شهرک متالوژی در اینچه برون گسترده تر و اقتصادی تر از شهرک فولاد اصفهان خواهد بود، ادامه داد: با منطقه آزاد شدن اینچه برون وضعیت سرمایه گذاری و اقتصادی منطقه بسیار گسترده تر خواهد شد.

ترکان مستثنی بودن از قوانین گمرکی، قانون کار، قانون پول و بانک، مالیات و ویزا را از مزیت های ایجاد منطقه آزاد برشمرد و اظهار داشت: به طور یقین از قطب بزرگ صنعتی و تجاری که در این منطقه بوجود خواهد آمد، تمامی سرمایه گذاران خرد استان گلستان نیز بهره مند خواهند شد.

دبیر شورای هماهنگی منطقه آزاد با اشاره به اینکه ظرفیت منابع در صندوق توسعه ملی بسیار بالا است، اظهار داشت: سرمایه گذاران در اینچه برون می توانند از منابع این صندوق استفاده کنند.

وی با تاکید بر این نکته که از فردا با افتتاح ریل 910کیلومتری ترکمنستان – قزاقستان – ایران جهش اقتصادی خوبی برای استان گلستان رقم می خورد، تصریح کرد: مردم استان گلستان از این فعالیت اقتصادی بیشتر از همه بهرمند خواهند شد.

به گزارش ایرنا، در این نشست فرماندار کردکوی نیز ضمن معرفی اجمالی شهرستان، انتظارات و توقعات مردم را در قالب نیازهای خدماتی رفاهی و درمانی ، کشاورزی ، ذخایر آب ، گردشگری و راه دسترسی عنوان کرد.

راه آهن ایران – ترکمنستان – قزاقستان روز چهارشنبه با حضور روسای جمهوری سه کشور و همزمان با دومین روز سفر استانی دکتر روحانی و هیات دولت به گلستان افتتاح می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.