1397-10-18 06:27
938
0
60184
با توجه به استقبال گسترده فرهنگ دوستان منطقه؛

ضرورت های کتابخانه فرهنگ روستای بالاجاده کردکوی

با اهتمام و همت عالی موسس و امنای محترم کتابخانه فرهنگ روستای بالاجاده در ماههای ماضی راه اندازی شده که حرکتی ماندگار فرهنگی رقم خورده است و به حمدالله مورد توجه و استقبال جامعه فرهنگی روستا، دانش آموران، معلمان و اهالی قرار گرفته و حتی این استقبال به سطح شهرستان و استان هم گسترده شده است .

به گزارش گلستان ما، حال که با تلاشی وصف ناپذیر و اقدامی جهادی و فرهنگی این نیاز فرهنگی در روستا برآورده شده است؛

برای نگهداشت و کاربردی کردن آن باید الزامات و ضرورتهایی فراهم شود تا این شوق و میل ایجاده شده برای همیشه شعله ور بماند و سایر طرحهای فرهنگی و اجتماعی هم با الگو پذیری از این اقدام در جامعه حرکت و در مسیر توسعه قرار گیرد .

برای کاربردی کردن آن قولهای مساعد، نگاهها و توجهات مدیران بازدید کننده شهرستانی و استانی، پیگیری ساختاری لازم از سوی مسئولان روستا (شورای اسلامی و دهیاری) انجام گیرد.

در حال حاضر این فضا بیشتر به عنوان نمایشگاه کتب و نشریات کاربری دارد؛ لهذا برای تبدیل آن به مرکز کتابخوانی ضرورت دارد برای تغییر کاربری آن اقدام کاربردی کرد.

مهمترین نیازهای این مرکز فرهنگی، حمایتهای مادی و معنوی برای نگهداشت و توسعه سخت افزاری و نرم افزاری آن است .

* به کار گیری متولی برای نگهداشت (جذب یک نفر نیروی انسانی علاقمند به فرهنگ و اشنا به سیستم های کتابداری)

* تهیه و تامین سخت افزارهای لازم برای این مرکز (حداقل یک ست کامل رایانه، پرینتر، اسکنر و...) به منظور مکانیزه کردن طبقه بندی و ذخیره سازی اطلاعات کتب و نشریات و....

* بهسازی و نوسازی محیط کتابخانه برای ایجاد فضای کتابخوانی در فضای طبقه زیرین با تهیه میزهای مطالعه و صندلی و...

* برنامه ریزی برای تامین منابع برای صرف هزینه های جاری این مرکز چون پرداخت هزینه های مصرف برق، آب، گاز، تلفن و...

* برنامه ریزی برای توسعه مکانی این کتابخانه: (در حال حاضر حجم کتب و نشریات در این فضای محدود به صورت غیر اصولی کتابداری چیدمان شده) و تبدیل آن به کتابخانه

* برنامه ریزی برای بستر سازی مشارکت خیرین فرهنگی روستا برای نگهداشت و توسعه این مرکز فرهنگی

انتظار این است که مدیران و مسئولان روستا، شهرستان و استان بالاخص متولیان دستگاههای مرتبط با امور فرهنگی برای تحقق درخواستها و قولهای مساعدت مدیران ارشد استان (استاندار محترم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل کتابخانه های عمومی و... فرماندار محترم شهرستان کردکوی و...) اقدام نمایند تا چراغ افروخته فرهنگی در روستا به علت کم توجهی خاموش نشود .

شایسته است از تلاشها و خدمات فرهنگی موسس جناب آقای "حاج محمد رایجی" فرهنگی بازنشسته و اعضای امنا و همه دست اندرکاران در این اقدام تقدیر و تشکر نماییم .

گروه فرهنگی سامانه اطلاع رسانی سورم سرا

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.